اخبار بین المللی

پیگیری وکلای ارمنستانی از دادستان این کشور برای بررسی تابعیت مضاعف رییس جمهور ارمنستان

وکلاپرس- دفتر دادستان کل ارمنستان با پیگیری وکلای این کشور، دستور تحقیق درباره اتهام پنهان داشتن دو تابعیتی بودن رییس جمهور این کشور «آرمن سرکیسیان» را صادر کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری تاس، آرا زوگرابیان، رییس کانون وکلای ارمنستان، دوشنبه در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد:

یادآوری می کنم ۵۳ وکیل دادگستری در بیانیه ای اعلام کرده اند رییس جمهور ارمنستان با مخفی نگه داشتن تابعیت دو گانه خود مرتکب جرم شده است.

اگرچه سرویس بازپرسی ویژه(SIS) از به جریان انداختن و آغاز تحقیقات کیفری بر اساس اظهارات وکلا امتناع کرده است، لیکن اکنون می‌توانیم بگوییم که دفتر دادستان کل ارمنستان تصمیم سرویس ویژه تحقیقات را طبق بند یک ماده ۳۲۵ قانون مجازات(جعل سند، فروش یا استفاده از اسناد مجعول) نقض کرده و پرونده ای را علیه رئیس جمهوری این کشور باز کرده است.

بیشتر بخوانید: جریمه نخست وزیر نروژ به دلیل نقض مقررات کرونایی

گفتنی است پیشتر گروهی از وکلای ارمنستان در قالب یک بیانیه خطاب به سرویس بازپرسی ویژه این کشور اعلام کرده بودند که آرمن سرکیسیان در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ علاوه بر تایعیت ارمنی، تابعیت انگلیس را نیز داشته است.

سرکیسیان دوم مارس ۲۰۱۸ رییس جمهور این کشور شد و بر اساس قانون اساسی ارمنستان یکی از ملزومات اصلی برای کاندیدا شدن به عنوان ریاست جمهوری را که نداشتن شهروندی دو تابعیتی (۶ سال قبل از انتخابات) بوده، نقض کرده است.

لازم به ذکر است پیش از ۲۰۱۸، سرکیسیان سفیر ارمنستان در انگلیس بوده و هنوز نیز برخی از اعضای خانواده‌اش در این کشور زندگی می کنند.

منبع: خبرگزاری تاس

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا