اخبار کانون هاویژه

حبیب زاده: هم شانی رئیس کانون وکلای مرکز با دادستان‌ کل کشور باید نمود دوباره پیدا کند

وکلاپرس- وکیل بهنام حبیب زاده رئیس جدید کانون وکلای دادگستری مرکز، در اولین جلسه هیئت مدیره جدید این نهاد در خصوص ارتقای شان و جایگاه کانون وکلای دادگستری مرکز و برنامه های این نهاد برای سال پیش رو سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس، پس از برگزاری مجدد انتخابات میان دوره ای هیات رئیسه کانون وکلای دادگستری مرکز و انتخاب وکیل بهنام حبیب زاده به عنوان رئیس جدید این نهاد، جلسه فوق العاده  هبات مدیره مورخ ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

مدیریت صحیح را در آینده نشان خواهیم داد

در این جلسه، دکتر بهنام حبیب زاده مومن طی سخنانی گفت: از جناب دکتر صفادوست و جناب طالع و اعضای محترم هیات رئیسه برای زحماتی که کشیدند سپاسگزارم، در پنجاه روز گذشته مشکلاتی برای هیات مدیره پیش آمد که موجب تضعیف جایگاه کانون وکلای مرکز شد. اخلاق حرفه ای در بین مدیران ما تضعیف شد واقعیت این است که ما مسئول آن هستیم لذا زخم ها را ترمیم خواهیم کرد و مدیریت صحیح را در آینده نشان خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: تخریب و بی حرمتی که در فضای مجازی با آن مواجه هستیم سمی است که در نهاد وکالت وجود دارد و مطمئن باشید هیات رئیسه جدید کانون فضای همدلی را ایجاد و در این حوزه مسیر اصلاحات را طی خواهد نمود.

هم شانی رئیس کانون وکلای مرکز با دادستان‌ کل کشور باید حیات و نمود دوباره پیدا کند

دکتر حبیب زاده مومن گفت: عملکرد ما شان و جایگاه ما را در درون صنف و نزد نهادهای بیرونی ترسیم خواهد کرد، در ارتباط با قوای سه گانه تعامل سازنده و عاقلانه را در جهت تحصیل ‌ و تحکیم منافع نهاد وکالت جایگزین تقابل های بی اثر خواهیم نمود. هم شانی رئیس کانون وکلای مرکز با دادستان‌ کل کشور باید حیات و نمود دوباره پیدا کند و به کمک شما عزیزان کانون مرکز در عمل این را نشان‌خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در اولین نطق خود یادآور شد: انتقاد های سازنده را حتما خواهیم شنید و امیدوارم عملکردمان موجب ایجاد تعادل در درون و بیرون نهاد وکالت گردد. کانون وکلای دادگستری مرکز به معنای واقعی کانون مادر خواهد بود و در عمل این موضوع را نشان خواهیم داد و روابط ما با اسکودا باید به شکل شایسته ترسیم گردد.

حق کارآموزان است که هر چه سریعتر به امور و مشکلات آنها رسیدگی شود

ایشان اضافه کرد: در خصوص اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه اجرایی لایحه استقلال، ما تعیین تکلیف خواهیم کرد در این مسیر آماده همراهی هستیم. حق کارآموزان است که هر چه سریعتر به امور و مشکلات آنها رسیدگی شود و به همین منظور روز شنبه بررسی و تعیین نحوه اجرا مصوبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۱ در رابطه با اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه قانونی استقلال ۱۴۰۰ در رابطه با کارآموزان در دستور جلسه هیات مدیره قرار خواهد گرفت.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

‫۵ دیدگاه ها

  1. این شان رو چه کسی برای شما قائل شده؟
    حتی با فرض هم سنگی نهاد دادسرا و نهاد وکالت به عنوان دو بازوی دادرسی عادلانه دادرس، چه کسی این اختیار رو برای رییس پرحاشیه ترین کانون وکلای کشور داده که خودش رو در چنین جایگاهی ببینه؟
    اساسا نمایندگی لازم رو برای ریاست بر نهاد وکالت-که مفهوم ضمنی این هم شانی است- و نظارت بر عملکرد وکلا رو چه طور به دست اورده؟
    به نظرم
    همین حرف خودش سنگ بنای تقابل مجدد رو میگذاره.و نشون میده که ایشون هم همون رویکرد اسلافشون رو دارند به سمت ریاست.
    شما عزیزان تگر خیلی هنر دارید، بحرانهای خودساخته در حوزه متبوعتون رو حل کنید.
    همین الان کاراموزهای سال ۱۴۰۰ تهران بلا تکلبفند
    بخشی از پذیرفته شده های ازمون امسال به علت پیشنهادهای غیرقانونی و تبعیض امیز که کارگروه
    گروه ۶ نفره ارایه دادند و به تایید رییس وقت قوه قضاییه رسید و در قالب بند ۲ ماده ۴۴ ایین نامه گنجانده شد، گرفتار برزخ پذیرش یا عدم پذیرش تقاضای کاراموزی هستند .

    وضعیت رفاهی و بیمه ایی وکلا بالاخص وکلاب جوان به علت انفعال صندوق بیخاصیت حمایت که کانون مرکز بیشترین نمابنده رو درونش داره به شدت اسفناکه .
    شما هنر مدیریت معجلتون رو خرج حل این نابساکانی ها کنید. نیاز نیست براب خودتون شان و منزلت جدید ایجاد کنید.

    1. این شان مصوب قانونه عزیز برادر …. و همچنین در چندین آیین نامه نیز بر آن تاکید شده
      مشکل ما همین است که افرادی همچون شما نادانسته یک صفحه نطق می‌کنند

      1. ایین نامه چنین شانی رو قائل بوده نه قانون جناب اقای وکیل مرکز.
        قانونگذار چنین عقیده ایی رو نداشته.
        اونم ایین نامه ایی که با اعمال نظر وکلا در دهه ۳۰ تدوین شده.
        ایین نامه ایی که اخیرا هم منسوخ شده.
        گرفتاری ما اینه که نهاد وکالت دچار همین یک بام و دو هوایی دست اندرکاران شده
        هرجا لازم باشه ایین نامه رو بر خلاف قانون می دونن و اجرا نمی کنند.
        و اونجایی که منافعشون ایجاب کنه، اعتبار ایین نامه (ولو منسوخ) رو تا حد قانون اساسی بالا میبرن

  2. رئیس مرکز وکلا کارشناس رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه هم شان دادستان کل باید باشه نه رئیس کانون مرکز ،این شان رو از کجاتون در آوردید؟ مرکز وکلا پرچم بالا

  3. با وجود اینکه حرف های شما کاملا صحیح و واقعیت هست اما بدان و آگاه باش که خود زنی هم هیچ سودی ندارد این شان را قانون داده همان قانونی که این شان را به دادستان کل کشور داده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا