آگاهی و آموزش حقوقیویژه

نحوه امضای قرارداد الکترونیک وکالت توسط موکل زندانی، اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور

وکلاپرس _ معاون خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه در نامه‌ای به رئیس کانون وکلای گلستان، درباره نحوه امضای الکترونیک قرارداد وکالت از سوی زندانیان، اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور توضیح داد.

به گزارش وکلاپرس، اکبر ثقفیان(قائم مقام و معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه) درباره تنظیم وکالت نامه های الکترونیک با موضوع اخذ وکالت از اشخاص زندانی و اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور، توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای گلستان، در خصوص اخذ وکالت از اشخاص زندانی، اشخاص مذکور می توانند با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی که در حال حاضر در محل زندان ها ازجمله زندان مرکزی گرگان دایر می باشد قرارداد الکترونیک وکالت مربوط به خود را مشاهده و امضا نمایند.

درخصوص موضوع اخذ وکالت از اتباع خارجی، اشخاص مذکور ابتدا می بایست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و با ارائه شناسه فیدا اختصاصی، در سامانه ثنا ثبت نام نمایند.

همچنین اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور نیز باید برای امضای الکترونیک قرارداد، یکی از پیام رسان های داخلی ایران را در گوشی همراه خود فعال کنند.

بیشتر بخوانید:

در نامه معاون خدمات الکترونیک قضایی به وکیل علی طالع زاری، رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان پیرامون این موضوع آمده است:

تاریخ: ۱۴۰۲/۰۹/۱۸

شماره: ۹۰۰۰/۲۲۶۷۸/۵۵۰

رییس محترم کانون وکلای دادگستری استان گلستان

با سلام و احترام

بازگشت به نامه شماره ۸۱۱۵۶۳۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ در خصوص درخواست رفع مشکل در تنظیم وکالت نامه های الکترونیک به اطلاع میرساند در خصوص موضوع اخذ وکالت از اشخاص ،زندانی اشخاص مذکور می توانند با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی که در حال حاضر در محل زندان ها از جمله زندان مرکزی گرگان دایر میباشد قرارداد الکترونیک وکالت مربوط به خود را مشاهده و امضا نمایند.

در خصوص موضوع اخذ وکالت از اتباع خارجی، اشخاص مذکور ابتدا میبایست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و با ارائه شناسه فیدا، اختصاصی در سامانه ثنا ثبت نام نمایند. پس از انجام ثبت نام اطلاع رسانی های مربوط به مشاهده قرارداد الکترونیک وکالت و رمز یا لینک امضا برای ایشان ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است چنانچه اتباع خارجی شناسه فیدا نداشته یا شناسه مربوطه در طرح های آمایش مرحله ای به روزرسانی نشده باشد، پیش از مراجعه به دفاتر خدمات جهت ثبت نام ثنا میبایست به منظور اخذ شناسه فیدا یا به روزرسانی آن به دفتر کفالت اتباع خارجی در استان محل اقامت خود مراجعه نمایند.

همچنین در خصوص موضوع اخذ وکالت از ایرانیان مقیم خارج از کشور اشخاص مذکور در هنگام ثبت نام در ثنا میبایست در قسمت اطلاعات تماس با فعالسازی گزینه شماره من در پیام رسان فعال است یکی از پیام رسان های موجود در لیست را انتخاب نمایند. در این حالت ورود شماره تلفن اپراتورهای خارج از کشور میسر می شود. بدین ترتیب پس از انجام این اقدامات، اطلاع رسانی های مربوط به مشاهده قرارداد الکترونیک وکالت با ارسال رمز موقت یا لینک امضا صرفا از طریق پیام رسان به ایشان ابلاغ می گردد.

لازم به ذکر است چنانچه اشخاص مذکور دارای حساب کاربری ثنا باشند، میبایست جهت تغییر یا ویرایش اطلاعات تماس و فعالسازی مراتب فوق به سامانه ثنا مراجعه نمایند.

قائم مقام و معاون خدمات الکترونیک قضایی

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا