اخبار

واکنش شورای شهر مشهد به محروم شدن زنان مشهدی از حق استفاده از دوچرخه اشتراکی بایدو

وکلاپرس- شورای شهر مشهد در پیامی محروم شدن بانوان از حق استفاده از شبکه دوچرخه اشتراکی بایدو  را نقض حقوق شهروندی دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، شورای شهر مشهد در واکنش به محروم شدن بانوان از حق استفاده از شبکه دوچرخه اشتراکی بایدو در پیامی با تاکید بر استفاده از حمل و نقل مدرن و سلامت محور مخالفت صریح خود را با این رویه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: دوچرخه سواری زنان جرم است؟

متن پیام منتشر شده از سوی شورای شهر مشهد بدین شرح است:

حمل و نقل پاک، انسان محور و تضمین کننده سلامت افراد جامعه یکی از ارکان سیاست‌های کاری و برنامه‌های شورای پنجم بود.

و در طی چهار سال فعالیت، اهتمام لازم بر این امر داشته و تلاش همه جانبه برای توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، ایجاد مسیرهای سبز و جذاب پیاده‌روی و توسعه پیاده‌روسازی در شهر را در دستور کار خودقرار داد و پیشرفت‌های فیزیکی در این زمینه در تمام شهر نمود پیداکرده است.

ایجاد شبکه دوچرخه‌های اشتراکی موسوم به بایدو، نیز باهدف تامین شرایط مناسب برای همه شهروندان اعم از زن و مرد و پیر و جوان برای استفاده آسان و ارزان از این مدل حمل و نقل مدرن و سلامت محور از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.

محروم شدن بانوان از حق استفاده از شبکه دوچرخه اشتراکی بایدو، نقض حقوق قانونی ایشان می‌باشد؛

شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر حق استفاده همه شهروندان از همه امکانات شهری و با تاکید بر رعایت شئونات فرهنگی و مذهبی، مخالفت صریح خود را با این اقدام اعلام می‌دارد.

روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

پیش از این نیز دادستان شهرستان طرقبه و شاندیز بر اساس نظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، دوچرخه سواری زنان را حرام، جرم و ممنوع اعلام کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا