اخبار بین المللیویژه

ماجرای ابطال مدرک دکتری آرش درمبخش ؛ وکیل ایرانی تبار در فرانسه

وکلاپرس ـ کمیته تحقیق دانشگاه پانتئون سوربن مدرک دکتری آرش درمبخش ، وکیل ایرانی تبار در فرانسه، را ابطال کرد. بر این اساس مشخص نیست که این شخص بتواند به حرفه وکالت در کشور فرانسه ادامه دهد یا خیر.

به گزارش وکلاپرس یه نقل از یورونیوز، دانشگاه سوربن فرانسه در اقدامی نادر مدرک دکترای یک وکیل سرشناس ایرانی‌تبار را به جرم تقلب در نوشتن رساله دکترا باطل کرد.

بر اساس خبر روزنامه لوموند چاپ پاریس، کمیته تحقیق دانشگاه دولتی پانتئون سوربن در گزارشی چهل صفحه‌ای به این نتیجه رسیده که رساله دکتری آرش درمبخش، که در سال ۲۰۱۵ دفاع شده است، «حاصل جمع آوری نوشته‌های منتشر شده توسط دیگران و رونوشت برداری آن‌ها به گونه‌ای بوده که برای اساتید داور این تصور ایجاد شود که آقای درمبخش خود آن‌ها را نوشته است.»

بیشتر بخوانید: شرایط و ضوابط وکالت در کشور فرانسه(۱)

بنابر حکم صادره و در پی محرز شدن سرقت علمی آرش درمبخش، تز دکترا و مدرک دانشگاهی وی ابطال گردیده و او اجازه نخواهد داشت در هیچ کدام از دانشگاه‌ های دولتی فرانسه ثبت نام و تحصیل کند.

به نظر می رسد این وکیل ایرانی تبار با توجه به عدم موفقیت در آزمون ورودی وکالت در کشور فرانسه، تلاش کرده بود تا ورود به حرفه وکالت را از راه اخذ یک مدرک دکتری بیازماید؛ امری که بر اساس قانون فرانسه مجاز می باشد.

بیشتر بخوانید: شرایط و ضوابط وکالت در کشور فرانسه(۲)

گفتنی است آرش درمبخش که اکنون ۴۰ سال دارد در کودکی به همراه خانواده خود از ایران به فرانسه مهاجرت کرده است. وی صاحب دفتر وکالت و از اعضای حزب راست موسوم به «جمهوری‌خواهان» است. همچنین وی عضو انجمن شهر کوربووا در حومه غربی پاریس به شمار می‌رود.

در نتیجه تلاش‌های آرش درمبخش، قانونی در سال ۲۰۱۶ در فرانسه به تصویب رسید که به موجب آن، سوپرمارکت‌ها و رستوران ‌هایی که بالاتر از ۴۰۰ متر مربع مساحت دارند مجاز به دور ریختن مواد غذایی قابل مصرف نیستند.

منبع: یورونیوز

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا