اخبار قوه قضاییه

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد: ادارات دولتی نمایندگان حقوقی خود را فعال کنند

وکلاپرس- رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تاکید کرد: ادارات دولتی از نمایندگان حقوقی خود استفاده لازم را داشته باشند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش نمایندگان حقوقی ادارات دولتی گفت: ماهیت قرارداد‌های دولتی ممکن است جرم‌زا باشد، از همین رو به ادارات دولتی تاکید می‌شود که از نمایندگان حقوقی خود استفاده لازم را داشته باشند.

گاهی افرادی نماینده حقوقی می‌شوند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای پیشگیری از جرم دادگستری گفت: ماهیت قرارداد‌های دولتی که با افراد حقیقی، حقوقی و بخش‌های خصوصی منعقد می‌شود جرم‌زا است لذا تأکید می‌کنم ادارات مدیران حقوقی خود را فعال کنند.

وی افزود: متأسفانه گاهی افرادی نماینده حقوقی می‌شوند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و نمی‌تواند از دستگاه مربوطه به خوبی دفاع کند و همین امر موجب شده حساب برخی از دستگاه‌ها که مربوط به مدیران فعلی هم نیست، بسته شود.

بیشتر بخوانید:

 افراسیاب با بیان اینکه برای رشد و توسعه کهگیلویه و بویراحمد باید نگاه فردگرایی کنار گذاشته شود، گفت: متاسفانه گاهی انرژی یک مدیرکل استانی صرف موارد جزئی می‌شود.

تشکیل پنجره واحد استعلامات را از ۴ ماه به ۴ روزه کاهش داده

وی با اشاره به تشکیل پنجره واحد زمین در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکیل پنجره واحد از اقدامات ماندگار دولت است که استعلامات را از ۴ ماه به ۴ روزه کاهش داده و امیدوار هستیم که از مدت چهار روز هم کوتاه‌تر شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر قوه قضاییه و دولت در زمینه پنجره واحد با هم همکاری مشترک داشته باشند جرایم، کاهش ۵۰ درصدی خواهند داشت.

تشکیل پنجره واحد زمین به کاهش دعاوی کیفری نیز کمک خواهد کرد

افراسیاب ادامه داد: تشکیل پنجره واحد زمین علاوه بر اینکه دعاوی مدنی را کاهش می‌دهد به کاهش دعاوی کیفری نیز کمک خواهد کرد، ضمن اینکه طرح کاداستر اراضی نیز در پیشگیری از جرایم موثر است که لازم است به اداره کل ثبت اسناد در طرح کاداستر کمک شود.

وی در پایان با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید جمهور و همراهان، به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره و عنوان کرد: شعبات ویژه در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری تشکیل خواهد شد و برای برگزاری انتخابات سالم و بدون نقص در کنار مجموعه دولت خواهیم بود.

منبع: مرکز رسانه قوه قضاییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا