اخبار کانون هاویژه

وکلا با عملکرد حرفه‌ای و اخلاقی خط بطلانی بر هجمه‌های نادرست علیه حرفه وکالت بکشند

وکلاپرس- رییس کانون وکلای دادگستری کرمان در جلسه تعیین حوزه اشتغال پذیرفته شدگان کارآموزان وکالت سال ۱۳۹۹ نکاتی پیرامون رعایت اصول و اخلاق حرفه‌ای متذکر شد.

به گزارش وکلاپرس، علی خواجویی راد، رییس کانون وکلای کرمان، در جلسه روز دوشنبه این نهاد با کارآموزان جدید کانون کرمان، با ایراد صحبت هایی  با محوریت جایگاه نهاد وکالت و نقش وکیل در دفاع از حقوق مردم، بر داشتن عملکرد حرفه‌ای واخلاقی کارآموزان جهت مقابله با هجمه ها و مشکلات این نهاد تاکید کرد.

لازم نیست در محل تعیینی سکونت داشته باشید؛ تنها تمرکز امور وکالتی در محل انتخاب شده کافی است

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای کرمان، خواجوئی راد با تأکید بر تلاش کانون‌ها مبنی بر اینکه دوره بازآموزی و تطبیق مقرراتی که در دانشگاه سپری شده در عمل نیز صورت گیرد و به سمت پویایی پیش رود بیان نمود: علی رغم اینکه کانون‌های وکلای دادگستری از هیچ بودجه دولتی برخوردار نیستند اما از محل حق عضویت وکلا، دوره‌های آموزشی متعددی برگزار می‌نمایند.

بیشتر بخوانید:

وی در این نشست با تبیین وظایف وکلا به عنوان مدافعان حق ولزوم رعایت اصول و اخلاق حرفه‌ای، بر تمرکز فعالیت در این دوره به منظور بهره گیری از دوره‌های آموزشی و انجام تکالیف مطابق نظامات کانون وکلا تأکید کرد و افزود: یکی از انتقادات موجود درفعالیت های کانون عدم حضور همکاران در شهر محل اشتغال است و لازم است به وکالت نه به عنوان یک شغل بلکه به عنوان وظیفه صنفی بنگرید.

این فعال صنفی درباره تعیین حوزه اشتغال کارآموزان توصیه کرد: لازم نیست در آن محل سکونت داشته باشید بلکه فقط کافی است امور وکالتی خود را در آن محل متمرکز و در معیت دادگاه به مشکلات حقوقی مردم رسیدگی کنید.

عملکرد حرفه‌ای و اخلاقی وکیل خط بطلانی بر هجمه‌های غیرقانونی و نادرست علیه حرفه وکالت است

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان اخلاق حرفه ای را از تاکیدات مهم کانون های وکلای دادگستری عنوان نمود و توصیه کرد: وکلا با عملکرد حرفه‌ای و اخلاقی، خط بطلانی بر هجمه‌های غیر قانونی و نادرست علیه حرفه وکالت بکشند و در دفاع از حق مردم و حاکمیت قانون و اجرای عدالت، بکوشند؛ چرا که آنچه باعث موفقیت در این حرفه مقدس می‌شود رعایت مبانی اخلاقی همچون صداقت و راستگویی، انصاف و برابری، امانتداری، وفاداری و احساس مسئولیت اجتماعی است.

بیشتر بخوانید:

شایان ذکر است در آزمون ورودی کانون ‌های وکلای دادگستری یک هزار و ۸۸۲ داوطلب متقاضی پروانه وکالت از کانون کرمان بودند که از بین آن‌ها ۱۰۰ نفر پذیرفته شدند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا