اخبار صنفیویژه

معاون دادگستری استان فارس: مسئولیت بارگذاری اطلاعات در سامانه خودکاربری وکلا با خود وکیل است

وکلاپرس- معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان فارس در نامه ای به کانون وکلای دادگستری فارس، درباره در اختیار قرار دادن اطلاعات سامانه خودکاربری وکلا هشدار داد.

به گزارش وکلاپرس، معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان فارس در پاسخ به اعتراض برخی وکلا از تاخیر در ارسال لوایحی که توسط متصدیان دفاتر خدمات قضایی(از طریق سامانه خودکاربری وکلا) ارسال شده اند، از آن ها خواست دسترسی کدملی، رمز شخصی و رمز موقت سامانه خودکاربری وکلا را در اختیار سایرین قرار ندهند؛ زیرا در هر صورت مسئولیت امر بر عهده وکلا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

متن نامه به شرح زیر است:

رییس محترم کانون وکلای دادگستری استان فارس
رییس محترم مرکز وکلا و مشاورین حقوقی قوه قضاییه استان فارس

با سلام

احتراماً؛ به اطلاع می رساند اخیرا مشاهده شده برخی از وکلا دسترسی (کدملی ، رمز شخصی و رمز موقت) خود را جهت ثبت پرونده در اختیار کاربران دفاتر خدمات قضایی قرار می دهند. برخی از وکلا مراجعه و از ارسال با تاخیر اعتراض (تجدیدنظرخواهی) خود شکایت می کنند که با بررسی انجام شده مشخص می شود مدارک با دسترسی خودکاربری شخص وکیل در سامانه ثبت شده است.

در چنین مواردی به دلیل اینکه ثبت اطلاعات با خودکاربری وکیل انجام می شود، مسئولیتی به عهده دفترخدمات قضایی نیست و مسئولیت کامل اقدامات انجام شده (یا نشده) به عهده شخص وکیل می باشد. شایسته است دستور فرمایید در خصوص موارد ذکر شده اطلاع رسانی مناسب انجام گردد.

معاون فناوری، اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان فارس

معاون فناوری دادگستری استان فارس: مسئولیت بارگزاری اطلاعات در سامانه خودکاربری وکلا با خود وکیل است
معاون فناوری دادگستری استان فارس: مسئولیت بارگزاری اطلاعات در سامانه خودکاربری وکلا با خود وکیل است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا