اخبار صنفیویژه

خانواده وکلای بازداشتی در نامه‌ به رییس قوه‌قضاییه خواستار دادخواهی برای فرزندان خود شدند

وکلاپرس– مادر و همسران وکیل آرش کیخسروی، وکیل مصطفی نیلی و معدی محمودیان که اخیرا به اتهام اخلال در نظم و برخی از جرایم علیه امنیت بازداشت شدند، به رییس قوه قضاییه نامه نوشتند.

به گزارش وکلاپرس، خانواده‌ های وکیل آرش کیخسروی، وکیل مصطفی نیلی و فعال مدنی مهدی محمودیان، در نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه خواستار دادخواهی عادلانه نسبت به این سه نفر شدند.

در این نامه که به امضای مادر و همسران این سه شخص رسیده، از رییس قوه قضاییه درخواست دادخواهی شده است.

در بخشی از نامه خانواده وکلای بازداشتی به رییس قوه قضاییه آمده است:

چند شهروند با استفاده از حق دادخواهی و در چارچوب قانون و ایمان به اجرای آن توسط مجریان، قصد داشتند پس از بررسی قوانین و ارزیابی امکانات شکایتی به قوه قضاییه تنظیم کنند و تقاضای بررسی و تشخیص عوامل قصور در پاندمی کرونا که باعث مرگ و میر روزافزون هموطنان شده را داشتند.

البته قصد داشتند و قبل از هر اقدام و عملی، وقتی در جلسه تعامل و هم اندیشی بودند مورد هجوم و بازداشت نهادی نامعلوم با حکم و اعتباری نامشخص واقع شدند و علی رغم گذشت ۲۵ روز و آزادی تعدادی از همراهان و اعلام شفاهی بازپرس محترم شعبه ۲ دادسرای اوین مبنی بر اتمام بازجویی و اعلام کیفرخواست و معرفی به دادگاه، همچنان در بازداشت انفرادی بدون حق ارتباط با خانواده و داشتن وکیل معتمد جهت دفاع از خود هستند.

بیشتر بخوانید:

خانواده سه فرد مذکور از بیخبری مطلق از سه شخص بازداشت شده گفته و در این نامه متذکر شدند:

«روا نیست در بی خبری مطلق از وضعیت عزیزانمان مورد هجوم خبرهای ضد و نقیض و سناریوسازی‌های مغرضانه و فشار و تهدید و جو سازی‌های روانی واقع شویم»

در انتهای نامه مذکور از رییس قوه قضاییه چنین درخواست شده است:

ما ماندیم و هزاران ابهام و نگرانی و تردید و یک سوال بزرگ و بی جواب:‌ مگر شکایت بردن و دادخواهی به قوه مسئول عین اجرای قانون نیست؟

اگر برداشت ما درست است استدعا داریم بزرگواری نموده و دادخواه مادران کهنسال و بیماری و اعضای نگران خانواده ها باشید.

بیشتر بخوانید: مخاطرات حق پویی؛ نگاهی به بازداشت تعدادی از وکلای دادگستری در قضیه بحران کرونا

گفتنی است بر اساس گزارش‌های موجود ۲۳ مردادماه ۵ تن از وکلا و ۲ فعال مدنی بازداشت شده بودند. این اشخاص در پی رایزنی و مشورت برای امکان یا عدم امکان شکایت از مسئولانی که در بحران کرونا خوب عمل نکرده‌، بودند.

به گفته ذبیح الله خداییان (سخنگوی قوه قضاییه)، با گزارش ضابطان، پرونده ای در دادسرای تهران تشکیل شده است و حدود ۹ نفر در این ارتباط به مرجع قضایی معرفی شدند  و ۴ نفر همان روز اول آزاد شدند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره اتهامات این شخاص گفته بود: «اتهامات آنها اخلال در نظم و برخی از جرایم علیه امنیت بود و  پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و اگر تحقیقات کامل شد اطلاع رسانی صورت می گیرد.»

بیشتر بخوانید: سخنگوی قوه قضاییه: اتهامات وکلای بازداشتی اخلال در نظم و برخی از جرایم علیه امنیت بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا