اخبار

همکاری ۳۵ وکیل نیکوکار در میز خدمت حقوقی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

وکلاپرس _ رئیس اداره حقوقی کمیته امداد خراسان‌جنوبی از حضور فعال وکلای دادگستری نیکوکار در این نهاد و خدمات رسانی به مددجویان خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از جام جم آنلاین، علی دیانی (رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌جنوبی) در برنامه رادیویی عطر مهربانی در رابطه با فعالیت‌های این حوزه گفت: علاوه بر تکالیف حقوقی سازمانی، این حوزه در راستای خدمات رسانی حقوقی به مددجویان تحت حمایت نیز فعالیت دارد که این خدمات هم در قالب آموزش‌های حقوقی به مددجویان ارائه می‌شود (به ویژه برای گروه‌های خاص مانند زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های زندانیان) و هم ارائه خدمات حقوقی به مددجویانی که دچار مشکلات حقوقی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

همه مددجویان می‌توانند از وکیل در روند رسیدگی به پرونده خود استفاده کنند

به گفته دیانی همه مددجویان تحت حمایت می‌توانند از معافیت‌های مربوطه و همچنین سایر خدمات حقوقی نظیر مشاوره حقوقی و نیز بهره مندی از وکیل در روند رسیدگی به پرونده خود استفاده کنند.

وی گفت: در همه ادارات این نهاد میز خدمت حقوقی با استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکار فعال شده و ۳۵ وکیل برای مشارکت در این خصوص اعلام آمادگی کرده و به مددجویان خدمات مشاوره حقوقی ارائه می کنند.

مددجویان در فرایند دادرسی از وکلای نیکوکار یا معاضدتی بهره‌مند می‌شوند

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌جنوبی افزود: مددجویان در فرایند دادرسی هم در صورت نیاز از وکلای نیکوکار یا معاضدتی بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: علاوه بر این تفاهم‌نامه‌هایی نیز از سوی دفتر مرکزی امداد با مجموعه‌های مختلف از جمله دفاتر خدمات الکترونیک قضایی منعقد شده که بر اساس آن مددجویان از تخفیفات مربوطه بهره‌مند می‌ شوند.

بیشتر بخوانید:

به گفته دیانی مددجویانی که دچار مشکلات حقوقی می‌شوند با مراجعه به مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) و مددکاران مربوطه درخواست خدمات حقوقی را ارائه می کنند.

در سامانه سها ثبت درخواست‌های حقوقی برای مددجویان پیش بینی شده است

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: همچنین در سامانه سها نیز ثبت درخواست‌های حقوقی برای مددجویان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

دیانی افزود: بعد از ثبت درخواست مددجویان، درخواست به وکلای نیکوکار ارجاع و وکلا درخواست را بررسی کرده و مشاوره مورد نیاز ثبت می‌شود و درصورت نیاز، مددجویان در در روند رسیدگی به پرونده از ظرفیت وکلای نیکوکار یا معاضدتی بهره مند می‌ شوند.

منبع: جام جم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا