گفت و گو

وکیل تعیینی سامان صیدی(یاسین): به من اعلام می شود احتیاجی به شما نیست

وکلاپرس- وکیل مدافع سامان صیدی با اشاره به اینکه همچنان اجازه دسترسی به پرونده موکلش را ندارد، گفت: به من اعلام می شود احتیاجی به شما نیست.

به گزارش وکلاپرس، فرجام خواهی سامان صیدی (یاسین) از متهمان ناآرامی‌های اخیر ایران -که به اعدام محکوم شده بود- نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب، مورد پذیرش قرار گرفت.

پرونده با نقص تحقیقات مواجه و به شعبه ۱۵ ارجاع شده است

وکیل تعیینی سامان صیدی ( سامان یاسین ) در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درمورد جزییات پرونده موکلش گفت: براساس خبر منتشرشده در خبرگزاری میزان پرونده با نقص تحقیقات مواجه و به شعبه ۱۵ شده است. در این حالت یا شعبه ۱۵ باید رأسا اقدام به تحقیقات مورد درخواست دیوان عالی کشور کند یا اینکه پرونده را به دادسرا ارجاع دهد.

سامان صیدی معروف به سامان یاسین(نفر سمت چپ)
سامان صیدی معروف به سامان یاسین(نفر سمت چپ)

به من اعلام می شود احتیاجی به شما نیست و برای متهم وکیل تسخیری گرفته ایم

حسین اسماعیل بیگی درمورد محدودیت های موجود برای مطالعه و بررسی پرونده موکلش گفت: امروز هم به دادگاه انقلاب مراجعه کردم اما مرا راه ندادند. به من اعلام می شود که احتیاجی به شما نیست و خودمان برای متهم وکیل تسخیری گرفته ایم.

او افزود: موکلم طی صحبت هایی که با من داشت، اعلام کرد که دوست ندارد وکالت پرونده اش با وکیل تسخیری باشد و می خواهد وکیل تعیینی خودش از وی دفاع کند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: من با وکیل تسخیری پرونده سامان صیدی راجع به محتویات پرونده گفتگو و تبادل نظر داشته ام؛ چرا که وکیل تسخیری موکلم به جزئیات پرونده دسترسی دارد اما من چنین اجازه ای ندارم.

تلاش می کنم موکلم را از طریق تماس های تلفنی راهنمایی کنم

این وکیل دادگستری با اشاره به پیگیری های متعدد برای دسترسی به پرونده موکلش گفت: ما به مواد قانونی مرتبط و نص تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری هم استناد کرده ایم که محدودیت وکالت مربوط به مرحله تحقیقات مقدماتی است ولی بر اساس نظریه مشورتی و دستورالعمل اخیر قوه هنوز موفق نشده ایم.

اسماعیل بیگی در پایان گفت: تاکنون با رییس دادگاه انقلاب هم در این مورد گفتگو کرده ام اما ایشان نیز اعلام کرد که از دست من خارج است و قاضی مستقل است و خودش می تواند تصمیم بگیرد. باتوجه به شرایط موجود تلاش می کنم موکلم را از طریق تماس های تلفنی راهنمایی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا