گفت و گوویژه

توضیحات رییس هیات نظارت بر انتخابات کانون وکلای مرکز درخصوص نامه معاونت حقوقی قوه قضائیه درباره اعتراض به انتخابات

وکلاپرس– دکتر جلیل مالکی رییس هیات نظارت بر انتخابات کانون وکلای مرکز به شفاف سازی نامه منتسب به قوه قضاییه درخصوص اعتراض به انتخابات پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای دادگستری مرکز اخیرا تصویر نامه ای را منتشر کرده است که ضمن آن معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه خطاب به رئیس کانون وکلای مرکز خواستار ارسال اعتراض پیشین خود نسبت به نتایج انتخابات سی و دومین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به دادگاه عالی انتظامی قضات شده است.

دکتر جلیل مالکی رئیس هیات نظارت بر انتخابات سی و دومین دوره کانون وکلای دادگستری مرکز با توضیح عنوان دقیق مرجع ارسال کننده نامه مذکور گفت: نامه مربوط به معاونت حقوقی نیست بلکه اعتراضی است که اداره کل نظارت بر خدمات حرفه‌ ای قوه قضاییه ارسال کرده است. معاونت حقوقی اعتراضی نداشته است.

او درخصوص کلیات این اعتراض گفت: به موجب مقررات فقط اشخاص حقیقی ذینفع اعم از کاندیدا ها و رای دهندگان حق اعتراض دارند و چنین حقی برای شخص حقوقی متصور نیست مضاف بر اینکه بر فرض محال وجود چنین حقی، در مهلت قانونی هیچ اعتراضی از طرف معاونت حقوقی به دفتر کانون واصل نشده است. اعتراض مبنی بر عدم اجرای آیین‌نامه جدید است. از آنجا که اساسا این اداره حق اعتراض ندارد، ما آن را به رسمیت نمی شناسیم.

بیشتر بخوانید:

«اداره کل نظارت بر خدمات حرفه‌ای» زیرمجموعه «معاونت حقوقی و امور مجلس» قوه قضائیه است که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی قوه قضائیه این وظابف را بر عهده دارد: انجام امـورمربـوط به تـرجمه های رسمی و نظارت برکار مترجمین رسمی دادگستری ودارالترجمه ها، نظارت بر کار مترجمین رسمی دادگستری، بررسی و تأیید اسناد ترجمه شده تا زمان استقرار اداره مترجمین رسمی در دادگستری استان تهران، رسیدگی به تخلفات مترجمین رسمی، بررسی و تأیید ترجمه اسناد دولتی و انجام سایر امور ارجاعی از جانب مقام مافوق.

اخیرا با تصمیم دادگاه عالی انتظامی قضات، چهارمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد نیز با استناد به آیین نامه جدید لایحه استقلال ابطال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا