رای

نمونه دادنامه تعلیق ساده مجازات یک میلیون تومان جزای نقدی برای کشف حجاب + تصویر رأی

اتهام: حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی

گردشکار: دادگاه با ملاحظه محتویات پرونده و با استعانت از خداوند سبحان، ختم رسیدگی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدور رأی مینماید.

«رأی دادگاه»

در خصوص اتهام متهم … متولد ۱۳۸۲ اهل و ساکن ساری، آزاد بلحاظ عدم دسترسی دائر بر ظاهر شدن در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی موضوع گزارش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران استان تهران دادگاه بررسی اوراق و محتویات پرونده و گزارش آن مرجع و مستندات ارائه شده در خصوص تصویر کشف حجاب و حضور متهم در انظار و معابر عام بدون حجاب شرعی و گزارش تکمیلی آن مرجع در خصوص شناسایی هویت متهم فوق و اعلام زمان و مکان بزه ارتکابی و اظهارات متهم در لایحه تقدیمی به این دادگاه لذا بزهکاری وی را محرز و مسلم دانسته و به استناد ماده ۳۴۰ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و ماده ۶۳۸ و تبصره آن از قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) مصوب ۱۳۷۵ و با رعایت ماده ۵۱۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و همچنین رعایت تبصره ماده ۲ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری و ماده ۲۸ اصلاحی قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۹ و جداول پیوست تصویب نامه اسفند ماه ۱۳۹۹ هیئت وزیران راجع به تعدیل میزان مبالغ مجازات نقدی جرایم و تخلفات متهم را به پرداخت مبلغ ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم می نماید؛

النهایه دادگاه با رعایت مقررات مواد ۴۰-۴۱-۴۶-۴۸-۵۲-۵۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و با عنایت به وجود جهات تخفیف از حیث فقدان سابقه کیفری و دانشجو بودن متهم و جوانی وی و پیش بینی اصلاح مرتکب و وضع اجتماعی و سوابق زندگی محکوم علیه و علل و عوامل مؤثر در ارتکاب جرم از جمله جوانی متهم و برخورداری از رافت اسلامی و با التفات به خصیصه بازدارندگی احکام تعلیقی به استناد مواد فوق ضمن احراز شرایط تعلیق اجرای مجازات، اجرای مجازات متهم را برای مدت یک سال تعلیق ساده می نماید و در صورت ارتکاب یکی از جرائم عمدی از تاریخ صدور تا پایان مدت تعلیق از نوع حدود قصاص دیات تعزیرات تا درجه هفت علاوه بر مجازات جرم اصلی، مجازات تعلیقی نیز در مورد وی اجرا خواهد شد.

رأی دادگاه حضوری و به استناد بند (الف) ماده ۴۲۷ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ و جداول پیوست تصویب نامه اسفند ماه ۱۳۹۹ هیئت وزیران و با توجه به مجازات بزه معنونه که در زمره جرایم تعزیری درجه هشت میباشد قطعی و غیر قابل تجدید نظر می باشد.

سعید حقیقت خواه

معاون سرپرست مجتمع و دادرس شعبه ۱۰۹۹ دادگاه کیفری دو تهران

یک دیدگاه

  1. ائمه معصومین با اعمال و رفتار و کلام دانشین و محبتشان مردم را دین دار میکردند اینا با زور زندان و جریمه . این حجابی که با رعب و وحشت و ترس باشد به چه درد میخورد . التماس تفکر . اللهم عجل لولیک الفرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا