اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

موافقت مجلس با دو فوریت طرح استفساریه قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار

وکلاپرس- نمایندگان مجلس با تقاضای دوفوریت طرح استفساریه و مواد ۳ ، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در خصوص تعیین تکلیف آزمون وکلا موافقت کردند.

به گزارش وکلاپرس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه اول شهریورماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای دوفوریت برای طرح استفساریه و مواد ۳ ، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، با ۱۷۶ رأی موافق، ۱۷ مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر این اساس انتظار می‌رود طرح مذکور فردا صبح در صحن علنی مجلس بررسی شده و درباره آن تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید:

متن و پاسخ طرح مذکور به شرح زیر است:

سؤال استفساریه:

آیا منظور از عبارت امتیاز میانگین نمرات در مواد( ۳) (۴) و( ۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب  ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ مجلس شورای اسلامی امتیاز میانگین وزنی نمرات تراز شده می باشد که طبق استانداردهای آزمون های سراسری و بر اساس روال معمول سازمان سنجش محاسبه می شود ؟  

پاسخ:

بله

در صورت تصویب طرح مذکور در مجلس و تأیید آن از سوی شورای نگهبان، به جای نمره خام کسب شده از سوی داوطلبان، میانگین وزنی نمرات تراز شده در بررسی کارنامه داوطلبان آزمون‌های وکالت ، سردفتری و کارشناسی رسمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیشتر قوه قضائیه و کانون‌های وکلای دادگستری با اعمال معیار تراز برای محاسبه کارنامه داوطلبان آزمون وکالت مخالفت کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

منبع: موافقت

یک دیدگاه

  1. سلام
    نظر مجلس محترم که مشخص هست.
    البته همین نمایندگان محترم گفته بودند مجلس وارد موضوع نمیشود و قانون شفاف و نیاز به تفسر ندارد. حالا این تعداد نماینده به قید فوریت تفسیر نظر دادند که جالب هست.
    البته در شورای محترم نگهبان به نظر می رسد بررسی دقیق تری انجام پذیرد. مثل تالی فاسد و بی اعتبار شدن آزمونها، خصوصا نبودن معیار تراز، یعنی چه مقدار تراز صورت گیرد؟ تا چه حدی؟ در آزمون های دیگر با توجه به وجود ظرفیت، دارای حد اقل و اکثر تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا