اخبار بین المللیویژه

هفتاد و پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه بین‌المللی وکلا (IBA) از امروز در پاریس آغاز می‌شود

وکلاپرس- هفتاد و پنجمین کنفرانس سالانه IBA با موضوع تقاطع چالش‌های جهانی و آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی مرتبط با حرفه‌های حقوقی از امروز در پاریس برگزار می‌شود.

به گزارش وکلاپرس، کنفرانس سالانه اتحادیه بین المللی وکلا(IBA) در سال ۲۰۲۳ با توجه به چالش‌های ژئوپلیتیکی، اقتصادی و فناوری جهانی، از ۲۹ اکتبر تا ۳ نوامبر(۷ تا ۱۱ آبان) در پاریس برگزار می‌شود.

هدف از این رویداد افزایش آگاهی متخصصان حرفه‌های حقوقی و به ویژه وکالت از توانایی ایشان برای مشارکت و تلاش به منظور هماهنگ کردن سنت حقوق با مسائل جاری عنوان شده است.

این هفتاد و پنجمین سالی است که در آن IBA وکلا و کانون‌های وکلای دادگستری را از سراسر جهان گرد هم آورده است تا اصلاحات قانونی و عدالت اجتماعی را مورد بحث، حمایت و پیشبرد قرار دهند.

امسال، برای اولین بار طی دو دهه گذشته، این رویداد زیر نظر یک وکیل زن به نام آلمودینا مندیویل (Almudena Arpón de Mendívil) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

IBA ؛ شبکه جهانی متشکل از بیش از ۸۰۰۰۰ وکیل و حقوقدان

در اطلاعیه IBA راجع به برگزاری اجلاس امسال اتحادیه بین المللی وکلا آمده است:

با توجه به ادامه درگیری ها در اروپا و خاورمیانه، اختلالات در بازار انرژی و بحران آب و هوا ارزش و ضرورت یک جامعه حقوقی قوی را نمی توان نادیده گرفت.

IBA یک شبکه جهانی متشکل از بیش از ۸۰۰۰۰ عضو، به عنوان سنگری برای دفاع و پیشرفت حاکمیت قانون در این دوران عمل می کند و این باعث می‌شود IBA 2023 یک رویداد ضروری برای وکلای بین المللی قلمداد شود.

IBA به حمایت از اصولی که سازمان از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۴۷ هدایت شده است، ادامه خواهد داد: حاکمیت قانون، دموکراسی و حقوق بشر.

اجلاس امسال از ۲۹ اکتبر تا ۳ نوامبر در Palais des Congrès de Paris, 2 Place de la Porte Maillot, 75017 Paris, France برگزار می شود.

محورهای کنفرانس سالانه IBA 2023

بخش بزرگی از کنفرانس سالانه اتحادیه بین المللی وکلا امسال به موضوعاتی اختصاص داده شده است که حرفه وکالت با چالش‌های ناشی از آن مواجه است.

محورهای زیر شامل نگرانی‌ها و موضوعات مهم و اولویت دار IBA می‌شود که توسط رئیس و با مشورت شرکت های حقوقی پیشرو بین المللی، ملی، مشاوران داخلی و هیأت مدیره شناسایی شده‌اند:

۱- هوش مصنوعی (AI) که به طور مداوم به عنوان مهم ترین موضوع از نظر تحولات حقوقی چالش هایی برای حرفه وکالت ایجاد کرده است.

۲- مسائل زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی(ESG) تأثیر قابل‌توجهی بر کار شرکت‌های حقوقی برای مشتریان و همچنین بر سیاست‌ها و ساختارهای داخلی شرکت‌ها خواهد داشت؛ به طوری که حضور زنان در نقش‌های ارشد و برخی قومیت‌ها چالش‌های اصلی باقی مانده است.

۳- آماده سازی برای ورود به حرفه وکالت و جذب و حفظ استعدادها

۴- افزایش سهم وکالت در جامعه و درک آن

۵- ترویج و دفاع از حاکمیت قانون، که نیاز به ترویج و حمایت فعال‌تر توسط وکلا دارد.

بیشتر بخوانید:

برخی از مهمانان برجسته همایش:

علاوه بر بحث در مورد موضوعات اولویت دار، چهره‌هایی صاحب نام از جمله لخ والسا( Lech Walesa) رئیس جمهور سابق لهستان و برنده جایزه صلح نوبل. زک کاس(Zack Kass)، مدیر سابق OpenAI، آینده پژوه فناوری و متخصص در هوش مصنوعی مولد، کریستوفر استفنز(Christopher Stephens)، معاون ارشد و مشاور عمومی بانک جهانی، و هل تورنینگ اشمیت(Helle Thorning Schmidt)، رئیس مشترک هیئت نظارت کمپانی متا و نخست وزیر سابق دانمارک برای حضور در این همایش دعوت شده اند.

 رئیس IBA: این همایش به حاکمیت قانون در سطح جهانی کمک خواهد کرد

وکیل آلمودینا مندویل، رئیس IBA در مورد این کنفرانس پنج روزه گفت:

من از فرصت هایی که کنفرانس سالانه IBA 2023 در پاریس به ارمغان خواهد آورد، هیجان زده هستم.

کنفرانسی با هدف مشخص، گردآوری متخصصین حرفه وکالت از سراسر کره زمین، تقویت گفتگو و انسجام بین اعضای آن و همچنین جستجوی راه حل برای چالش های مشترک.

این همایش می تواند منجر به رشد فکری و بهبود روابط تجاری، به نفع توسعه حرفه ای نمایندگان در حوزه تخصصی خود شود و امکان آشنایی با سایر روش ها را اضافه کند.

پاریس با شهرتش به عنوان مرکز روشنگری و با میراث حقوقی غنی مکان مناسبی برای کنفرانس سالانه امسال است.

منبع: اتحادیه بین المللی وکلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا