گفت و گو

متهم متواری پرونده آتش زدن خودرو یک وکیل در کیش به اتهام مشابه در شمال کشور بازداشت شد

وکلاپرس- وکیل مرتضی کرمانی از بازداشت متهم سوم پرونده‌اش که متواری بود خبر داد و گفت: وی به اتهام مشابه آتش زدن خودرو و منزل در ساری بازداشت شده است.

به گزارش وکلاپرس،در آبان ماه سال گذشته سه نفر با انگیزه انتقام جویی شخصی علیه وکیل مرتضی کرمانی شورقستانی به قصد آتش زدن خودرو او وارد پارکینگ منزل وی شده بودند که بر اثر ایجاد حریق علاوه بر خودروی وی، خودرو مجاور و بخشی از پارکینگ نیز دچار حریق شد.

وکیل مرتضی کرمانی شورقستانی، عضو کانون وکلای هرمزگان، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس در پاسخ به آخرین وضعیت پرونده اش گفت: اخیرا متهم سوم متواری در شهرستان ساری به اتهام مشابه آتش زدن خودرو و منزل بازداشت شده است.

متهم سوم با قرار وثیقه ۵ میلیاردی در زندان ساری بازداشت شده است

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری اطلاعات ساری، اداره آگاهی کیش و دادسرا، متهم با ارسال نیابت و دادرسی الکترونیکی با قرار وثیقه ۵ میلیاردی، به دلیل عجز از پرداخت وثیقه در زندان ساری بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید:

۱۰ سال حبس تعزیری برای یکی از متهمین در یک پرونده دیگر

این وکیل دادگستری با اشاره به وضعیت سایر متهمان گفت: احدی از متهمین پرونده من که با وکیل دیگری پروندهای متعددی در کیش داشته و با وکلای دیگر نیز درگیر بوده است، در پرونده دیگری از سوی وکیل دیگر که شاکی است به ۱۰ ماه حبس محکوم شده و پرونده جهت اجرای حکم به اجرای احکام ارسال شده است.

وی ادامه داد: این متهم به اتهام سرقت مقرون به آزار، تخریب و ورود به عنف، نسبت به وکیل دیگری محکوم به ۱۰ سال حبس تعزیری و اقامت اجباری از ناحیه دادرس شعبه ۱۰۱ در مرحله بدوی شده که هنوز قطعی نشده است. علاوه بر این، وی نسبت به یکی از موکل های من نیز ۶ ماه حبس قطعی دارد.

پرونده من هنوز در مرحله رفع نقص است

کرمانی در پاسخ به آخرین وضعیت پرونده اش گفت: پرونده من هنوز در مرحله رفع نقص است و با انجام تحقیقات به دادگاه ارسال خواهد شد. متاسفانه به دلیل تقاضاهای فراتر از موارد رفع نقص و جابه جایی بازپرس، مسیر رسیدگی به پرونده طولانی شده است.

او ضمن تشکر از ریاست اداره آگاهی کیش، گفت: سرهنگ سعدی، رییس اداره آگاهی کیش با اطلاعات ساری و هماهنگی های انجام شده با دادستان محترم کیش (آقای عباسی) و بازپرس محترم شعبه اول کیش (آقای جوان بخت) برای بازداشت متهم سوم در ساری و دستگیری متهم سوم بسیار تلاش کردند.

این وکیل دادگستری در پایان گفت: بازپرس محترم اعلام کرد پرونده در خصوص آتش زدن اموال غیرمنقول و میزان مشارکت متهمین که از موارد رفع نقص بوده تکمیل شود و در هفته جاری تعیین تکلیف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا