ویژهیادداشت

مؤلفه ها و شاخصه های ریاست اسکودا

وکلاپرس ـ ۸ آبان موعد رسمی انتخاب رییس جدید اسکودا است. به زعم رییس پیشین کانون وکلای البرز مُجرّب، شجاع، صبور، صادق و دوراندیش بودن از جمله مؤلفه ها و شاخصه های ریاست اسکودا است.

به گزارش وکلاپرس، با نزدیک شدن به زمان انتخاب رییس جدید اسکودا ( ۸ آبان ۹۹ ) نیاز به بررسی مؤلفه ها و شاخصه های ریاست اسکودا بیش از پیش احساس می شود.

بیشتر بخوانید: آگهی ثبت نام از نامزدهای ریاست اسکودا منتشر شد

اگر چه هنوز فقط یک نفر به صورت رسمی نامزد انتخابات آخر هفته جاری( پنج شنبه ۸ آبان) شده است اما به نظر می آید اشخاص دیگری نیز در روزهای آینده تصمیم خود به نامزدی و شرکت در انتخابات ریاست اسکودا را علنی کنند.

دکتر رضا وطن خواه، عضو هیأت مدیره کانون وکلای البرز، در یادداشتی که در اختیار وکلاپرس قرار داده، به تشریح و توضیح برخی مؤلفه ها و شاخصه های ریاست اسکودا پرداخته است. در ادامه متن این یادداشت را خواهید خواند:

مؤلفه ها و شاخصه های ریاست اسکودا

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران «اسکودا» نیاز به مدیری حرفه ای، مُجرّب و شجاع و در عین حال صبور، صادق و دوراندیش دارد که با سعه صدر، درایت و صلابت، هماهنگی های راهبردی واحد و منسجمی را بین کانون ها ایجاد نموده و در بزنگاه های مهم صنفی، با اتخاذ مواضعی اصولی و تصمیماتی منطقی، شایسته و بایسته نقش تاریخی خود را ایفا نماید.

رئیس اسکودا باید نماد اتحاد و همبستگی و سرحلقه اتصال کانون ها و راهبر و پیشرو امیدبخش وکلا و کانون ها باشد و با مسئولیت پذیری، برنامه ریزی و پی گیری های اصولی و مداوم، وقت کافی و وافی را برای امور صنف اختصاص دهد و همانند رؤسای شایسته قبلی اتحادیه، تمامِ وقت خود را وقف اعتلای دیرپاترین نهاد مدنی کشور و حرفه شریف وکالت نماید.

بیشتر بخوانید: جوان گرایی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر در مدیریت اسکودا

بهره مندی از اندیشه های پویا و نوین مدیریتی، داشتن روابط عمومی قوی، آشنایی کافی با ادبیات و روانشناسی، اشراف به علم مذاکره و فن بیان؛ انتقادپذیری، اهل مدارا و تعامل سازنده بودن و اجتناب از تنش ها و برخوردهای تند درون صنفی و برون صنفی، هماهنگی و رایزنی به موقع با مقامات و مسئولین ذیربط جهت رفع و دفع بسیاری از هجمه ها و مضیقه های جامعه وکالت با تکیه بر خرد جمعی مدیران کانون ها از سایر خصایص و ویژگی های رئیس اسکوداست.

رئیس اسکودا ضمن اعتقاد و التزام عملی به استقلال کانون ها نباید اجازه دهد که هویت صنفی و جایگاه وکیل در نظام قضایی کشور تضعیف شده و استقلال وکیل و کانون های وکلا مورد تخدیش قرار گیرد و در راستای تقویت کارکرد و پایگاه اجتماعی کانون ها، توسعه فرهنگ وکالت، ارتقای جایگاه اجتماعی وکیل در جامعه و الزامی شدن استفاده از وکیل در تمامی دعاوی باید اهتمام تمام داشته باشد.

بیشتر بخوانید: رییس اسکودا باید در اندیشه آشتی مصالح عالیه صنف با رسالت آرمانی دستگاه قضایی باشد

رئیس اسکودا نباید وامدار هیچ یک از گروه های صنفی یا شخصیت های ذی نفوذ باشد و مصالح عالیه صنف را بر هر مصلحت و منفعتی باید مرجح بداند و با توجه به خصیصه استقلال کانون ها نباید فراموش کند که اصلی ترین وظیفه وی ایجاد هماهنگی و انسجام و اتحاد بین کانون هاست و از خرد جمعی تمامی اعضای هیأت مدیره کانون ها باید استفاده نماید نه فقط رؤسای کانون ها.

رجای واثق داریم که اعضای هیأت مدیره کانون های وکلا در انتخابات آتی اسکودا در هشتم آبان ماه ۱۳۹۹ صرفاً شایستگی را ملاک و معیار قرار داده و مدیری را انتخاب نمایند که بتواند کشتی بحران زده وکالت را به ساحل آرامش رهنمون سازد و شأن و جایگاه وکلای دادگستری و کانون های وکلا را بیش از پیش ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه اسکودا در خصوص استعفای دکتر مرتضی شهبازی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا