گفت و گوویژه

بازرس کانون وکلای مرکز : هیات مدیره نقشی در تغییر رییس اداره حقوقی نداشته است

وکلاپرس- بازرس کانون وکلای مرکز درمورد حواشی مربوط به تغییر ریاست اداره حقوقی این کانون گفت: جابجایی تصمیم رییس کانون بود و هیات مدیره نقشی در آن نداشته است.

به گزارش وکلاپرس، روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز ۲۳ شهریورماه از تغییر رئیس اداره حقوقی این کانون خبر داد. براساس این اطلاعیه دکتر حسن صفادوست طی حکمی وکیل یوسف پاشایی را به عنوان رئیس جدید اداره حقوقی منصوب کرد. ریاست سابق این اداره از بدو ایجاد بر عهده وکیل محمد شیوایی بود.

بیشتر بخوانید:

دکتر بهنام حبیب زاده مومن، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص این جابجایی گفت: وکیل محمد شیوایی در این مدت زحمات بسیار زیادی کشید و جایگاه این اداره را به میزان قابل توجهی ارتقا داد. از سوی دیگر همکاران بسیاری در این دوره ضمن همکاری با اداره حقوقی به صورت تبرعی وکالت پرونده های کانون را پذیرفتند.

او در پاسخ به اینکه چه کسی تصمیم به این تغییر گرفته بود، گفت: این جابجایی تصمیم رییس کانون بود و هیات مدیره نقشی در آن نداشته است. دو دیدگاه در این خصوص وجود دارد؛ نخست آن که براساس ماده ۳۱ آیین نامه ۱۴۰۰ رییس کانون می تواند تصمیماتی درمورد اداره کانون بگیرد. دیدگاه دوم این است که براساس ماده ۲ لایحه استقلال، اداره کانون با هیات مدیره است و رییس کانون تصمیمات هیات مدیره را باید اجرا کند.

وی ادامه داد: شخصا دیدگاه دوم را دارم، چرا که وقتی عزل و نصب مدیران و تعیین اعضا کمیسیون ها توسط هیات مدیره صورت بگیرد، تصمیم جمعی خواهد بود و حمایت و همراهی هیات مدیره در این وضعیت قطعا بهتر خواهد بود.

بازرس کانون وکلای مرکز در واکنس به استعفای تعداد قابل توجهی از اعضای اداره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: این همکاران اختیار دارند و شاید نحوه تغییر را نپذیرفته اند. باید برای نظرشان احترام قائل شویم. بهتر بود نظرات و ایده های افراد حاضر در بدنه این نهاد اخذ می شد تا موجبات همراهی آنان هم فراهم گردد.

بیشتر بخوانید:

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام واقعا باید از آقای دکتر برهانی سوال می شد چرا در دولت قبلی سعی کردند هم کاران و هم رشته هاشون که در رشته حقوق اسلامی اونها دیگه کارایی قوانین ثبتی محدود به رشته حقوق ثبتی باشه و خودشون با علم قانون اسلامی در به دنبال قانون اساسی و قوانین بین الملل اسلامی باشند چرا قصد دارند در رشته خودشون بجای علم فقه و فقاهت اسلامی علم فلسفه وجود داشته باشه در دولت ها حتی هم رشته های حقوق اسلامی شما بودند که وقتی آقای دکتر ریسی آمدند شروع به بوق بوق و شادی و حل حله در فضای مجازی خبری داشتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا