اخبار آزمون هاویژه

رییس اسکودا : آیین‌نامه جدید لایحه استقلال برای آزمون وکالت ۱۴۰۰ قابلیت اجرا ندارد

وکلاپرس- رییس اسکودا در نشست خبری امروز از برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در هفتم آبان ماه و عدم تأثیر آیین نامه جدیدالتصویب لایحه استقلال در این آزمون خبر داد.

به گزارش وکلاپرس دکتر جعفر کوشا در نشست خبری امروز (۱۴۰۰/۰۴/۲۷) خود با بیان اینکه در آزمون ۱۴۰۰، آیین‌نامه اخیرالتصویب قابلیت اجرا ندارد اعلام کرد: آزمون وکالت ۱۴۰۰ قطعا در ۷ آبان ماه برگزار خواهد شد و ظرفیت کانون های وکلا با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید:

رییس اسکودا در نشست خبری ۲۷ تیر گفت: ما طالب تعامل منطقی و مدبرانه با قوه قضاییه هستیم 

همچنین رییس اسکودا در خصوص اضافه شدن دروس به منابع آزمون وکالت گفت: حقوق اساسی به پیشنهاد خودمان افزوده شده و برای درس متون فقه هم باید جلساتی برگزار شود تا درباره آن تصمیم گیری شود و دروس امتحانی ارتباطی به آیین‌نامه وکالت ندارند.

اراده‌هایی خارج از کرونا وجود داشت که آزمون به تاخیر بیفتد

دکتر کوشا در ابتدای جلسه در خصوص تعویق چند باره آزمون وکالت گفت: از کلیه داوطلبان آزمون وکالت ۱۳۹۹ عذرخواهی می‌کنم و همچنان که ما مقصر نبودیم و گلایه‌های زیادی از سازمان سنجش و ستاد ملی مقابله با کرونا داریم زیرا رفتارهای آن‌ها در برابر کانون‌ها غیرقابل توجیه است، ما قصوری نداشتیم اما اراده‌هایی خارج از کرونا وجود داشت که آزمون به تاخیر بیفتد.

در آزمون وکالت ۱۴۰۰ آیین‌نامه اخیرالتصویب قابلیت اجرا ندارد

وی افزود: در مورد آزمون ۱۴۰۰، آیین‌نامه اخیرالتصویب قابلیت اجرا ندارد و در مورد آزمون تصمیم‌گیری خواهیم کرد که ارتباطی به آیین‌نامه ندارد و از اختیارات کانون‌های وکلا است.

آزمون ۱۴۰۰ قطعاً در ۷ آبان برگزار می‌شود

کوشا در پاسخ به سوالی درباره زمان برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۰ گفت: این آزمون قطعا در ۷ آبان برگزار می‌شود. درباره دروس هم  یک مورد حقوق اساسی به پیشنهاد خودمان افزوده شده و برای درس متون فقه هم باید جلساتی برگزار شود تا درباره آن تصمیم گیری شود و دروس امتحانی ارتباطی به آیین‌نامه وکالت ندارند.

بیشتر بخوانید:

آزمون وکالت ۱۳۹۹ برگزار شد

دکتر کوشا در ادامه بیان کرد: در آزمون وکالت ۹۹، ۸۱۵۰۰ نفر در آزمون شرکت کردند و ما بیش از ۳۰۰۰ نفر را جذب خواهیم کرد اما در سال ۱۴۰۰، ظرفیت کانون‌ها ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت و بیش از ۴۰۰۰ نفر جذب خواهند شد.

رییس دادگستری برخی استان‌ها با افزایش ظرفیت مخالفت می‌کنند

وی افزود: نکته جالب این است که از یک طرف قوه قضاییه می‌گوید ظرفیت‌ها را بالا ببرید اما رییس دادگستری برخی استان‌ها در کمیسیون تعیین تعداد کارآموزان با افزایش ظرفیت مخالفت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

کسب ۷۰ درصد میانگین ۱ درصد برتر آزمون وکالت شرط لازم ورود به این حرفه خواهد بود

نایب رییس اسکودا نیز در خصوص حذف آزمون توضیح داد: چیزی به نام حذف آزمون وجود ندارد و کانون‌ها اجازه چنین کاری را نمی‌دهند زیرا دانشگاه‌ها معیاری برای جذب ندارند.

سالم‌ترین آزمون کشور براساس گواهی خود سنجش، آزمون وکالت است

رییس اتحادیه کانون‌های وکلا در پاسخ به سوال دیگری درمورد آزمون وکالت گفت: کلید آزمون سال ۹۹ به زودی توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود، سالم‌ترین آزمون کشور براساس گواهی خود سنجش، آزمون وکالت است و آزمون ۲۵ تیر هم به خوبی برگزار شد و حدودا یک ماه دیگر نیز نتایج آزمون مشخص خواهد شد.

نایب رییس اسکودا: کانون های وکلای اجازه حذف آزمون وکالت را نمی دهند

ابراهیم کیانی در نشست خبری روز یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ درباره حواشی و شایعات مطرح شده مبنی بر حذف آزمون وکالت با استناد به طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید بیان داشت: چیزی به نام حذف آزمون وجود ندارد و کانون‌ها اجازه چنین کاری را نمی‌دهند، زیرا دانشگاه‌ها معیار مناسبی برای جذب (دانشجوی حقوق) ندارند.

وی گفت: برخی از روی کج فهمی یا با انگیزه‌های نادرست این شایعه را در فضای مجازی منتشر کرده اند که براساس طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار در کمیسیون جهش تولید، آزمون وکالت حذف شده است در حالی که تمام این مطالب کذب است و رد می‌شود و در هیچ جا چنین مطلبی ذکر نشده و آزمون وکالت حذف نخواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایرانی با بیان اینکه کانون‌های وکلا اجازه حذف آزمون را نخواهند داد افزود: به طور قطع در هیچ طرح و قانونی آزمون وکالت حذف نخواهد شد و بحث‌های مطرح شده درباره این موضوع نیز این است که معیار در پذیرش و آزمون وکالت ظرفیت عددی یا نصاب علمی باشد.

وی گفت: نمایندگان مجلس نیز در طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار همین موضوع را مد نظر قرار داده اند.

کیانی افزود: ما معتقدیم که اگر قرار باشد پذیرش با نصاب علمی باشد، این نصاب باید با استاندارد‌های معمول تطابق داشته باشد؛ بنابراین چیزی به نام حذف آزمون یا صدور پروانه وکالت از طرف هیات مقررات زدایی، نه خواست نمایندگان مجلس است و نه چنین چیزی مطرح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا