اخبار کانون هاویژه

کانون وکلای اصفهان: آماده هرگونه معاضدت و مساعدت به آسیب دیدگان مسمومیت های اخیر هستیم

وکلاپرس- هیأت مدیره کانون وکلای اصفهان در جلسه امروز خود مورخ ۱۴ اسفند پیرامون اتفاقات منجر به مسمومیت دانش‌آموزان موضع گیری کرد.

به گزارش وکلاپرس طی ماه های اخیر اخباری در خصوص مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در بعضی از شهرهای کشور منتشر شده است که در هفته جاری بسیار فراگیر و در مدارس بیشتر شهر های کشور مشاهده شده است؛ مسئله ای که  هنوز علت آن مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا کانون وکلای اصفهان در جلسه امروز هیات مدیره با اشاره به فراگیر شدن این مسمسویت ها، این اقدام را محکوم کرده و برای هرگونه معاضدت و مساعدت به آسیب دیدگان اعلام آمادگی کردند.

در متن مصوبه کانون وکلای اصفهان آمده است:

هیات مدیره به اتفاق آراء وقایع اخیر در ارتباط با مسمومیت فرزندان ایران زمین در مدارس را محکوم و ضمن ابراز همدردی با مصدومین حادثه و خانواده آنها از مراجع قانونی اعم از انتظامی و امنیتی و قضائی درخواست دارد در راستای انجام وظایف قانونی خویش با جدیت و شفافیت، حوادث روی داده را بررسی و عاملین حوادث را که باعث از بین بردن امنیت جامعه و تشویش اذهان عمومی گشته، شناسائی نموده و به دست عدالت بسپارند و مراتب به اطلاع مردم شریف ایران رسانده شود. کانون وکلای دادگستری استان اصفهان آمادگی خود را جهت هرگونه معاضدت و مساعدت به آسیب دیدگان اعلام می دارد.

حمایت رایگان کانون وکلای کرمانشاه در ماجرای مسمومیت دانش آموزان

همچنین روح الله وکیلی رئیس کانون وکلای کرمانشاه روز ۱۱ اسفند در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص این موضوع اعلام کرده بود: به موجب بند نهم اصل سوم قانون اساسی _ که میراث و میثاق خون شهداست _ آموزش در کلیه سطوح و برای همه آن هم به نحو رایگان تصویب شده است و از طرفی رئیس جمهور هم سوگند یاد کرده که پاسدار قانون اساسی باشند، بنابراین شرایط کنونی ایجاب می‌کند در خصوص شناسایی و برخورد با عامل و عاملان این حوادث دستور جدی صادر و با عنایت به توان مراجع اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی مسببین دستگیر شوند تا زمینه امنیت خاطر و آسایش را در خانواده ها ایجاد و مانع سوء استفاده معاندین شوند.

وی افزود: ما هم به عنوان کانون وکلای دادگستری استان برای کمک به شناسایی عوامل آن با نهادهای امنیتی و قضایی استان وحمایت حقوقی و معاضدت قضایی از آسیب دیدگان به نحو رایگان اعلام آمادگی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا