اخبار صنفیویژه

جزییاتی از دیدار جمعی از مدیران نهاد وکالت با رییس قوه قضاییه پیرامون آیین‌نامه لایحه استقلال

وکلاپرس ـ جلیل مالکی به اتفاق رییس کانون وکلای کرمان، یک عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز و نایب رییس اسکودا به دیدار رییس قوه قضاییه رفته و پیرامون اصلاح آیین‌نامه لایحه استقلال رایزنی کردند.

به گزارش وکلاپرس، روز سه شنبه هفته گذشته(۲۶ مرداد ۱۴۰۰) جمعی از مدیران نهاد وکالت با حجت الاسلام اژه‌ای دیدار کرده و درخصوص آیین نامه لایحه استقلال به مذاکره پرداختند.

بیشتر بخوانید: جزئیات دیدار مدیران نهاد وکالت با رییس قوه قضاییه در دی ماه ۱۳۹۹

بنا به گفته دکتر محمدرضا کامیار، در این دیدار چهار نفر از مدیران کانون وکلا به نام‌های دکتر جلیل مالکی(رییس کانون وکلای مرکز)، دکتر علیرضا آذربایجانی(عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز)، علی خواجویی راد(رییس کانون وکلای کرمان) و ابراهیم کیانی(نایب رییس اسکودا) حضور داشتند.

موضوع و محور جلسه مذکور آیین نامه جدیدالتصویب لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری بوده است که پیشتر کانون های وکلای دادگستری متفقا آن را غیر قابل اجرا دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید:

به گفته وکیل کامیار، رییس قوه قضاییه با تفسیر و دیدگاه کانون های وکلا درخصوص ماده ۲۲ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری هم نظر نبوده و دیدگاه متفاوتی داشته است.

به نقل از این عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز، دکتر مالکی در جلسه هیأت مدیره از عدم وصول نامه کانون‌های وکلای دادگستری به دست رییس قوه قضاییه خبر داده است.

نامه مذکور(۲۲ تیر ۱۴۰۰) علاوه بر آن که حاوی درخواست کانون‌های وکلا جهت تعلیق و عدم اجرای آیین نامه لایحه استقلال بوده است، شامل ایرادات تفصیلی آیین نامه جدید در ۱۱ صفحه بوده است.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس قرار شده است تا مجدداً کانون های وکلای دادگستری نامه جدیدی(همراه با اشاره به نامه قدیمی) را خطاب به حجت الاسلام اژه‌ای نگاشته و برای وی ارسال دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا