اخبار اسکودا

ویژه نامه «وکیل مردم» منتشر شد

به مناسبت هفتادمین سالروز استقلال نهاد وکالت

وکلاپرس- اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به مناسبت هفتادمین سالروز استقلال نهاد وکالت ویژه نامه ای با عنوان «وکیل مردم» منتشر کرده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، این ویژه‌نامه در ۱۱۲ صفحه به رشته تحریر درآمده و شامل بخش‌های متنوعی نظیر گفتگو، یادداشت و گزارش‌هایی در زمینه استقلال نهاد وکالت و تاریخچه این نهاد صنفی باسابقه است.

در این ویژه‌نامه دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا به تبیین اهمیت استقلال نهاد وکالت پرداخته و دورنمای این نهاد صنفی را «روشن» توصیف کرده است.

همچنین در این ویژه‌نامه یادداشت‌هایی از دکتر محمود حبیبی و علی حامد توسلی، نایب رئیس دوم و بازرس دوم اسکودا به رشته تحریر درآمده و طی آن استقلال کانون وکلای دادگستری از سه منظر فقهی، فلسفی و حقوقی مورد بررسی قرار گرفته است.

شامل یادداشت‌هایی از روسای کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور

در ادامه نیز روسای کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور در یادداشت‌هایی که به رشته تحریر درآورده‌اند، اهمیت استقلال نهاد وکالت را یادآور شده و بر این نکته تاکید کردند که این استقلال به عنوان یک میراث جاودان امروز باید بیش از گذشته پاس داشته شود و آن را مهمترین اصل تضمین دادرسی عادلانه، ابزار تحدید قدرت و عامل تحول و توسعه قضایی عنوان کردند.

ویژه نامه «وکیل مردم»
ویژه نامه «وکیل مردم»

روسای کانون‌های وکلای دادگستری همچنین به بررسی مهمترین چالش‌های نهاد وکالت پرداخته و راهکارهای خود را برای حفظ استقلال کانون و دفع مخاطرات این استقلال ارائه کردند.

همچنین روسای کانون‌های وکلا بر اهمیت نقش روابط عمومی در ارتقای سطح اطلاع‌رسانی در نهاد وکالت تاکید و بر ضرورت هدف‌گذاری رسانه‌ای برای احیای جایگاه این نهاد صنفی نزد مردم تاکید کردند.

در این ویژه‌نامه همچنین توصیه‌هایی به کارآموزان وکالت از سوی روسای کانون‌های وکلا ارائه شد و از این کارآموزان خواسته شده در حفظ شأن و جایگاه حرفه وکالت نهایت دقت و کوشش را داشته باشند.

علی خواجویی راد، کارن روحانی، سید محمد جندقی کرمانی‌پور، علی مندنی پور، حسین محمد نبی، کامبیز نوروزی و عباس عبدی نیز در قالب گفتگو و یادداشت به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با اهمیت نهاد وکالت پرداخته‌اند.

پاسداشت از اساتید علم حقوق در ویژه نامه «وکیل مردم»

همچنین در این ویژه‌نامه یادداشت‌هایی در پاسداشت مرحوم دکتر ناصر کاتوزیان، مرحوم دکتر بهمن کشاورز و مرحوم دکتر سیدمحمد هاشمی و نقش هرکدام از این اساتید علم حقوق در دفاع از استقلال کانون وکلا به چاپ رسیده است.

گزارش‌هایی با مضامین سیر تاریخی استقلال نهاد وکالت، بررسی دو دهه فعالیت ساختارمند اسکودا و مروری بر حوادثی که در یک سال گذشته برای وکلای دادگستری حین انجام وظیفه رخ داده است از دیگر بخش‌های منتشر شده در این ویژه‌نامه است.

برای دریافت فایل ویژه نامه «وکیل مردم» می‌توانید اینجا کلیک کنید.

یک دیدگاه

  1. سلام واقعا بهتره دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسی های حقوقی آنها بشوند رشته (علوم سیاسی و حقوق) تا رشته های حقوق در دانشگاه های دولتی به کار و تخصص وکالت دادگستری بپردازند .باتشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا