اخبار مجلس شورای اسلامی

میرمحمدصادقی رفت ؛ پورسید آمد

رییس مجلس شورای اسلامی معاون جدید قوانین مجلس را منصوب کرد.

وکلاپرس ـ  با حکم محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، بهزاد پورسید جانشین حسین میرمحمدصادقی در معاونت قوانین مجلس شد.

میرمحمدصادقی که از سال ۹۶ به این سمت منصوب شد، جانشین امیدوار رضایی بود که از ۲۲ تیر ۱۳۹۱ (اوایل دوره نهم مجلس) به عنوان معاون قوانین پارلمان فعالیت می‌ کرد.

 وظایف معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی 

مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، معاونت قوانین مجلس می‌بایست مصوبات پارلمان، اعم از لوایح و طرح‌‌ها را پس از تأیید از سوی شورای نگهبان و با امضای رئیس مجلس به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند.

 نگاهی به سوابق میرمحمدصادقی

میرحسین میر محمدصادقی، حقوقدان و نویسنده کتب حقوقی در رشته حقوق کیفری به ویژه حقوق کیفری اختصاصی و استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است.

ازجمله سوابق وی می توان به سرپرستی دفتر خدمات حقوقی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در لندن، ریاست دانشکده علوم قضایی و خدمات اداری قوه قضائیه، معاونت حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست انجمن ایرانی جرم‌شناسی اشاره کرد.

میرمحمدصادقی تاکنون در قوه قضاییه در قالب سخنگوی قوه قضاییه، معاون آموزش و تحقیقات قوه قضاییه و رئیس مرکز مطالعات توسعه قضایی وابسته به قوه قضاییه نیز همکاری داشته است.

میرمحمدصادقی در روزهای پایانی دوره دهم مجلس، مجموع طرح های این دوره را ۴۵۲۷ عنوان قانونی برشمرد و از گردآوری ۱۹۴۱۷ فقره حکم قانونی خبر داد و اعلام کرد که از این تعداد ۶۵۹۱ فقره احکام قانونی نامعتبر است

بهزاد پورسید کیست؟

از بهزاد پورسید اطلاعات دقیقی در دست نیست. پورسید دانش آموخته رشته حقوق خصوصی در مقطع دکتری است‌. وی پیش از این قائم مقام پژوهشگاه قوه قضاییه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا