یادداشت

نسترن فرخه، خبرنگار همکار وکلاپرس بازداشت شد

وکلاپرس- نسترن فرخه خبرنگار سرویس اجتماعی و مسئول صفحه حقوقی روزنامه شرق که با پایگاه خبری وکلاپرس همکاری می کرد روز یکشنبه در منزلش بازداشت شده است.

کانال تلگرامی روزنامه‌ شرق روز گذشته در ارتباط با بازداشت نسترن فرخه نوشت: «روز یکشنبه ماموران با حضور در منزل، او را بازداشت و تلفن همراه او و خانواده و لپ‌تاپش را ضبط کردند. دلایل بازداشت فرخه هنوز مشخص نیست».

نسترن فرخه خبرنگار سرویس اجتماعی و مسئول صفحه حقوقی روزنامه شرق است که در برخی موارد برای تهیه گزارش با پایگاه خبری وکلاپرس همکاری می کرد.

پایگاه خبری وکلاپرس برخورد قضائی با اصحاب رسانه را رفتار مناسب و سازنده ای نمی داند و باور دارد برای تقویت سرمایه های اجتماعی و وفاق ملی اصحاب رسانه های مستقل باید از حمایت و مصونیت برخوردار باشند.

گزارش های خبری نسترن فرخه

برخی گزارش های خبری تهیه شده توسط نسترن فرخه که در وکلاپرس منتشر شده اند:

برای نسترن، دختر آرام «شرق»

بخشی از «برای نسترن، دختر آرام «شرق»» منتشر شده در روزنامه شرق پنج شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱:

نسترن فرخه، شاید جوان‌ترین خبرنگار در روزنامه «شرق» باشد. جوان‌ترین، محجوب‌ترین و البته یکی از پردغدغه‌ترین‌ها. روزی که قرار شد در گروه اجتماعی و کنار ما باشد،‌ وظیفه صفحات مشاوره و حقوقی را بر عهده گرفت. صفحه‌ای سخت برای اینکه قرار بود جایگزین صفحه حوادث باشد و به ابعاد حقوقی ماجراهای مختلف بپردازد و یک راهنمای جامع حقوقی برای خواننده‌ها تهیه کند. صفحه‌ای که خیلی زود برای خودش مرجعی شد. حقوق‌دانان زیادی با روزنامه ارتباط گرفتند و نسترن با وجود اینکه تخصصی در این زمینه نداشت توانست بخشی را برای صدای وکلای ایرانی ایجاد کند؛ اما او به این قانع نبود و هر روز اصرار می‌کرد که دلش می‌خواهد میدانی کار کند، دوست داشت به مناطق دورافتاده برود و با آدم‌های فراموش‌شده صحبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا