اخبار بین المللیویژه

کانون وکلای آمریکا (ABA) گزارش تفصیلی وضعیت وکلای دادگستری این کشور را منتشر کرد

وکلاپرس- کانون وکلای آمریکا (ABA) گزارش تفصیلی وضعیت وکلای دادگستری ایالات متحده آمریکا را بر اساس جنسیت، نژاد، جغرافیا و سن منتشر کرد. در این گزارش به تأثیر همه‌گیری کرونا بر حرفه وکالت نیز پرداخته شده است.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای دادگستری این کشور به صورت سالانه وضعیت و دورنمای حرفه وکالت در این کشور را با اطلاعات به روز شده بر اساس معیارهایی از قبیل سطح درآمد، جنسیت، نژاد، جغرافیا، سن و … منتشر کرد.

 به نقل از رویترز، کانون وکلای دادگستری آمریکا (ABA) در گزارش سالانه خود اعلام کرده است: تعداد وکلای ایالات متحده طی دهه گذشته با اضافه شدن ۱۰۰۰۰۰ وکیل بیش از ۸ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: نگاهی به وضعیت رشد جمعیت وکلای دادگستری در ۱۲۱ سال گذشته در کشور آمریکا

با یادآوری این نکته که جای خالی چنین آمار و تحقیقاتی راجع به حرفه وکالت در کشور ایران(که شاید اسکودا به عنوان اتحادیه‌ای سراسری بتواند متکفل انجام آن باشد) احساس می‌شود، برخی از جزییات مربوط به وضعیت وکلای دادگستری در کشور آمریکا را در ادامه می‌خوانید:

حضور بیش از ۱.۳ میلیون وکیل در آمریکا

در حال حاضر بیش از ۱ میلیون و ۳۲۶ هزار نفر در کشور آمریکا دارای پروانه وکالت هستند. در واقع با شتاب‌گیری توسعه اقتصادی این کشور از ۱۹۷۰ ما شاهد رشد چشمگیر تعداد وکلای دادگستری در این کشور هستیم.

 بر این اساس از سال ۱۹۷۰ تا سال ۲۰۲۱ تعداد وکلای دادگستری از ۳۲۶ هزار نفر به بیش از ۱ میلیون و سیصد هزار نفر رسیده است؛ افزایش ۱ میلیون نفری در ۵۱ سال!

افزایش ۵ درصدی جمعیت وکلای زن در یک دهه گذشته

بر اساس گزارش رویترز، جمعیت وکلای زن از ۳۳ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۳۷ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

این درحالی است که از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ تنها ۳ درصد از کل جمعیت وکلای دادگستری در این کشور را زنان تشکیل می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اهدای جایزه حقوق بشر کانون وکلای آمریکا به نسرین ستوده

 ABA مدعی است اولین وکیل زن در ایالات متحده «مارگارت برنت» در سال ۱۶۴۸ بوده است. به همین سبب کانون وکلای آمریکا جایزه مارگارت برنت را در سال ۱۹۹۱ برای شناسایی و تجلیل از دستاوردهای وکلای زن ایجاد کرد.

رشد و تغییرات نسبت جمعیتی وکلا از منظر متغیر نژادی

تنوع نژادی در این حرفه نیز به آرامی اما پیوسته طی یک دهه اخیر رشد یافته است؛ وکلای رنگین‌پوست که ۱۱.۲ درصد از کل وکلای دادگستری را در سال ۲۰۱۱ تشکیل می دادند، در حال حاضر ۱۴.۶ درصد از وکلای این کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

 اما این رشد در بین تمام گروه‌های اقلیت مشاهده نمی‌شود. برای مثال درصد جمعیت وکلای آفریقایی تبار در سال ۲۰۱۱ از ۴.۸ درصد به ۴.۷ درصد در سال جاری کاهش یافته است. درصد بومیان آمریکایی نیز از ۱ درصد در سال ۲۰۱۱ به کمتر از نیم درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: جو بایدن ؛ از وکالت تا ریاست جمهوری

در سوی دیگر جمعیت وکلای آسیایی و اسپانیایی تبار افزایش یافته است. وکلای اسپانیایی‌تبار در حال حاضر نزدیک به ۵درصد از وکلای دادگستری را تشکیل می دهند، در حالی که این نسبت در سال ۲۰۱۱ ۳.۹ درصد بود. همچنین درصد جمعیت وکلای آسیایی از ۱.۷ به ۲.۵ درصد طی ۱۰ سال گذشته افزایش یافته است.

بررسی آمار وکلای دادگستری شاغل در موسسات حقوقی

به صورت کلی اکثریت وکلای دادگستری در کشور آمریکا تأسیس و اداره مؤسسات حقوقی ۲ نفر به بالا را به تنها کار کردن ترجیح می‌دهند.

نمودار محل کار وکلای دادگستری آمریکا بر اساس نژاد و قومیت
نمودار محل کار وکلای دادگستری آمریکا بر اساس نژاد و قومیت

نتایج بررسی‌های ABA درباره آخرین داده های مربوط به وکلایی که در موسسات حقوقی کار می کنند، نشان می دهد بیش از یک چهارم وکلا در مؤسسات حقوقی(۲۶.۵٪) غیر سفیدپوست هستند؛ این درحالی است که در سال ۲۰۱۱، این عدد ۱۹.۵٪ بود.

به صورت کلی وکلای رنگین پوست کمتر از سفیدپوستان رغبت به حضور در موسسات حقوقی داشته و بیشتر از وکلای سفیدپوست تمایل دارند در دولت و نهادهای حاکمیتی مشغول به کار شوند

بیشتر بخوانید: سلامت روانی در حرفه وکالت با نگاهی به وضعیت بهداشت روانی وکلا در آمریکا

گفتنی است کانون وکلای آمریکا هر ساله با انتشار ارقام و داده های جدید، داده های موجود را با یکدیگر مقایسه می کند تا بتواند روند و تغییرات در طول زمان را نمایش دهد.

فارغ از موضوع و داده‌های بالا، شما می‌توانید نتایج نظرسنجی از وکلای دادگستری در آمریکا درباره پاندمی(همه گیری) کرونا را از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

وضعیت حرفه وکالت در دوره پاندمی کرونا در نظرسنجی از وکلای دادگستری آمریکا

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا