اخبار کانون ها

سخنرانی رییس کانون وکلای بوشهر در چهلمین همایش اسکودا

وکلاپرس– دکتر عبدالصمد دولاح به عنوان اولین سخنران چهلمین همایش اسکودا با بیان مسائل روز مبتلا به نهاد وکالت از قبیل آیین نامه جدید لایحه استقلال و طرح تسهیل، عدم هماهنگی و اتحاد بین نهاد ها را عامل هجمه ها و آسیب های پیش روی نهاد وکالت دانست.

به گزارش وکلاپرس رئیس کانون وکلای بوشهر دکتر عبدالصمد دولاح با گلایه از نحوه برخورد مسئولین و بی توجهی آن ها به حقوق مردم، داشتن روابط عمومی مستقل و وحدت داشتن با مردم را از جمله عواملی برشمرد که از نهاد وکالت در برابر آسیب ها محافظت می کند.

بیشتر بخوانید: چهلمین همایش اسکودا شروع به کار کرد + سین برنامه‌ های افتتاحیه

متن کامل سخنرانی رییس کانون وکلای بوشهر به شرح زیر است:

 بزرگوارانی که برای پابرجایی حقوق مردم رشادت می ورزند، قطعا مجاهداتشان در دفاع از نهاد وکالت در این بازه زمانی، در تاریخ ماندگار خواهد شد.

تبدیل ماهیت نهاد وکالت به داد و ستد و تجارت

برکسی پوشیده نیست که جامعه وکالت این روزها غمگین است، در سالی که گذشت روش و رفتار درستی با این نهاد نشد و بزرگان این نهاد که به نمایندگی از ۵۵ هزار وکیل در سراسر کشور در این مکان حضور دارند خاطرات خوبی به یادندارند.

امروز ماهیت نهاد وکالت را در این کشور از بین می‌برند با تبدیل آن به داد و ستد و تجارت.

ما به دنبال مسیری هستیم که به حقوق مردم توجه شود

چرا باید سخن بزرگان این نهاد شنیده نشود به کدام ادله؟ چرا باید مغایر با فقه عمل شود؟ چرا باید رئیس جمهور که مجری قانون اساسی است و نماینده دولت در مجلس، از طرحی دفاع کند که نتیجه آن تضییع حقوق مردم باشد؟ چرا شورای تشخیص مصلحت نظام در این خصوص سکوت اختیار کردند؟ براساس چه استدلالی این کار انجام می‌شود؟ ما دلسوزان این نظام هستیم، قریب به نیمی از جامعه وکلای ایران خانواده شهدا هستند. ما به دنبال مسیری هستیم که به حقوق مردم توجه شود.

بیشتر بخوانید:نگاهی به برخی ایرادات و انتقادات بر انتخابات هیأت رییسه اسکودا

باید روابط عمومی خود را متحول کنیم

و اما سخنی با مدیران محترم کانون ها؛ وقت آن است که ما به روشی نوین برای رسالت الهی و انسانی خود که به عنوان میثاق مشترمان پذیرفته‌ایم، اقدام نماییم. ما برای خود رسانه دولتی نداریم، باید روابط عمومی خود را متحول کنیم که اگر روابط عمومی کانونها اصلاح نشود و این سیاه افکنی‌ها ادامه یابد،قطعا آسیب خواهیم دید.

پشتوانه ما مردم و اعضای کانون‌های وکلا هستند

پشتوانه ما مردم و اعضای کانون‌های وکلا هستند، باید کنار مردم باشیم، باید نسبت به بدنه جامعه وکالت با وحدت و همبستگی گام‌های اساسی مورد نیاز را برداریم، باید به کشورمان خدمات بیشتری ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: رییس اسکودا: شورای نگهبان در برابر فروپاشی نهاد وکالت مقاومت کند

همزادی وکالت و قضاوت به گونه‌ای است که اگر یکی از این دو نباشد، استقلال دادگستری باقی نخواهد ماند.

رئیس قوه قضاییه باید صدای جامعه وکالت را بشنود

ما در تعامل با جامعه هستیم، با نظام سیاسی و مقدس ایران همسو هستیم، اگر رئیس قوه قضاییه، در مقام قانونگذاری‌ آیین نامه‌ای را تنظیم کند، باید صدای جامعه وکالت را بشنود. پیام جامعه وکالت این است که این آیین‌نامه مغایر با قانون و استقلال ماست. بیایید روش دیگری را برگزینیم.

ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن
وین سر شوریده بازآید به سامان غم مخور

منبع: اینستاگرام کانون وکلای بوشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا