اخبار کانون هاویژه

دکتر کوشا: مسئولان هوشیار باشند که اگر تغییر را نپذیرند، موج تغییر ایشان را درگیر خواهد کرد

وکلاپرس- دکتر جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در چهل و هفتمین همایش اتحادیه به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و از لزوم  پذیرفتن تغییر در جامعه سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مازندران دکتر کوشا در این مراسم که از صبح امروز (۲ آذر) در هتل میزبان بابلسر در حال برگزاری است، با اشاره به ناگزیر بود تغییرات اجتماعی، بر همسو شدن با تغییرات و قوانین و مقررات جدید تاکید کرد.

ایستادن در گذشته با تغییر مخالفت دارد

رئیس اتحادیه کانون وکلای دادگستری ایران گفت: اگر به گذشته افتخار می‌کنیم چراغی برای آینده است. ولی نباید در گذشته بمانیم چون ایستادن در گذشته با تغییر مخالفت دارد.

جعفر کوشا با اشاره به اینکه رسوم و سنن ناگزیر هستند که با تغییرات روبه‌رو شوند گفت: در این تغییرات باید پیش‌بینی کنیم، نه پیش‌گویی و اگر ما پیش‌بینی نکنیم، دیگران برایمان پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

وی با انتقاد از اینکه چرا برخی نمی‌خواهند تغییرات را بپذیرند؟ اظهار کرد: انسان و جامعۀ بشری نیازمند تغییر هستند تا خود را با مسائل روز منطبق کنند. برای این مهم باید عادات، خرافات، سنن و رسوم مشکل‌زا را حذف کرد و به دنبال نیازهای نو به‌سوی قوانین و مقررات جدید رفت.

نسل نو خواسته‌ها، انتظارات و مطالبات جدید دارند

کوشا با بیان اینکه لزوم تغییر در روابط اجتماعی اصلی مسلم است و ما در این خصوص به آینده‌پژوهی نیاز داریم ، تصریح کرد: نسل نو خواسته‌ها، انتظارات و مطالبات جدید دارند. ما باید خودمان را مجهز کنیم.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: روزی در کشور عزیزمان ویدئوداشتن جرم بود و امروز ماهواره جرم‌انگاری شده است، ولی نیاز انسان برای کسب اطلاعات در دهکدۀ جهانی مطالبۀ روز همگی مردم است. ما نمی‌توانیم خودمان را بی‌نیاز بدانیم. من امروز باید بدانم که کدام مقالۀ علمی بهترین است. ما نمی‌توانیم افراد را از آزادی به دسترسی اطلاعات محروم کنیم. اگر با تغییرات همسو نشویم و آن‌ها را با اصول متعالی خود منطبق نکنیم و روابط و اذهان خود را آماده ننماییم و ساختار مناسب را مهیا نکنیم، موج تغییرات همۀ ما را با خود می‌برد.

مسئولان هوشیار باشند

رئیس اتحادیه کانون وکلای دادگستری ایران با اشاره به اتفاقات جدید در ایران گفت: ما برای گفتمان‌سازی باید زبان نسل جدید را بدانیم. موج تغییر و تحول و نوگرایی و نواندیشی وجود دارد. ما نمی‌توانیم یک جوان را بزنیم، چراکه در پس او جوان دیگری است. زمان و مطالبات روز فرق می‌کند. مسئولان و کارگزاران و زمامداران و تصمیم‌گیران باید هوشیار باشند که اگر تغییر را نپذیرند، موج تغییر ایشان را درگیر خواهد کرد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مازندران

یک دیدگاه

  1. بازم این افاضات فرمود . مسولین رو هم دعوت به تدبر و عقلانیت کن خوب . شما که بلدی . نهایت اینه که اینسری کلا کانون ها رو غیرقانونی اعلام میکنند. ضربه ای که ایشون به کانون های وکلا زده کسی در تاریخ نتونسته بزنه از بس که در همه مسائل اظهار نظر میکنه . فکر فرمودن که مجلس و قوه قضائیه و قوه مجریه مثل اسکودا جلوش دس به سینه وایمیستن . فاتحه اسکودا با عمکرد ایشون با افاضات گاه و بیگاهشون خوانده شد

    من الله توقیق
    آخرین سال انحصار گری اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا