یادداشت

توضیح وکیل زهرا برومند راجع به علت مخالفت با مصوبه هیأت عمومی اسکودا

وکلاپرس- وکیل زهرا برومند عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری قم با انتشار یادداشتی در اینستاگرامش با شرحی از جلسه روز پنج شنبه اسکودا، مخالفت خود را با مصوبه جلسه اخیر هیات عمومی اسکودا اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در جلسه فوق العاده روز پنج شنبه خود با اکثریت آرا اجرای آیین نامه لایحه استقلال رئیس قوه قضاییه مصوب ۱۴۰۰ را تصویب کرد.

درهمین راستا وکیل زهرا برومند به عنوان یکی از مخالفان در رای گیری روز پنجشنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرامش دلایل مخالفت خود را بیان کرد و برای اعتبار کانون های وکلای دادگستری ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید:

این وکیل دادگستری نوشت:

از ریسک کردن بر روی اعتبار و تشخص ” کانون وکلای دادگستری ایران ” ترسیدم..چرا؟؟ چون به عنوان یک نماینده خود را محق و مختار ندیدم با توجه به “احتمالات ” و “شنیده ها” و عدم تضمین طرف مقابل” تصمیمی بگیرم که اعتبار قانونی و ارزش ذاتی کانون وکلای دادگستری را با خطر (ولو ضعیف و در حد چند درصد ناقابل از نظر عده ای ) مواجه میکند .

عده ای از هم سمتی ها بنده را اهل شوآف می خوانند، بخوانند اصلا بیانیه مشترک محکومیت بدهند مگر مهم است؟ مهم نیست چون آنچه من انجام میدهم (دادن گزارش عملکرد یک نماینده به موکلین خود است) تعهد قانونی و حرفه ای و اخلاقی ام را شفاف انجام میدهم و مشکل آنان همین شفافیت است…پاشنه آشیل مدیریت نهاد وکالت که متاسفانه بارها از آنجا ضربه خورده است..

در جلسه هیئت عمومی اسکودا ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱ برخلاف اساسنامه اتحادیه و برخلاف آیین کار و مصوبه شورای اجرایی (اسلاید دوم) دستور جلسه ای را ناگهانی وارد کرده (اسلاید سوم) و با گزارش شفاهی و بدون حتی یک خط مکاتبه رسمی نائب رئیس اتحادیه از روند مذاکرات با مقاماتی در قوه قضائیه همراه کردند ،به ایرادات آیین نامه ای توجهی نکردند و رد شدند به ابهامات دستور جدید پاسخ ندادند و فقط گفتند بگوئید موافق اجرای آیین نامه قوه هستید یا مخالف .. گفته شد اصلاح هم *احتمال زیاد* میشود ..

به عنوان اولین مخالف در این جلسه صحبت کردم، ضمن تشکر از زحمات نمایندگان مذاکرات، پرسیدم اگر یک درصد این اصلاحات انجام نشود چه میکنیم؟ آیا میتوانیم دوباره جمع شویم و بگوئیم حالا که اصلاح نکردید آقای قوه پس ما هم دوباره اجرا نمیکنیم؟چطور کانونها باید به قول و وعده آقایان قوه اعتماد کنند اما آنان ذره ای قول و تضمین برای اصلاح آیین نامه به کانونها نمیدهند ؟؟..

به بنده گفته اند همیشه مخالف هستی جواب میدهم بله مخالف انجام امور حساس بر اساس توکل و احتمال و اعتماد بی مبنا هستم..از ابتدا مخالف نوشتن متن آیین نامه توسط کانونها بودم مخالف ارسال رسمی متن به قوه پیش از اخذ نظرات قوه بودم مخالف اجرای متن اعلامی قوه بودم مخالف ادامه روند طولانی و غیر عزت مندانه تعاملات بودم…اقایان موافق به خصوص هیئت رئیسه اسکودا هیچگاه به هیچ کدام از پرسش ها و مخالفت هایم پاسخ نداد آیا توقع دارید به جای ایستادگی در برابر دستورات اشتباه ،تسلیم شوم ؟؟و با ترس از انگ مخالف خوردن به مسوولیت خود در برابر موکلین خودم شفاف عمل نکنم؟؟؟

من ترس اعتبار خود را ندارم اما برای اعتبار کهن کانون وکلا که نگهبانی از آن در مدت عضویتم در هیئت مدیره بر عهده ام گذاشته شده است میترسم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا