گفت و گوویژه

آخرین وضعیت تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی در گفت‌وگو با دکتر محسن حسینی‌پویا

وکلاپرس- عضو هیات مدیره کانون وکلای خراسان به تشریح آخرین وضعیت تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی و عدم استقبال وکلای این استان برای ثبت‌نام در انتخابات هیأت مدیره این نهاد پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، دکتر مجتبی زاهدیان (رییس کانون وکلای دادگستری خراسان) و دکتر محسن حسینی پویا (عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان) روز شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ برای تشویق وکلای دادگستری استان خراسان جنوبی به تشکیل کانون وکلا در این استان راهی شهر بیرجند شده و در ساختمان دادگستری کل این شهر جلسه ای با وکلای این استان برگزار کردند.

دکتر محسن حسینی پویا در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این جلسه گفت: اساسا تشکیل کانون ها براساس ماده ۱ لایحه استقلال کانون های وکلای دادگستری، هرگاه تعداد وکلای فعال در یک استان بالغ بر ۶۰ نفر بشود، کانون مستقل تشکیل می شود.

وی گفت: در استان هایی که تعداد وکلا به این میزان رسیده است، قوه قضاییه طی مکاتبه، تشکیل کانون را در دستور کار قرار داده است؛ کانون وکلای خراسان شمالی، هرمزگان، سمنان و خراسان جنوبی بر همین مبنا تشکیل می شوند.

بیشتر بخوانید:

این عضو هیات مدیره با اشاره به روند تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی گفت: قوه قضاییه با کانون وکلای خراسان مکاتباتی داشته است تا تشکیل کانون در دستور کار قرار گیرد. بر همین اساس روز شنبه جلسه ای با معاون دادگستری کل استان خراسان جنوبی در بیرجند با حضور وکلای این استان برگزار شد.

حسینی پویا با اشاره به آخرین وضعیت تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر یک نوبت آگهی انتخابات انجام شده است ولی تعداد داوطلبین به حد نصاب نرسیده است و لذا آگهی تمدید شده است. به نظر می رسد یکسری دغدغه از سوی وکلای این استان وجود دارد؛ برای مثال وکلای مستقر در این استان از جدایی از کانون خراسان رضوی استقبال نمی کنند و نگران برخی مسائل هستند و تمایل دارند زیرمجموعه کانون وکلای خراسان باشند.

وی در پاسخ به تعداد وکلای شرکت کننده در انتخابات اولین دوره این کانون گفت: امیدواریم با هماهنگی هایی که با دادگستری داریم، زمان بیشتری برای تشکیل کانون در نظر گرفته شود تا تعداد داوطلبین به حد نصاب برسد و شاهد تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی باشیم.

بیشتر بخوانید:

شایان ذکر است کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی نیز در ۵ آبان ماه سال گذشته فعالیت خود را شروع کرد و در صورت تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی، تعداد کانون های وکلای سراسر کشور به ۲۷ عدد خواهد رسید.

پیش بینی می‌شود سال جدید استان سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هم دارای کانون وکلای مستقل شده و از کانون وکلای مرکز منتزع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا