اخبار

وکیل کیوان.ا : رسانه ای شدن این پرونده منجر به صدور حکم اعدام شد

وکلاپرس- وکیل مدافع کیوان.ا محکوم به اعدام به اتهام آزار جنسی در گفت و گویی بیان کرد رسانه ای شدن این پرونده منجر به صدور حکم اعدام شده است.

 به گزارش وکلاپرس به نقل از اعتماد، کیوان.ا فارغ‌التحصیل رشته باستان‌شناسی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است. او در اطراف میدان انقلاب کتابفروشی داشت و حالا به عنوان یک آزاردهنده جنسی معرفی شده است.

مهدی حجتی، وکیل متهم ک . ا. در مورد پرونده موکلش می‌گوید: «رسانه‌ای شدن موضوع مربوط به پرونده موکلم دلیل اصلی صادر شدن حکم اعدام او بود. شاید اگر پرونده رسانه‌ای نمی‌شد موکلم به اعدام محکوم نمی‌شد. بیشتر از این هم تمایلی ندارم در این مورد صحبت کنم، چون هنوز منتظر رسیدگی به پرونده در دیوان عالی کشور هستیم.»

عنوان اتهامی: افساد فی الارض

«شیما قوشه»، وکیل ۵ نفر از شاکیان نیز می‌گوید: «دادگاه، خرداد سال گذشته (۱۴۰۱) تشکیل و حکم هم صادر کرد. دادگاه ایشان را به افساد فی الارض متهم کرد که حکم این اتهام هم اعدام است. ما از این منظر شکایت کردیم که به پرونده آزار و اذیت جنسی شکات رسیدگی شود. متهم هم از این منظر شکایت کرد که عملی مبنی بر جرم مرتکب نشده است. در نهایت پرونده از شهریور ۱۴۰۱ به دیوان عالی کشور ارجاع شد، اما تاکنون تعیین تکلیف نشده است.

از ۳۰۰ نفر شاکی ۹ نفر شکایت رسمی کردند

وی افزود: در مورد اینکه ایشان نزدیک به ۳۰۰ نفر شاکی داشته رییس پلیس آن زمان آقای رحیمی در مصاحبه‌ای موضوع را رد کرد. متهم در دادگاه اسامی چهل، پنجاه نفر از افرادی که با آنها رابطه داشت را آورد و اصلا هم عنوان تجاوز را قبول نکرد و مدعی بود که این دختران با رضایت خودشان با او رابطه برقرار کردند، اما اساسا ۹ نفر شکایت رسمی کردند که بنده وکیل ۵ نفر از شکات هستم.

بیشتر بخوانید:

ما خواستار اعدام نیستیم

قوشه ادامه داد: در مورد فیلم‌هایی هم که در خانه متهم کشف و ضبط شد باید بگویم ایشان از تمام قربانیان فیلم نمی‌گرفت و فقط از بعضی از آنها فیلم می‌گرفته. شکات در جلسات اولیه و مواجهه حضوری با متهم در دادگاه حضور داشتند، اما روزی که قرار بود پرونده وارد رسیدگی ماهیتی شود متاسفانه شکات را به بهانه ویروس کرونا به شعبه راه ندادند. اسفند ۱۴۰۱ که برای پیگیری پرونده به شعبه مراجعه کردم، گفتند؛ پرونده در نوبت رسیدگی است. ببینید اگر دیوان عالی کشور حکم اعدام را هم تایید کند باید بگویم که ما خواستار اعدام نیستیم و فقط می‌خواهیم به شکایت این زنان رسیدگی شود. موکلان من هم خواستار اعدام نیستند و فقط می‌خواهند به جنایتی که برای‌شان رخ داده، رسیدگی شود اما این کار صورت نگرفته است.»

رضایت شکات تاثیری در اجرای حکم اعدام ندارد

قوشه پیش از این اعلام کرده بود: «به عنوان وکیل شکات نسبت به این رای شکایت خواهد کرد، زیرا مجرم ملزم به جبران خسارت بود که این موضوع در رای دادگاه مسکوت مانده است. رضایت دادن شکات در این پرونده، تاثیری در اجرای حکم اعدام کیوان. ا ندارد، زیرا او به عنوان اتهامی که دادستان به عنوان مدعی‌العموم شکایت کرده است، محکوم به اعدام شده است و رضایت شاکی خصوصی برای منتفی شدن حکم اعدام موضوعیت ندارد.»

بیشتر بخوانید:

متهم مدعی شده است سادیسم دارد

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ «حسین رحیمی»، رییس پلیس اسبق تهران در مورد کیوان.ا به تسنیم گفته بود: «کیوان.ا به ارتکاب جرم اقرار کرده، اما مدعی شده که مبتلا به سادیسم است. تاکنون شاکیان زیادی در رابطه با این پرونده به پلیس مراجعه کرده‌اند و مراجعات شاکیان کماکان ادامه دارد و پرونده در دست رسیدگی است. این متهم خودش نیز به جرم و تخلفش اقرار کرده، اما مدعی شده که سادیسم دارد اما این‌گونه  نیست. پلیس امانتدار مردم است و به دنبال اثبات جرم رخ‌داده هستیم و افرادی که توسط این شخص مورد اذیت و آزار و تعرض قرار گرفته‌اند، بدانند که نام و مشخصات آنها نزد پلیس محفوظ خواهد ماند.»

منبع: اعتماد

یک دیدگاه

  1. وکیل و همکاره محترم چرا اینطوری دفاع نمیکنید : میرفتن خونه ک . ا فقط راز و نیاز کنن و فیلمو چیپس ماست بخورن 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا