اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

پژمانفر : مسئولان کانون وکلا باید مقداری به مسائل حقوقی توجه بیشتر و بهتری کنند

نماینده مجلس: مجلس شأن بالاتری دارد که در برابر توهین‌های کانون وکلا موضع‌گیری کند

وکلاپرس- نصرالله پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص چرایی تصویب طرح استفاده شرکت های خصوص از نماینده حقوقی توضیحاتی را بیان داشته و علت تقابل این روزهای کانون وکلا با مجلس را ناشی از انحصار طلبی دانسته است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از تسنیم،  پژمانفر نماینده مشهد در مجلس، عواملی چون بالا بودن نرخ رشته بیکاری در رشته حقوق، پایین بودن سرانه وکیل در کشور و رتبه پایین کشور در شاخص سهولت دسترسی به کسب و کارها را به عنوان دلایل تصویب طرح استفاده شرکت های خصوص از نماینده حقوقی برشمرده است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر درباره علت اعتراض کانون وکلا به طرح تأمین مالی و جهش تولید در خصوص استفاده شرکت‌های خصوصی از نمایندگان حقوقی در محاکم قضایی گفت: تصویب مفاد این طرح بر اساس ماده ۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تبصره‌هایی که ذیل آن است، صورت گرفت. در این ماده دولت مکلف شده که ظرف مدت زمان ۳ ماه همه امتیازهایی که برای بنگاه‌های دولتی وجود دارد را به استثنای برخی موارد، برای بنگاه‌های بخش خصوصی مثل تعاونی‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی نیز در نظر بگیرد.

حق قانونی شرکت‌های خصوصی را استیفا می‌کنیم

وی در ادامه بیان کرد: یکی از امتیازاتی که نهادهای دولتی از آن بهره‌مند هستند آن است که بر اساس ماده ۳۲ قانون آیین دادرسی مدنی، وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی امکان بهره‌مندی و حق استفاده از نماینده حقوقی در محاکم قضایی را دارند. بر اساس قانون باید این امتیاز برای بخش خصوصی نیز در نظر گرفته شود تا آنها بتوانند علاوه بر استفاده از وکلای دادگستری در محاکم قضایی، نمایندگان حقوقی داشته باشند و مستقیماً مسائلشان را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

پژمانفر گفت: بنابراین طرح تأمین مالی و جهش تولید که در خصوص استفاده شرکت‌های خصوصی از نمایندگان حقوقی در محاکم قضایی است، یک حق قانونی برای شرکت‌های خصوصی بوده که بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ دولت مکلف به اعطای آن به این شرکت‌هاست.

مسئولان کانون وکلا به مسائل حقوقی بیشتر توجه کنند

رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس ادامه داد: دلیل اینکه برخی از مسئولان کانون وکلا این موضوع را غیرقانونی عنوان می‌کنند را نمی‌دانیم. به نظر می‌رسد این افراد باید مقداری به مسائل حقوقی توجه بیشتر و بهتری کنند تا متوجه شوند که مجلس چرا این موضوع را تصویب کرده است.

رتبه پایین کشور در شاخص سهولت دسترسی به کسب و کارها

این نماینده مجلس یازدهم در خصوص چرایی لزوم اعطای این حق به شرکت‌های خصوصی توضیح داد: بر طبق گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۲۰ در خصوص شاخص سهولت دسترسی به کسب و کار، در بین ۱۹۰ کشور که مورد پایش قرار گرفته‌اند، ایران رتبه ۱۲۷ را دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۲۲ قانون برنامه ششم توسعه دولت چند تکلیف در خصوص سهولت دسترسی به کسب و کار داشته است. یک تکلیف این بوده که رتبه کشور در این شاخص‌ها هر سال باید ۱۰ رتبه ارتقا پیدا می‌کرد که این اتفاق رخ نداده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس ادامه داد: یکی از موارد مورد ارزیابی در خصوص سهولت دسترسی به کسب و کارها، موضوع قراردادهاست؛ یعنی قراردادها باید به شکلی باشند که هزینه و بار مالی کمتری برای افراد داشته باشند.

در کشور ما عرضه و تقاضا در خصوص استفاده از وکیل با یکدیگر مطابقت ندارد

پژمانفر ادامه داد: در حال حاضر هزینه‌های ناشی از استفاده از وکیل در دعاوی حقوقی توسط بنگاه‌های خصوصی، بخش قابل توجهی از هزینه قراردادها و امور جاری این شرکت‌ها را شامل می‌شود. این موضوع در حالی است که با توجه به وضعیت سرانه وکالت در کشور ما، عرضه و تقاضا در خصوص استفاده از وکیل با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین علت هزینه استفاده از خدمات وکالت بالا می‌رود.

مقایسه سرانه وکیل در ایران با عراق و ترکیه و کویت

وی خاطرنشان کرد: سرانه وکیل در ایران ۹۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است؛ در حالی که بر اساس آمارهای جهانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، میانگین ۲۴۰ وکیل وجود دارد. این آمار در کشورهای اطراف ما مانند ترکیه ۱۱۳ وکیل، عراق ۱۳۴ وکیل و کویت ۱۴۴ وکیل است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که وضعیت دسترسی ما به وکیل خیلی نامناسب است.

هدف ما در مجلس کاهش هزینه‌های سربار بنگاه‌های خصوصی بوده است

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: ما اگر می خواهیم سهولت کسب و کار ایجاد کنیم باید هزینه‌ها و روند اجرایی قراردادها را کاهش دهیم. هدف ما در مجلس کاهش هزینه‌های سربار بنگاه‌های خصوصی بوده است.

بیشتر بخوانید:

او افزود: نکته بعدی این است که ما در حال حاضر تعدادی زیادی افرادی داریم که می‌توانند به‌عنوان کارشناس حقوقی در بخش خصوصی فعال شوند. اگر ما بتوانیم امکان استفاده از نماینده حقوقی در محاکم را برای شرکت‌های خصوصی فراهم کنیم، طبیعتاً بخش‌های خصوصی از این ظرفیت استفاده خواهند کرد.

نرخ بیکاری در رشته حقوق بالاتر از رشته‌‌های دیگر است

پژمانفر گفت: اقدامات کانون وکلا بحث اشتغال را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. در حال حاضر در بین فارغ‌التحصیلان رشته حقوق نرخ بیکاری به شدت بالاتر از رشته‌های دیگر است. اگر میانگین نرخ بیکاری در بخش‌های دیگر به زیر ۲۰ درصد می‌رسد، این آمار در رشته حقوق بالای ۲۲ درصد است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: قانون اجازه داده بخش دولتی برای پیگیری مسائل حقوقی خودش از نماینده حقوقی استفاده کند چرا نباید به بخش خصوصی امکان استفاده از این امتیاز را ندهیم و این محدودیت را برای آنها به وجود بیاوریم. این حق قانونی شرکت‌های خصوصی است.

هیچ کدام از نمایندگان نباید خودشان را معطل توهین‌های کانون وکلا کنند

پژمانفر در پاسخ به توهین‌های مسئولین کانون وکلا به نمایندگان مجلس و دلیل این عصبانیت آنها گفت: ما منطق حرفمان و دلایل قانونی تصویب این طرح را گفته‌ایم و به هیچ کس توهین و اتهامی وارد نکرده‌ایم، اما نحوه رفتار طرف مقابل نیز مشخص است و ما قضاوت را به مردم واگذار می‌کنیم تا آنها خودشان قضاوت کنند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس ادامه داد: توهین‌های این گروه‌های ذی‌نفع هیچ منطقی ندارد ولی افراد زیادی این عمل منطقی مجلس را تحسین کرده‌اند. در این راستا هیچ کدام از نمایندگان نباید خودشان را معطل این توهین‌ها کنند.

مجلس شأن خیلی بالاتری دارد که در برابر این توهین‌ها موضع‌گیری کند

وی افزود: تصمیمات مجلس بر اساس قانون و مصالح کشور است. طبیعی است که برخی جریان‌های انحصارطلب نگران به خطر افتادن منافع خودشان باشند.

پژمانفر در پاسخ به این سؤال که در برابر این توهین‌های برخی مسئولین کانون وکلا، مجلس قرار است اقدامی انجام دهد یا خیر؟ گفت: برای ما مهم است که مشکلات مردم را حل و فصل کنیم، مجلس شأن خیلی بالاتری دارد که بیاید و در برابر این توهین‌ها موضع‌گیری کند. طبیعتاً جریان‌های انحصارطلب و جریان‌های قدرت و ثروت در مقابل تصمیمات منطقی که در کشور انجام می‌شود این چنین توهین‌هایی را انجام می‌دهند. قطعاً وقت مجلس بسیار گران‌بهاتر از این است که صرف پاسخ به این توهین‌ها شود.

منبع: تسنیم

‫۷۶ دیدگاه ها

  1. آقای پژمانفر، مردم و وکلا و کانون وکلا اصلاً شماره در قواره نمایندگی مجلس شورای اسلامی نمیدونند و سواد جنابعالی در اندازه‌ای نیست که کانون وکلا و وکلا وقت خودشون رو صرف بحث کردن با شما کنند!
    ضمناً، از مدت نمایندگی شما چند ماهی بیشتر نمونده! بیسوادی نمایندگان این مجلس انقلابی منو یاد مجلس انقلابی سال ١٣٧٨ میندازه که دادسرا رو از نظام حقوقی ایران حذف کردند!

    1. امیدوارم مملکت حساب و کتاب داشته باشه و هر مسئولی در قبال عملکرد خودش حتی با گذشت سالیان پاسخگو باشه و مدتی بعد که خسارات این مصوبات مجلس مشخص شد این نمایندگان را به خاطر این لجاجت ها بازخواست کرد ‌. آرزو بر جوانان عیب نیست .

    2. سلام آقای پژمانفر اگر مسائل حقوقی ایراددارند این آشپزیهایی که شمادرمجلس انجام می‌دهید ازآن است آقای پژمانفر کی انشاءالله کلاس ششما تمام می کنید

    3. خطاب به امیر حسام
      مردم جمع نبندید با خودتون.مردم انقد زرنگ شدن که فرق بین منفع طلبی شخصی و انحصارطلبیرو با حمایت از حقشون میدونن.قانون تسهیل که شامل فقط کار وکالت نیس .چقد بیکارا که چند وقته بخاطره مجوز گرفتن تو کارو تخصص خودش معطل بودن و بخاطر انحصاری که هر اداره و سازمان ایجاد کرده بودن با کاغذ بازیاوو اذیتاش اسیر خودشون کرده بودن و الان با اومدن قانون تسهیل چقدر مجوز داده شده و شاغل شدن…..کانون وکلا که همش فکر تیغ زدن موکل هستین.الانم که مجلس چیزی به نفع مردم و کم شدن منافعتون گفته، میاین مردم سپر خودتون قرار میدین که به هدفتون برسین.این بار دیگ زهی خیال باطل با وجود این چنین مجلس و نمایندکان انقلابی .مردم زرنگتر از این حرفان که طرف دهن باز میکنه یه چیز میگه، میدونن از کجا میگه.به امید ایرانی بهتر وبه کار آمدن دوباره این چنین نمایندگان کاریو انقلابی

      1. آقای علی مردم از شرایط ناراضی هستند…. هیچ کس از اوضاع اقتصادی راصی نیست. اینو که نمی توانید منکر شوید…
        برادر محترم وقتی اوضاع اقتصادی بده، یعنی برا همه بده. تو زندگی تمام مردم تاثیر گذاشته…. دکتر، مهندس، وکیل، سردفتر نداره… تو همین کامنت ها موافقین از حق الوکاله بالا انتقاد داشتن…. برادر محترم مردم پول مایحتاج ضروری زندگی را ندارند
        برا همین پول به وکیل نمی دن….ببخشید حقوق یه کارمند دور و بر ۱۵ میلیون که خوب خرج زندگیشون در نمی آد. برا پرونده طلاق توافقی وکلا ۵ الی ۶ میلیون می گیرند …. ببخشید این مقدار زیاده؟؟؟؟ نه زیاد نیست ولی برا یه کارمند که حقوقش ۱۵ میلیون براش زیاده این پول به وکیل بده….ر
        حالا بیا به همه پروانه وکالت بده نتواند کار کنند چه فایده داره…. بیا به مجوز سردفتری بده وقتی سند خودرو از دفتر حذف شده و معامله املاک انجام نمی گیره فقط یه هزینه اضافی به اون تحصیل کرده ی بی کار بار کردی و در حقش ظلم کردن…. بقیه مشاغل هم همینه تو بیا مجوز بگیر یه هزینه هم انجام بده نتونستی کار کنی چه فایده داره.
        دوست عزیز تا اوصاع اقتصادی درست نشه همه ی این کارها بی فایده است. اصل اول سیاست خارجی و اوصاع اقتصادی و ورود سرمایه گذار به داخل کشور را درست کنند بعد در وهله دوم گرفتن مجوز را آسان کنند.
        مسولین مملکت با لجبازی کردن عمر و جوونی ما را نابود کردن .

    4. احسنت دقیقا درست گفتی . اینا کی بودن اومدن نماینده شدن نتیجه کنار رانده شدن نخبه ها همین میشه دیگه

    1. در زمان حذف دادسرا از سیستم قضایی ایران هم نمایندگان انقلابی …. مثل ایشون و افرادی مانند جنابعالی ازشون حمایت می‌کردند! و خدا قوت بهشون می‌گفتند!

      1. خوب کاری کرده بودن اگه به یک جرم امنیتی بازداشت میشدی و بخاطر طولانی بودن روند دادسرا توی بازداشت می موندی بهتر می فهمیدی حذف دادسرا چه محاسنی داشت دادسرا و کلانتری بجز بدتر کردن پرونده و اتلاف وقت کاری نمی کنند

        1. اول برو نظر علمای حقوق کیفری ایران رو در مورد حذف دادسرا و خسارات وارده به دستگاه قضایی مطالعه کن و بعد کامنت آبکی بزار!

    1. ابوالفضل جان…ب خداوندی خدا ک قسمش میخوری برادر من ارشد حقوق داره از پیام نور و علمی کاربردی گرفته….ی سفته نتونست برا پدرم تکمیل کنه..و دادخواست بنویسه ..ایا شایسته هست …امثال شما اینده مملکت نابود میگنین .دود همین تصمیمات مجلس ب چشم مردم میره فقط

  2. این نماینده… نمی داند که پرونده های اقتصادی و حفوق تجارت جز پیچیده ترین پرونده های متشکله در دادگستری هستند که رسیدگی به برخی از انها سالها در محاکم طول می کشد که اگر می دانست چنین قانونی را تصویب نمی کرد و بجای ان قانون اجباری بودن استخدام وکیل انهم پایه یک برای شرکت های خصوصی را تصویب می کرد تا محاکم نیز امکان بهره مندی از سواد وتجربیات انان در حل و فصل این پرونده ها را داشته باشند

  3. چقدر با متانت و ادب، منطقی و با آمار سخن گفته اند، حقیقتا جای تحسین دارد که نه پیچیده اش کردند نه از موضوع خارج شدند،شخصا به عنوان وکیل از آقای پژمان فر به لحاظ نحوه صحبت مودب و منطقی شان متشکرم

    1. خانم غلامعلی تا الان شده مسولین مملکت ما آمار درست ارائه بدن؟؟؟؟!!! خواهر عزیز ما به آمار سازی مسولین مملکت عادت کردیم. چرا اصلا پژمانفر به فکر بی کاری بچه های حقوق افتاده ؟؟؟؟ چرا به فکر بی کار فارع تحصیلین پایه و مهندسی و بقیه رشته های علوم انسانی نیست؟؟؟!!! چرا برای اونا کاری انجام نمی ده. یعنی وضعیت اشتعال تاریخ و جغرافی و فلسفه و رشته های پایه حل شده؟؟؟؟ خواهر من فارغ تحصیل کارشناسی ارشد زمین شناسی از دانشگاه بهشتی با معدل ۱۸ . تو فروشگاه رفاه کار می کنه….خوب الان این وضع مملکت ماست. چی کارش می شه کرد؟؟؟؟
      این نمایندگان مجلس با تفکرات خاص وارد مجلس شدن هدفشون ایجاد اشتعال نیست وگرنه همین نماینده باعث و بانی حذف شدن سند خودرو از دفاتر شده… عقل من نمی تونه قبول کنه این فرد به فکر اشتعال جوانان این مملکت باشه. بیشتر مصوبات مجلس با طرز تفکر خاص و سیاسی است.

      1. جناب سردفتر من نحوه صحبت را گفتم…. برخی وکلا حتی علیه همکار خودشان هم خیلی تند و غیر منطقی صحبت می کنند… من خودم شخصا به پای بندی به قانون معتقدم تا مباحث سیاسی، یک انقلابی اگر قانومند و منطقی و انسان هست خدا خیرش دهد، یک غیر انقلابی اش هم همین طور… گوشم پُر هست از حرفهای سیاسی کلیشه ای… و برایم چندان مهم نیست…. یک سردفتر روحانی رونوشت سند مرا به شخص بدون سمت داده بود و تازه بالای رونوشت جعل کرده و نوشته بود به خود من داده…منم به جعل سند رسمی محکومش کردم… پس مهم نیست که آخوند یا غیر آخوند.. وکیل یا غیر وکیل… باید به منطق و درستی سخن نگریست..

      2. بعدم جناب سردفتر ازون وری ها هم شخصا زیاد کشیدم همینایی که با خود واژه انقلابی هم مخالفند و خود را با سواد می دانند در کسوت مقامی که در دادگستری دارند، پای بند به قانون نیستند و به من می گویند چرا از تخلف یک قاضی شکایت می کنم… بعدم یک ماه با یک بهانه الکی انداختنم زندان و در زندان هم وقتی یک مقامی برای یکسری ها آمده بود به من گفت: «کسی که می رود دادگاه انتظامی قضات…..» بقیش بماند… خوب بروم چه اشکالی دارد…. قاضی نباید تخلف می کرد… انتظارم اینه همه قانون را رعایت کنند و در جهت عدالت تفسیرش کنند.. علی ایحال فعلا که قول داده ام از هیچ قاضی شکایت نکنم😄… والا هدفم مبارزه با قضات متخلف بود… نه خودم… اگر قول نداده بودم… ۵ تا شکایت دیگه می خواستم انجام بدم.. که وحشتناک تخلف کرده بودن..

      3. انقدر تخلف می کنند برخی قضات،یک آماری گرفتم از چندین سال قبل تا الان، حدود ۱۰ تا قاضی را خودم شکایت کردم، و خیلی هاشون محکوم شدن، اونام که نشدن بخاطر عدم پیگیری مجدانه خودم بود، تازه شکایتهای خیلی ساده ای نوشتم، نه تند و تیز، فقط موارد عدم رعایت قانون را گفتم، در یک فقره شکایتم، از سه قاضی مرتبط با پرونده شاکی شدم که بجای سه تا، ۵ تا محکوم شدن(دو تا هم اشانتیون، البته مزاح) چون خود دادیار انتظامی قضات دیده بود اونام تخلف داشتن، البته اون دوتا از نظر خودم قضات خوبی بودن، دیگه تشخیص خودشون بود… البته قضات خوب و واقعا قانونمند هم داریم… خوب من تفکرم اینه یک قاضی وقتی جلو من وکیل راحت قانون را میذاره زیر پا…. با مردم عادی چه خواهد کرد… و چون شکایتهامم منطقیه به نتیجه میرسه… تهدید و زندانی شدم… وگرنه اگر تخلف نیست و شکایتم الکیه چرا تهدید؟ نهایتا رد میشه دیگه…. خلاصه اینم ازینایی که انقلابی نیستن و تخلفاتشون… ان شاء الله انقلابی و غیر انقلابی دلسوز عدالت باشند..

      4. بعدم جناب سردفتر، بنده را ارشاد فرمود آن مقام نه چندان انقلابی دادگستری که «بجای شکایت از قضات تجدیدنظرخواهی کن» 🙂خوب اگر قاضی تجدیدنظر باشه یا سرپرست مجتمع… اونو چکارش کنم… بعدم نباید تخلف وحشتناک نسبت به قانون انجام دهند.. مثلا نباید صرف اظهارات را دلیل تلقی کنند بدون اثبات.. قاضی بدوی وارد رسیدگی مجدد به امر مختومه و رای قطعی تجدیدنظر نشود.. این آخه یعنی چی.. قاضی بدوی بجای اجرای رای قطعی بیاد وارد استعلام راجع مفاد رای قطعی بشه خیلی وحشتناکه بخدا این تخلف…. و موارد دیگه

  4. سلام .. سخنان این نماینده محترم ‘ منطقی میباشد
    اگر با مواضع سیاسی ایشان‌موافق نیستید و یا نیستیم نباید با سخنان و استدلال ایشان ‘شعاری و گروهی برخورد کنیم .
    حالا اگر یکی از عوارض این طرح ‘ توانمندی و سطح اطلاعات وکلای جدید می باشد باید برای آن فکر و طرح داد نه اینکه اصل طرح را نادیده بگیریم . مدتی برای این افراد وکیل سرپرست بگذاریم و اختبار بگیریم .
    نه اینکه به تلافی آن ‘امتحانی بگیریم که کاملا مشخص بود در تقابل با و جدال با مجلس است .
    آقایان کانون ‘از موضع صنفی برخورد نکنید مصالح کشور و ….در نظر بگیرید .

    1. مواضع سیاسی کیلویی چند؟! برو سفره مردم رو ببین، مواضع سیاسی سیری چند! هم رشته‌ای محترم انگار تو باغ نیستی! وکیل سرپرست میاد برا کارآموز وقت بزاره؟! خودش وکیل هست هزارتا کار و دادگاه داره! تازه اگه مهرش رو تو دفترچه کارآموزی بزنه برو خدا رو شکر کن! طرف تا الان درس نخونده با جزوه ۱۰ صفحه‌ای مدنی سه مدرک کارشناسی تو دانشگاه تورغوزآباد گرفته بعد شما میخوای با وکیل سرپرست که اصلا وقت برا کارآموز نمیگذاره، این بنده خداها رو درس خون کنی! چاه باید خودش آب داشته باشه! این جماعتی که ازشون دفاع میکنی دنبال پروانه کارآموزی وکالت مفت و بدون تلاش هستند!

    2. در کانون‌های وکلای فرانسه و از جمله کانون وکلای دادگستری پاریس، سیستم وکیل سرپرست خیلی وقت هست که منسوخ شده! و جایگزین آن دانشگاه وکالت هستش که از نحوه جلسه مشاوره و مصاحبه با موکل و زبان بدن در این جلسه تا نحوه دفاع کتبی و شفاهی در جلسه دادگاه و نحوه نگارش لوایح تا ریزترین جزئیات رو به کارآموز وکالت آموزش میدن. ضمناً، آموزش در Firm های حقوقی هم رو اضافه کنید. یکی از مهمترین Firm های حقوقی پاریس مخصوصا در زمینه داوری تجاری بین‌المللی متعلق به یک ایرانی به نام خانم یاس بنی فاطمی هستش.

  5. خوب یه کم می خوندی تا استخدام میشدی یا وکیل می شدی ، خیلی ها لیسانس دارند و اون ارشدی که شما دارید رو ندارن ولی وکیل شدند . نباید مثل یک بچه ضعف خودمون رو نبینیم و با فرار به جلو دیگران را مقصر بدونیم .

  6. سلام،جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا پژمانفر،،،خیلی عالی فرمودید،،کانون وکلا به مدیریت مدیران ارشدش باعث بیکاری خیلی از تحصیلکردگان رشته حقوق به عناوین مختلف شده،،از طرفی با تجمع خود جلوی شورای نگهبان صرفنظر از اهانت باعث سوء استفاده معاندین نظام جمهوری اسلامی ایران شده،،،با قدرت تمام به مصوبات خود در راستای کمک به جذب فارغ التحصیلان بیکار رشته حقوق که جوانان آینده ساز کشورند کمک نمائید،،،اجرکم عندالله

  7. آقای پژمانفر شما همان شخصی هستید که نامه ی شخصی خودتان را به اسم کمیسیون اصل نود به دادستان فرستادید و درخواست کردید که سند ماشین از دفترخانه حذف شود… ۹۰۰۰ قبول شده ی جدید سردفتری این خیانت شما را فراموش نخواهند کرد. از یک طرف سند ماشین را حذف کردید از طرف دیگر طرح تسهیل برای سردفتری اجرا کردید… ۹۰۰۰ قبول شده ی سردفتری حداقل ۵۰۰ میلیون هزینه خواهند و بعد از چند ماه به دلیل نداشتن درآمد مجبور به استعفا خواهند شد.

  8. جناب آقای پژمان فر

    باعث افتخار است که نمایندگانی همچون شما بدون توجه به حاشیه ها و حرف و حدیث ها برخی انحصارگر که ناشی نفع شخصی است با پشتکار در جهت رفع مشکلات دسترسی مردم به خدمات حقوقی این چنین مقاومت و تلاش می کنید بدانید که موضع گیری و راهی که ادامه میدهید صحیح است و به این نغمه ها باطل گوش نکنید

    انشاالله با تحقیق و تفحص مجلس از کانون وکلا پرده از کارهای این نهاد افتاده و برهمگان مشخص می شود که در این مدت این نهاد
    چه کارهای جهت رفع مشکلات دسترسی مردم به خدمات حقوقی انجام داده اند.

    اثرات اجرای طرح های صحیح مجلس در آینده ای نه چندان دور بر همگان روشن می شود و موجب رضایت همه اقشار جامعه و داوطلبان می گردد
    البته انحصارگران و قانوندان قانون شکن باید بدانند پس از طرح مجلس باید کمر همت بسته و با تلاش به کسب و کار ادامه دهند

    1. آره از اثرات این مجلس انقلابی و مجلس های انقلابی گذشته زیاد دیدیدم! مثل اثرات حذف دادسرا توسط مجلس انقلابی ١٣٧٨!

  9. کلیه انحصار طلبی ها باید از بین برود
    وهمه در کنار هم کار کنند
    این همه پزشک در یک شهر وجود دارد ایا پزشک بیکاری هم هست.بی شک هر کس علم و سواد وتجربه بیشتری داشته باشد موفق تر خواهد بود.
    وکالت هم همین طور کسی جای کسی را تنگ نمی کند.

    1. آقای علی، پزشکی را با حقوق مقایسه نکنید…. پزشکی اصلا ربطی به حقوق نداره…. بچه های پزشکی، به سختی از کنکور گذشتن و دانشگاه قبول شدن هفت سال تمام برای عمومی خوندن…. دوام آوردن در رشته پزشکی با آن کتاب های قطور و سنگین کار خیلی سختیه خیلی سخته. بعد از آن هم در یک ازمون سخت شرکت کرده و تخصص قبول شدن. آقای علی، پزشکی با حقوق قابل مقایسه نیست. بچه های حقوق بدون کنکور وارد دانشگاه شدن در دانشگاه اصلا مطالعه نداشتن و حالا می خواهند بدون ازمون ورودی و به بهای ویران شدن شغل وکالت، وکیل بشوند.
      بله پزشک بی کار داریم. از اقوام ما هستند پزشک عمومی بی کار داریم. یه دوست دندانپزشک هم دارم که قسم می خورد ماهی ۷ میلیون درآمد نداره.

      1. در مورد سهمیه ای های پزشکی نظرتان چیست؟ آیا آنها هم به سختی از کنکور گذشتن و دانشگاه قبول شدن؟ آیا هفت سال تمام برای عمومی خوندن؟ آیا قبول شدن برای آنها کار خیلی سختی بوده؟ آیا تخصص آنها را قبول داری؟

  10. جناب پژمانفر
    مصوبات این مجلس انقلابی به هم میاد. تعارض در مصوبات هم حدی داره از یک طرف میگید برای لیسانس حقوق کار فراهم بشه از طرفی مصوب میکنید شرکت های خصوصی میتونند وکیل نگیرند. دقیقا بفرمایید با این فرمون کجا دارید میرید. ۷۰ سال پیش بزرگان مجلس چه قانون مترقی مبنی بر استقلال وکلا را تصویب کردند اما شما در این مجلس انقلابی استقلال وکلا را نابود کردین. دریغ از اینکه اگه به فکر نظام هم باشید باید این استقلال را حفظ می‌کردید چون وقتی افراد را به اتهامی مثلا افشاد فی الارض اعدام می کنید همه جا جار میزدید که طرف از خودش وکیل داشت و حسابی دفاع کرد اما حالا اگه بگید وکیل داشت میگن وکیل که استقلال نداره و از خودشون هست کاملا فرمایشی هست و از این حرفها به هر حال ای کاش این دوره نمایندگی شما زودتر تموم میشد تا بیشتر از این شاهد تخریب قوانین با اصالت سابق در هر زمینه نباشیم البته هنوز منتظر مصوبات دیگه مثل حجاب و عفاف هستیم و از این دست …

  11. ما نمایندگان انقلابی را تحسین می ‌کنیم
    امیدوارم این راه تا شکستن انحصار ادامه داشته باشد .

  12. به خداوندی خدا مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد شما از یه دانشگاه معتبر نیست و به خداوندی خدا عدم قبولی شما در آزمون کارآموزی وکالت با وجود قانون تسهیل به خاطر عدم مطالعه صحیح هستش! به خداوندی خدا مدرکی که با مطالعه جزوه ده، بیست صفحه‌ای اخذ بشه دوزار نمی ارزد… موفق و پیروز باشید.

  13. سلام ایشان بفرمایند چرا کانون وکلا دادسرای انتظامی دارد چرا برای تمدید پروانه باید سابقه انتظامی وکیل بررسی شود ؟ نحوه نظارت بر نمایندگان شرکتهای خصوصی چیست ؟ اگر نماینده قضایی شرکت خصوصی رشوه داد یا با دو طرف بست یا فساد کرد مردم به کجا از وی شکایت کنند ؟ اگر نماینده ای بر خلاف مصلحت موکل اشتباه کرد چه کسی جبران خسارت میکند ؟ چرا به افراد حقیقی اجازه معرفی نماینده نمی‌دید ؟ اگر شما قصد داشتید کار وکالت را محدود به افراد حقیقی کنید چرا اینهمه کار آموز طبق قانون تسهیل گرفتید ؟

  14. سلام و احترام من به سهم خودم از تصمیم بجا و شایسته نمایندگان محترم حمایت می کنم چقدر جوان تحصیلکرده حقوق هستند که شغل ندارند و وکلا بنظر دغدغه مردم را دارند در صورتیکه رقابت و دانش تعیین کننده برای مردم هست ولی انحصار قابل قبول نیست .

  15. جناب آقای پژمانفر پیشنهاد میکنم برای افزایش سطح آگاهی و حقوقیتون یادداشت استاد دکتر خالقی پیرامون این طرح را مطالعه بفرمایید تا علت مخالفت اساتید و وکلا و کانون های وکلا را با این طرح در بیابید ، بنده هم به شما توصیه میکنم اندکی به مسائل حقوقی توجه داشته باشید

  16. احسنت به شما.
    متأسفانه کانون وکلا با اوانع حقه بازی می خواد، از انحصار خارج نشه. تمام دانشجویان رشته حقوق رو بدبخت کردند. کانون وکلا باید بیاد و جواب خیلی سوالات رو بده.

  17. درود خدا بر استاد پژمانفر.
    رؤسا کانون های وکلا حیا کنید و دست از سر فارغ‌التحصیلان رشته حقوق بردارید.

  18. سوالات آزمون کانون وکلا امسال وحشتناک بود. چرا این کار رو با دانشجویان رشته حقوق می کنید‌؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  19. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهشمندیم که برخورد لازم را با کانون‌ های انحصار طلب انجام بدید. ظلم تا کی؟

  20. چند سال پیش در رسانه ها مشاهده کردیم دختری جلوی یکی از رؤسای کانون های وکلا زانو زده بود و گریه می کرد که چرا با اینکه بسیاری از دانشجویان رشته حقوق صلاحیت وکیل شدن رو دارند، ولی سوالات کانون های وکلا به قدری دشوار طراحی می شوند که از هدفی جز حذف داوطلبان نداره. ننگ بر رؤسای کانون های وکلا با این بی شرمی ها

    1. اون دختر خانم به جایی که زانو بزنه جلوی کسی، باید دستشو به زانوهاش می‌گرفت و کتب مرجع و کتاب تست استاندارد مطالعه می‌کرد تا خیلی راحت آزمون قبول می‌شد! تو بعضی دانشگاه‌ها دیدم استاد کتاب مرحوم دکتر سید حسن امامی رو برا مدنی سه به دانشجوها تدریس می‌کرد! الان با وجود قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و قانون آیین دادرسی کیفری جدید، کتاب مسئولیت مدنی مرحوم استاد دکتر کاتوزیان هم برا مطالعه آزمونی به دلیل به روز نشدن مناسب نیست و بهترین و به روزترین کتاب در این زمینه، کتاب مسؤلیت مدنی جناب آقای دکتر سید حسین صفایی (= استاد دانشگاه تهران) و جناب آقای دکتر حبیب‌اله رحیمی (= دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی) هستش. به طور مثال اشخاص و محجورین (= دکتر سید حسین صفایی، ویرایش ششم) و اموال و مالکیت و حتی ارث و عقود معین هم الان کتابای دکتر صفایی برا آزمون مناسب هستند.
      موفق و پیروز باشید.

  21. احسنت جناب پژمانفر
    در حیرتم چرا اساتیدی همچون حضرتعالی ، جناب استاد نقدعلی و سایر اساتید برجسته و نخبگان انقلابی ملت که هیچ سررشته و کمتر سابقه‌ ای در رشته ی حقوق و گاها هرگونه تحصیلات دانشگاهی ندارند ، تا این حد دغدغه ی قوانین مربوط به رشته حقوق و خصوصا وکالت رو داشته و در کمیسیون اقتصادی مجلس ، نقش کمیسیون حقوقی قضائی رو ایفا می کنند. در هر صورت ممنون از پیگیری های مجدانه شما در خصوص شرحه شرحه کردن کهن ترین نهاد مدنی کشور
    انشالله وکیل مستقلی در آینده وجود داشته باشه که از حقوق شما در دادگاه های آتی دفاع کنه
    خداوند شما رو هدایت و مردم رو از شما حفظ بفرماید

  22. درود بر جناب پژمان
    کاش در مورد نظرات شما بزرگوار و اعتراض کانون وکلا که فقط در پی منافع شخصی و سودجویانه خودشون هستند در بین عامه مردم و الخصوص کارشناسان حقوق نظرسنجی شود تا اون عده قلیل و ذلیل کانون بفهمند که مردم با مجلس و امثال شما همسو و همفکر است حال چه مدت کوتاهی به عمر مجلس مانده باشد و چه مجدد دوره بعدی نیز نماینده و منتخب مردم شوید

  23. درود بر جناب آقای پژمانفر
    امیدوارم با حضور افرادی مثل شما بساط کانون وکلا جمع بشه.اصلا مشخص نیست این درآمد عظیم کانون کجا هزینه میشه.

  24. درود بیکران بر نماینده شجاع که تابوی اسکودا را شکستی اینقدر وکلا مار خوردند افعی شدن بنازم به این نمایندگان شک نکنید نامتان در تاریخ جاودانه خواهد ماند یادم میاد زمانی که به عنوان یک حقوقدان موسسه حقوقی و داوری ثبت کردم و شروع به کار کردم چنان داد و فریاد برخی وکلا بلند شد که بعضاً غیر مستقیم افرادی را اجیر میکردن که بنده اظهار وکالت کنم و شکایت کیفری کنند اینقدر اذیت کردن آخرش به لطف خداوند متعال نتوانستن تا اینکه دست خداوند متعال آنها را از طریق حاج آقا پژ مانفر و نمایندگان مجلس به زمین زد

    1. آره شک نکن دقیقا نامشون در تاریخ مثل نمایندگانی که دادسرا رو از نظام حقوقی ایران حذف کردند، جاودانه جاودانه میشه!

  25. دانشجو و یا فارغ التحصیل گرامی رشته حقوق ، ما وکلا و شما در یک اردوگاه واحد هستیم این خانه از پای بست ویران است با تصمیمات منبلی و غیرکارشناسی که نمی شود رفع نزاع کرد ! امیدواریم طرح اجباری شدن وکالت و سبد تامین بیمه وکالت تصویب شود تا زمینه ورود افراد بیشتری و افراد بت صلاحیت و دانش بیشتری به کانون ها ایجاد شود منافع ما یکی است ما وکلای بیکار نیز جدای از شما نیستیم و با شما همداستان هستیم و فقر ما و شما یکی و در یک سطح است
    این مجلس با همین فرمان پیش برود نه تنها ما و شما از بین می رویم ورودی های تازه وکالت بجایی نمی رسند بلکه نهاد مقدس وکالت و این درخت تنومند ریشه دار مدنی نیز از بیخ و بن به زمین می افتد بیایید با همگرایی ‌و هم افزایی بیشتر ، نیروی مشترکمان را در راه واداشتن این مجلسیون به پذیرش طرح اجباری شدن وکالت و تامین سبد وکالت نماییم و آنوقت به طور قطع ورودی های کنونی ۳ و یا ۴ برابر خواهد شد

    1. به حق مصوبه مجلس یکی از مترقی ترین تصمیمات است با تنگ نظری این میراث گرانبها رو زیر سوال نبرید جای بسی تحسین دارد که مجلسی برای همدلی و همراهی فارغ التحصیلان رشته حقوق قدم مثبتی و خداپسندانه ور داشتن ، این مصوبه نه تنها منافاتی با منفعت عده ای از وکلا ی انحصارگر ندارد بلکه عامل رقابت علمی و افزون عدل وانصاف در ترازوی قوه قضائیه خواهد بود . دست مریزاد نمایندگان مجلس

    2. به‌حق مصوبات اخیر مجلس میراث جاویدانه خواهد بود چرا که نفس انحصار گران و منفعت طلبان رو برید بر خلاف ادعای متضرران چنین گرانبهای عامل رقابت علمی حقوقی وگشایش عدل وانصاف وتعارض در تنگ نظری قدرت طلبان خواهد ونتایج خداپسندانه مصوبه پیشاپیش مشهود می باشد ، دست مریزاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی

      1. میراث جاویدان؟! راستی آدرس یه میراث جاویدان رو بزار برات بگم: حذف دادسرا از سیستم قضایی ایران در سال ١٣٨٧! مجالس انقلابی ما از این میراث‌های جاویدان زیاد دارند! این لغت جاویدانه رو خودت اختراع کردی؟! 🤔

  26. سلام خطاب به امیر حسام اولا تو داری به آقای پژمانفر توهین میکنی که توهین و اهانت جرم است شما داری به کل نمایندگان و مردم توهین میکنی من نمیدونم شما چکاره هستی و چقد سواد داری من مثل شما توهین نمیکنم اما آقای پژمانفر فرد باسوادی است و خیلی هم سواد داره والکی مسول کمسیون اصل نود نشده و بیش از ۲۰۰ نماینده در مجلس بوی رای دادن تا شده مسئول کمسیون اصل نود اما از نوشته و انتقاد شما من برداشتم اینه که جزو همو وکلای انحصار طلب … هستی که دوست داری احدی دگه پروانه وکالت نگیره و هیچ کس به آمار وکلا اضافه نشه و وکالت در انحصار طلبی و و راثتی بماند و روز به روز حقوق مردم و داوطلبین پروانه وکالت را ضایع کنید برادر شمااصلا به فکر حقوق مردم نیستید فقط به فکر حقوق مادی خودتان هستید و عرصه را بر مردم تنگ تا مردم مجبور شوند پولهای هنگفتی به حبیب یه مشت وکیل از خدا بی خبر بزنن و خدا کنه شما از این دسته افراد نباشید ولی در نهایت اگه تمام متقاضیان پروانه وکالت پروانه بگیرند رزق و روزی با ایزد متعال است،،وسلام

    1. باسواد میدونی کیه؟! باسواد امثال مرحوم علامه دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی هستش که هم حقوقدان بود و هم مجتهد! و جنابعالی از کتاباش شاید و بازم میگم شاید فقط اسم کتاب ترمینولوژی حقوق شو شنیده باشی! یا مرحوم دکتر امیر ناصر کاتوزیان یا دکتر سید حسین صفایی یا دکتر ضیایی بیگدلی یا مرحوم دکتر کورش کاویانی! خدایی حیف صفت باسواد که به این افراد خطاب بشه! اگه اینا باسواد بودن وضع اقتصادی مملکت این نبود!

  27. جناب امیر حسام چرا قبول نمیکنی در همی نظر خواهی ببین چند نفر مستندا و بصورت منطقی از شما ایراد گرفتند انتقاد شما غیر منطقی ست چرا هی بحث میکنی؟

    1. بنا بر فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم:
      (اکثرهم لا یَعْقِلُونَ)!
      سوره مبارکه المائده آیه ۱۰۳:
      ما جَعَلَ اللَّهُ مِن بَحیرَهٍ وَلا سائِبَهٍ وَلا وَصیلَهٍ وَلا حامٍ ۙ وَلٰکِنَّ الَّذینَ کَفَروا یَفتَرونَ عَلَى اللَّهِ الکَذِبَ ۖ وَأَکثَرُهُم لا یَعقِلونَ﴿۱۰۳﴾
      خداوند هیچ‌گونه «بحیره» و «سائبه» و «وصیله» و «حام» قرار نداده است [اشاره به چهار نوع از حیوانات اهلی است که در زمان جاهلیت، استفاده از آنها را بعللی حرام می‌دانستند؛ و این بدعت، در اسلام ممنوع شد.] ولی کسانی که کافر شدند، بر خدا دروغ می‌بندند؛ و بیشتر آنها نمی‌فهمند!
      هم رشته‌ای محترم جواب جنابعالی رو با فرمایش خداوند متعال در قرآن دادم. بنابراین، زیاد به این افرادی که اینجا بدون علم و آگاهی و عقل کامنت می‌گذارند و به تعبیر قرآن (اکثرهم لا یَعْقِلُونَ) هستند ذوق نکن!
      موفق و پیروز باشید.

    2. منطقی اون کسی هست که رفته درست و حسابی مطالعه کرده! و دانشگاه درجه یک درس خونده و الانم بازم با وجود مشغله وکالت مطالعه اش قطع نمیشه و داره با علم به روز کار میکنه و نون حلال علم و آگاهی شو میخوره! همین رأیی که در شعبه اول دیوان عالی کشور در مورد خانم بی‌حجابی که به عنوان مجازات تبعی یا تکمیلی به مرده شوری محکوم شده رو نگاه کن، آقای پیمان عبد غیور که یکی از وکلای متهم که درخواست اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور تقدیم کرده و رأی رو نقض کرده، ورودی حقوق خصوصی ١٣٨٩ دانشگاه علامه طباطبایی هستش!

  28. هم رشته‌ای گرامی اتفاقاً من هیچ مشکلی با افزایش پذیرش کارآموز وکالت ندارم و دوست دارم اگه میخوان تعداد پذیرش رو بالا ببرند از دانشگاه‌های تیپ یک مثل دانشگاه تهران، علامه طباطبایی و شهید بهشتی و غیره بگیرن چون حق این بچه‌ها هستش که نخبه‌های مملکت هستند نه کسانی که در دانشگاه‌های تورغوزآبادی با جزوه بیست صفحه‌ای مدنی (۳) مدرک کارشناسی یا با سرقت ادبی از پایان‌نامه‌های دانشجویان همین دانشگاه‌ها مدرک کارشناسی ارشد میگیرن! برای مثال شما شایسته‌تر هستی برا کارآموزی وکالت یا اون گروه از تیم دانشگاه علامه طباطبائی که در موت کورت دیوان کیفری بین المللی ۲۰۲۳ (ICC Moot Court Competition) جایزه دومین لایحه برتر دنیا در نقش دادستانی را به خودشون اختصاص دادند؟! شما چقدر زحمت کشیدی؟! رتبه کنکور سراسریت چند بوده؟! اندازه نخبه‌های این مملکت زحمت کشیدی که ادعای پروانه کارآموزی وکالت بدون آزمون داری؟! یه چیزی رو عین طوطی تکرار می‌کنید و اونم واژه انحصارگر هستش! اما دریغ از مطالعه دوتا کتاب مرجع از طرف جنابعالی و هم مسلک های شما!

  29. خودم پارسال، چهار ماه قبل از این‌که رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور در مورد قابل استماع بودن اعتراض شخص ثالث اصلی راجع به رد مال در بزه انتقال مال غیر نسبت به حکم دادگاه کیفری صادر بشه، در شعبه (٧۴) دادگاه تجدیدنظر استان تهران چنین رأیی رو نسبت به حکم قطعی دادگاه کیفری دو در مورد رد مال در بزه انتقال مال غیر در مجتمع قضایی شهید قدوسی تهران اخذ کردم.

  30. کدوم شرکت بیشترین هزینه ای که در سال می کنه بابت استفاده از وکیل است؟
    چه کسی گفته تعداد وکیل باید براساس حمعیت سنجیده شود؟ مگر تمام مردم ایران از وکیل استفاده می کنند؟
    آیا مشکل اقتصاد کشور کمبود تعداد وکیل است یا کمبود کارگاه و کارخانه؟
    دستگاه های دولتی بیشترین ثروت و دارایی کشور را در اختیار دارند و به دلیل استفاده از کارمندان با حقوق ثابت و تمام وقت در جایگاه دفاع در دادگاه عمدتاً متحمل شکست می شوند.
    منادی استفاده از غیروکیل در دادگاه ها کارچاق کن ها هستند که برای شناخت بهتر … این افراد می توانید از قوه قضائیه مشورت بگیرید.

    1. دیر اومدی! قبل از شما دیگران خدا قوت، آفرین و دست بوسی رو انجام دادند فکر نکنم چیزی دیگه گیر شما بیاد.

  31. بالاخره بعد از ده ها سال نمایندگانی پیدا شدند که بتوانند حق مردم بیچاره را از ارگان های بزرگ بگیرند… درود به شرافت شما… و قطعاً باز هم رای خواهیم داد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا