اخبار کانون هاویژه

نماینده مجلس: قبولی با حداقل نمره در آزمون وکالت و پزشکی باعث می‌شود به اعتماد مردم نسبت به این حِرَف خلل وارد شود

وکلاپرس- نماینده استان گلستان در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان یکی از اشکالات سیستم قانونگذاری در کشور را عدم توجه به قوانین سابق و تولید قوانین متعدد برشمرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گلستان رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۶ با نماینده مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه و دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر «رضا آریان پور» نماینده استان گلستان با بیان اینکه «قانون تسهیل مجوزها در حوزه پزشکی نیز اشکالاتی را ایجاد و ضابطه ها در این حوزه را دچار اختلال کرده است» اظهار داشت: در حوزه های وکالت و پزشکی سیستم طی دهه ها قبل شکل گرفته است طرح هایی کمتر کارشناسی شده مثل طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار این نظامات را دچار آسیب می کند.

روشنگری برای نمایندگان می تواند مانع تصویب قوانین دارای اشکال شود

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قبولی با حداقل نمره در آزمون های وکالت و پزشکی باعث می شود به اعتماد مردم نسبت به این حِرَف خلل وارد شود.

دکتر «آریان پور» تصریح کرد: در حوزه قانونگذاری، روشنگری برای نمایندگان مجلس می تواند مانع تصویب قوانین دارای اشکال شود.

دکتر «رضا آریان پور» نماینده استان گلستان
دکتر «رضا آریان پور» نماینده استان گلستان

مجلس مسیر تعاملی را با نهاد وکالت در پیش بگیرد

در این دیدار که نایب رئیس و دادستان انتظامی کانون وکلای دادگستری گلستان و تعدادی از وکلا نیز حضور داشتند دکتر «علی طالع زاری» ضمن اظهار گله مندی از مصوبات اخیر مجلس و نگاه نامناسب مجلس به نهاد وکالت اظهار داشت: انتظار ما از مقنن این است که در مسیر قانونگذاری بر مدار حکمت و عقلانیت حرکت نماید و به بنای عقلا و نظر حقوقدانان در تصویب قوانین توجه کرده و از قانونگذاری عجولانه پرهیز کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: در سال های اخیر مجلس بدون توجه به نظرات کارشناسی کانون های وکلا اقدام به تصویب طرح های غیرکارشناسی کرده است که این امر آثار زیانباری در جامعه به دنبال خواهد داشت و نظام حقوقی را دچار اشکال خواهد کرد.

وی با اشاره به مقرره اخیر مجلس در ماده ۱۹ طرح حمایت مالی و جهش تولید، این مصوبه را خلاف استقلال قانونی کانون های وکلا و در تعارض جدی با اصول مسلم قانون اساسی ازجمله اصل تفکیک قوا و سیاست های کلی نظام دانست.

دکتر «طالع زاری» اظهار امیدواری کرد، مجلس در یک سال باقی مانده، با به رسمیت شناختن کانون وکلا به عنوان یک نهاد مستقل، مسیر تعاملی را با نهاد وکالت در پیش بگیرد و در مسیر اصلاح طرح های مخربی همچون طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار برآمده و از تصویب مقررات ناقض حقوق کانون های وکلا احتراز نماید.

طالع زاری رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان
رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان

نظارت دولت بر وکلا خلاف اصول است

در این دیدار همچنین نایب رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان، با اشاره به اقدامات اخیر مجلس در تصویب مقررات ناقض استقلال وکلا و نهاد وکالت گفت: انتظار می رود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به خسارات جبران ناپذیر تصویب چنین قانونی که خلاف قانون اساسی و اصول ۳۴ و ۳۵ است توجه جدی داشته باشند.

«غلامرضا اتحادیه» افزود: مصوبات اخیر مجلس که صدور، تعلیق، تمدید و ابطال پروانه وکالت را تحت نظر اداره دارایی و مالیات برده است بر خلاف قانون اساسی و اصل تفکیک قوا است چراکه از عنوان وکیل دادگستری و توجه به دو اصل ۳۴ و ۳۵ قانون اساسی مشخص است امورات کانون های وکلا تحت نظارت قوه قضاییه بوده و مطابق قانون آیین نامه های اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و تعرفه حق الوکاله و غیره توسط کانون تهیه و به تصویب رئیس قوه قضاییه می رسد اما در مقرره اخیر مجلس این نظارت برای دولت پیش بینی شده است که خلاف اصول بوده و قابل قبول نمی باشد.

غلامرضا اتحادیه نایب رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان
غلامرضا اتحادیه نایب رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان

منبع: روابط کانون وکلای دادگستری گلستان

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. مشکل جایی آغاز شد که هر دهاتی که مدرسه نداشت دانشگاه ازاد ساخته شد.
    با کدوم منطق کسی که تو راهنمایی رفوزه شده تو رشته پزشکی و حقوق وارد میشه؟؟ طرف رتبه کنکورش شماره کارت ملیش بوده بعد میره رشته پزشکی؟؟
    مشکل ۲۶۰۰ تا دانشگاه و برداشتن سد کنکور

    1. ازاد؟ اونقدر دانشگاه غیردولتی زده شده که قابل شمارش نیستن همگیم رشته حقوق بدون کنکور

  2. ببخشید قبولی با سهمیه چطور ؟
    کار کردن. همه دارند مهاجرت میکنند
    اصلا داخل ایران چی اباده ؟
    ادم از فردای خودش خبر نداره

  3. برای پزشکی باید سخت گرفت ولی برای وکالت نه چون جلو سو استفاده وکلا که پول میگیرند انهم کلان و هیچ کاری نمیکنند بایستی گرفته بشه

  4. شما ها باعث شدین جوانا انتخابات شرکت نکنن بزرگترین نا امیدیرو شما دادین به جامعه برا سرنوشت همه تصمیم میگیرین رفراندوم بزارین تا ماخودمون برا خودمون تصمیم بگیریم اندازه شما نترسین سواد داریم مدرک پولی نگرفتیم

  5. خیلی از نمایندگان هم با حداقل رای ، وارد مجلس شدند آیا اینها به مجلس آسیب نمی زند ؟
    سهمیه ها چطور ؟ فردی با سهیه و با رتبه ۱۲۰ هزار پزشکی قبول میشه !ودیگری با سهمیه آزاد با ۵۰۰۰ هم قبول نمیشه .

  6. سلام باید مسعولان علمی حقوقی دقت داشته باشند که علم فقه و مبانی حقوق اسلامی همان علم حقوق ثبتی می باشند و عنوان این رشته باید همان علم حقوق ثبتی شود و دروس نیز معادل علم حقوق ثبتی و قوانین ثبتی شوند در تمام دانشگاه ها .باتشکر و سپاس از شما در وکلا پرس

    1. رشته مادر عزیزم حقوقه اینکه شما از موسسه ای غیردولتی حقوق ثبتی گرفتین کارشناسی دلیل نمیشه بقیه معادله همان عمل شن

  7. تصویب قانون تسهیل کسب و کار یعنی پدیده جدید و عجیب شاغلین بیکار بدهکار ازقبیل سردفتران وکلا پزشکان بخصوص سردفتری.
    متاسفم.

  8. یه کودک ۱۲ ساله هم میدونه که قانون کسب کار و صدور پروانه توسط وزارت اقتصاد و دخالت وزارت اقتصاد در امور وکالت !!! واقعا عجیب و غریبه و خلاف قانون اساسیه .

  9. باسلام
    وکلای محترم ملت بجای رفتن دنبال حواشی و بی منفعت برای ایران و ایرانی
    تشریف ببرن فقط کمی به بفکر منابع طبیعی باشند بدنبال چگونگی بهینه کردن آب آب آب باشند ی سری به مسائل کشاورزی و بی آبی بزنند
    والله که مابقی مشکلات کشور بخودی خود حل میشه
    عزیزان وکلای ملت تمرکز روی منابع طبیعی مهمترین رکن و اساس آبادانی و سربلندی ایران است

  10. تنها راه حل این معضل برگردوندن کنکور و تعیین سطح سواد هست و ابطال موسسات غیردولتی از پذیرش بدون ازمون این رشته وگرنه همه این کارا جز شو خبری هیچی نیست الانم هیچ تغییری نمیشه مجلس الا اخراشه و میره انتخابات رفت تا اسفند فروردین شاید تغییر تحولی شه پس به عنوان یه وکیل وارد بازیه سیاسیون مجلسی نشین اینا دنبال رای هستن یه عده به جوان ها وعده وعید مثبت یه عده هم به وکلا وعده وعید مثبت 🙂 رشته حقوق تا زمانی که با ازمون اولیه همان کنکور نباشه اوضاع همینه به نظرم وکالت باید تخصصیم بشه باید هرکی ازمون جداگانه بده مثلا یکی دوست داره وکیل ملکی شه فقط همان دروس یکی هم جنایی برای قتلو…اینطوری وکلا باسوادتر و خبره ترم میشن

  11. قبولی با حداقل نمره که خیلی بهتر از آزمون ندادن و اخذ پروانه با رانت و سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی سابق هست

  12. شما به فکر مردم هستید یا انحصار طلب ها ؟!
    خدا پدر مادر نماینده ای که از انحصار خارج می‌کنند و قانون تسهیل استفاده می کنند بیامرزد. وکیل دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا