اخبار صنفیویژه

نشست مجازی رؤسای کانون های وکلا درباره پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال

وکلاپرس ـ نشست مجازی رؤسای کانون های وکلا در روز جمعه با دو دستور کار بررسی آخرین وضعیت پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال و موضع گیری در خصوص طرح های موجود در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس، رؤسای کانون های وکلا ی دادگستری با دعوت دکتر جعفر کوشا ، رییس جدید اسکودا ، در نشستی مجازی گرد هم آمدند و به رایزنی درباره آخرین برنامه ها و چالش های کانون وکلای دادگستری پرداختند.

دستور جلسه نشست روز جمعه چه بود؟

اگرچه هنوز اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) گزارشی از این نشست منتشر نکرده است اما بر اساس گزارش های کوتاه برخی از حاضرین در این نشست، دستور کار این جلسه پیرامون دو موضوع زیر بوده است:

  • بررسی پیش نویس آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری
  • بررسی طرح های چالش برانگیز علیه حرفه وکالت در مجلس شورای اسلامی
بیشتر بخوانید: جزییاتی مهم از پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا

به نقل از روابط عمومی کانون وکلای لرستان، در مورد دستور کار اول این نشست مقرر شد تا کانون های وکلای دادگستری سریعا نظرات خود را پیرامون پیش نویس آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری را به اسکودا ارسال کنند تا بعد از بررسی نظرات و پیشنهادات، متن تنقیح شده پیش نویس مذکور به قوه قضاییه ارسال گردد.

دکتر طاهری نسب درباره این پیش نویس در حساب اینستاگرامی خود چنین گفت:

… از جمله مصوب گردید؛ نظرات کانون ها درباره آیین نامه قانون لایحه استقلال کانون وکلا سریعا جمع بندی و به قوه قضائیه ارسال گردد .

پست اینستاگرامی رییس کانون وکلای خوزستان
پست اینستاگرامی رییس کانون وکلای خوزستان

در مورد دستور دوم این جلسه با موضوع طرح های ضد وکالتی موجود در کمیسیون جهش تولید و دیگر کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در این نشست مجازی دو تصمیم گرفته شد.

بر این اساس از یک سو کانون های وکلای دادگستری تعامل خود را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه خود افزایش داده و ایشان را از خدمات نهاد وکالت و نقدهای وارد بر نگاه بازاری به حرفه وکالت آگاه سازند.

از سوی دیگر کارگروه تدوین پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال در خصوص طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار تشکیل جلسه داده و طرحی جایگزین را با مشورت و رایزنی کانون های وکلای دادگستری راهی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی نمایند.

کدام یک از مدیران نهاد وکالت در این نشست حضور داشتند؟

علاوه بر رییس جدید اسکودا که به عنوان دعوت کننده نشست مذکور این جلسه را تشکیل داده بود، رییس کانون وکلای مرکز، اصفهان، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، یزد، همدان، اردبیل، مرکزی، گیلان، چهارمحال بختیاری از جمله افراد حاضر در این نشست بودند.

در سوی دیگر علیرغم حضور حدود ۱۵ نفر از مدیران نهاد وکالت در این نشست مجازی، تعداد قابل توجهی از رؤسای کانون های وکلا حضور نداشتند.

اگرچه علت عدم حضور سایر کانون های وکلا در این نشست مشخص نیست اما در همین زمینه پیشتر علی مندنی پور، رییس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس، ضمن بیانیه ای انتقادی در خصوص انتخابات ریاست اسکودا، درباره نشست روز جمعه چنین نگاشته بود:

کلام‌ پایانی آنکه نقدی اصولی بر تشکیل و چگونگی دعوت از نشست مجازی جمعه داریم، که بماند تا مجالی دیگر !

بیشتر بخوانید: اطلاعیه کانون وکلای فارس درباره حواشی برگزاری مجمع عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا