اخبار صنفیویژه

جزییاتی از دیدار کارگروه کانون وکلای مرکز با امیرسالار داودی

وکلاپرس- عضو کارگروه رسیدگی به وضعیت وکلای دربند درخصوص دیدار این کارگروه با وکیل امیرسالار داودی گفت: ایشان درخواست و انتظاراتی برای استفاده از ظرفیت های قانونی نسبت به حکم محکومیت خود داشت.

سعید باقری، عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات دیدار با امیر سالار داودی گفت: پیرو مصوبه هیأت مدیره کانون وکلای مرکز، کارگروهی برای حمایت قانونی از وکلای زندانی تشکیل شده است که پیش تر نیز با هماهنگی های صورت گرفته با دادستان محترم تهران، با خانم نسرین ستوده ملاقات داشتیم و گزارش آن نیز قبلا ارائه شده است.

حال امیرسالار داودی خوب است

عضو کارگروه رسیدگی به وضعیت وکلای دربند ادامه داد: روز یکشنبه گذشته با هماهنگی دادستان محترم تهران، اجازه ملاقات با امیرسالار داوودی صادر شد و من به اتفاق دکتر محمود حبیبی به عنوان اعضای کارگروه و نمایندگان هیأت مدیره کانون وکلای مرکز با داووی ملاقات کردیم.

وکیل باقری درباره حال وکیل امیرسالار داوودی گفت: حال وی خوب بود. مطالبی را عنوان کرد و انتظاراتی برای استفاده از ظرفیت های قانونی داشت که ما این نکات را طی گزارشی آماده و تقدیم رییس کانون مرکز می کنیم. ایشان نیز متعاقبا مراتب امر را طی نامه ای به دادستان تهران منعکس خواهد کرد تا در صورت امکان از ظرفیت های قانونی برای حمایت قضایی از این وکیل استفاده شود.

دیدار با نسرین ستوده موجب ایجاد تسهیلاتی قضایی شد

عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر این موضوع که همین روال درخصوص نسرین ستوده نیز انجام شده است افزود: مکاتباتی متعاقب آن دیدار که به اتفاق رییس کانون وکلای مرکز با خانم ستوده داشتیم صورت گرفته است و خواسته ها و انتظارات وی شنیده شد، مراتب مکتوب و منعکس شد و بنا به بررسی های صورت گرفته این پیگیری ها در تسهیلات قضایی که برای او قائل شدند، موثر بوده است. امیدواریم همین مساعدت ها در خصوص آقای داوودی نیز اعمال گردد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به محکومیت و حبس وکیل داودی

امیر سالار داودی وکیل دادگستری روز ۲۹ آبان ۱۳۹۷ در محل کارش بازداشت شد. داودی نزد وکلای دادگستری بیشتر با کانال تلگرامی «بدون روتوش» که در آن به موضوعات صنفی وکلا می پرداخت، شناخته شده است.

گفتنی است وحید مشگانی فراهانی، وکیل امیر سالار داودی، درخصوص اتهامات موکلش گفته بود: «اتهامات موکلم اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری است و قرار بازداشت یک ماهه برای موکلم صادر شده که به این قرار بازداشت هم اعتراض نکرده است. داوودی دو دسته فعالیت داشته است؛ یکی دفاع از متهمان سیاسی و امنیتی بوده که اقلیت‌های دینی و افراد سیاسی را در بر می‌گرفته و فعالیت دیگرش ناظر به فعالیت در یک صفحه تلگرامی و صفحه اینستاگرامش بوده است که در آنجا  نقطه نظرات سیاسی و اجتماعی خودش را اعلام می کرده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا