گفت و گوویژه

علت انصراف ۱۵ نامزد و منتخب انتخابات کانون وکلای هرمزگان از زبان وکیل محسن مرشدی

وکلاپرس- یکی از برگزیدگان اولین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای هرمزگان گفت: باتوجه به انصراف ۱۵نفر از نامزدها و منتخبین، هیات مدیره عملا نمی تواند با حضور ۳نفر به فعالیت بپردازد.

به گزارش وکلاپرس، نتایج اولیه انتخابات کانون وکلای دادگستری هرمزگان (در شرف تأسیس) که پنجشنبه (۱۴۰۰/۱۰/۲۳) با رقابت ۱۸ نامزد برگزار شده بود، سه روز پس از برگزاری انتخابات توسط روابط کانون وکلای دادگستری مرکز منتشر شد.

پس از انتشار اسامی توسط روابط کانون وکلای دادگستری مرکز، اخباری مبنی بر انصراف تعدادی از کاندیداها منتشر شد. محسن مرشدی نودژ، منتخب اولین دوره انتخابات کانون وکلای دادگستری هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس از استعفای خود، اسمعیل غنی پور و سه عضو علی البدل این کانون (ایوب زینلی، محمودرضا حیدری پوری و سیروس حیدری) برای حضور در هیأت مدیره و انصراف ۱۰ نامزد این انتخابات صحبت به میان آورد.

از ابتدا باید مراقب باشیم خشت اول آن درست بنا شود

مرشدی درخصوص جزییات انصراف ۱۵کاندیدا گفت: با اشاره به ضرورت برقراری عدالت در فرآیند انتخابات باتوجه به اینکه اولین دوره انتخابات این کانون در حال برگزاری است، از همین ابتدا باید مراقب باشیم خشت اول آن درست بنا شود. نباید به نام مصلحت، عدالت را فدا کنیم و اجازه دهیم فساد ریشه بدواند.

مدارک و مستندات مربوط به حضور یکسری از وکلا در هتل های هرمزگان و قشم وجود دارد

وی افزود: تعداد وکلای مقیم استان هرمزگان که واجد شرایط رای دادن باشند، نهایتا ۲۰۰ نفر هستند. متاسفانه چندروز پیش از انتخابات شاهد رفتارهای غیراخلاقی از سوی برخی کاندیداها بودیم که وکلای مستقر در مرکز که پروانه فعالیت در هرمزگان را دارند، دعوت به حضور در ابن استان و شرکت در انتخابات می کردند. این موضوع را به هیات نظارت هم اطلاع دادیم ولی پیگیری نشد. مدارک و مستندات مربوط به حضور یکسری از وکلا در هتل های هما، هرمز و آتیلار در هرمزگان و برخی نیز در جزیره قشم وجود دارد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: درنهایت کاندیداهای منتخب به ائتلاف خود نیز وفادار نماندند و همین مسئله سبب شد نامزدهایی که از این ائتلاف رای نیاوردند نیز همچون سایرین انصراف بدهند.

پیشنهاد سمت ریاست کانون وکلای هرمزگان برای جلوگیری از دامن زدن به مسئله!

مرشدی افزود: پس از اعتراض ما، از سوی برخی بزرگان پیشنهاد شد اینجانب سمت ریاست کانون وکلای هرمزگان و جناب آقای غنی پور نیز سمت نایب رییسی را بر عهده بگیریم و به مسئله دامن نزنیم‌ اما باید بگویم از موضع عدالت کوتاه نخواهیم آمد.

انتشار اسامی دلیلی بر تایید فرایند انتخابات نخواهد بود

این وکیل دادگستری در پاسخ به چرایی انتشار اسامی توسط روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: متاسفانه این اقدام جای ابهاماتی داشت و به هر دلیلی که این امر واقع شده باشد، موضع سایر کاندیدا تغییر نخواهد کرد. همه بر این باور هستند که باید در مقابل هرگونه رفتار و عملکرد خلاف شان و منزلت حرفه وکالت و نظامات قانونی ایستادگی کنیم. در هر حال اعلام لیست توسط هیات نظارت دلیلی بر تایید فرایند انتخابات نخواهد بود. خود انضباطی و خود اصلاحی می بایست از درون صنف صورت پذیرد و نباید به بهانه مصلحت در مقابل فساد و امر ناصواب کوتاه آمد.

بیشتر بخوانید:

دکتر جلیل مالکی به راحتی می تواند مهندسی انتخاباتی را ریشه یابی کند

مرشدی درخصوص اقدامات هیأت مدیره گفت: دکتر جلیل مالکی(رییس هیات نظارت بر انتخابات کانون هرمزگان) به راحتی می تواند در راستای انجام تحقیقات درمورد هتل‌ ها و خرید بلیط‌های هواپیما، بررسی سیستم cms دادگستری و احراز عدم تمرکز وکلای غیرمقیم و ریشه یابی این مهندسی های انتخاباتی گام بردارد و تخلف را احراز کند. علاوه بر این باتوجه به انصراف ۱۵نفر، هیات مدیره عملا نمی تواند با حضور ۳ نفر به فعالیت بپردازد و تشکیل کانون وکلای دادگستری هرمزگان موضوعیت نخواهد داشت.

درخواست تسهیل نقل و انتقالات وکلای غیرمقیم هرمزگان به کانون وکلای مرکز

این وکیل دادگستری در پایان گفت: اهتمام قاطبه جامعه وکالت مستقر در استان هرمزگان بر رعایت اخلاق حرفه ای و سلامت انتخابات است. وکلا همواره باید در اجرای حق و عدالت پیشتاز باشند. لذا از کانون وکلای دادگستری مرکز استدعا داریم روند نقل و انتقالات وکلای غیرمقیم را به مرکز تسهیل کند و برای متقاضیان از منظر مالی تخفیفات لازمی قائل شود تا با این نقل و انتقالات، وکلای مقیم در هرمزگان بر مدار قانون کانون وکلای هرمزگان را تأسیس کنند و وکلایی که با وعده های واهی تسهیل در نقل و انتقالات به کانون مرکز با شرایط ذکر شده در روز انتخابات در هرمزگان حضور یافته اند دیگر دغدغه نقل و انتقال را نداشته و انتخاباتی سالم و حرفه‌ای درخور شأن و جایگاه وکالت برگزار کنیم.

یک دیدگاه

  1. درود
    من خودم از جمله وکلایی هستم که از تهران برای انتخابات به بندرعباس رفتم ، چون منبعد کانون ما جدا میشد ، حق خودم دونستم که توی انتخابات کانون متبوعم شرکت کنم ، اگر باز هم انتخابات برگزار بشه ، شرکت میکنم
    متاسفانه بعضی مثل کودکان دبستانی در رقابت ها رفتار کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا