اخبار کانون هاویژه

موافقت رییس دادگستری استان البرز با ایجاد جایگاه ویژه وکیل در محاکم دادگستری

وکلاپرس- در جریان نشست رییس کل دادگستری و تعدادی از اعضای هیأت مدیره کانون وکلای استان البرز، این مقام قضایی با ایجاد جایگاه ویژه وکیل در محاکم دادگستری موافقت کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، در این نشست که در حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز برگزار شد حسین فاضلی هریکندی، رییس دادگستری البرز با اشاره به نگاه مثبت مجموعه قضایی استان به وکلا گفت: وکیل در تمیز حق و فرایند رسیدگی می تواند کمک قابل توجهی به قضات داشته باشد.

همه اقشار از حق داشتن وکیل بهره مند شوند

رئیس دادگستری البرز سیاست دادگستری استان را گسترش جغرافیایی خدمات قضایی در همه نقاط استان و همچنین ایجاد مجتمع های قضایی جدید به منظور دسترسی همگانی به این خدمات بیان کرد و گفت: این انتظار از وکلا وجود دارد که بسترهایی را فراهم کنند تا همه اقشار جامعه بتوانند از حق داشتن وکیل بهره مند شوند.

مختومه شدن بیش از ۷۰۰ هزار پرونده، با وجود مشکلات منابع انسانی

فاضلی با اشاره به مختومه شدن بیش از ۷۰۰ هزار پرونده در سال ۹۹، با وجود مشکلات منابع انسانی، آن را اقدامی مهم برشمرد و گفت: همکارانم در مجتمع های قضایی و شورای حل اختلاف در سال گذشته علاوه بر رسیدگی به این تعداد پرونده توانستند بیش از ۲۲ درصد پرونده‌های مانده از سال‌های قبل که معادل ۲۸ هزار پرونده بود را مختومه کنند و یکی از استان‌های برتر در این زمینه باشند؛ در حالی که میانگین مختومه کردن پرونده‌های مانده در کشور، ۱۲ درصد بوده این رقم در استان البرز به ۲۲ درصد رسید.

سلامت جامعه وکلا

وی با تاکید بر اینکه این موفقیت دادگستری استان مرهون برنامه محوری، اقدامات و تلاش های های انجام شده در دستگاه قضایی استان است تاکید کرد: استان البرز در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین و طراحی سامانه‌های جدید جزو استان های پیشرو کشور است و در راستای سیاست‌های قوه قضائیه به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند.

رئیس دادگستری البرز در ادامه بیان کرد: سلامت مجموعه قضایی با سلامت جامعه وکلا باهم مرتبط بوده و به همین جهت باید در این خصوص حساس باشیم.

بیشتر بخوانید: معرفی سامانه نوبت دهی اجرای احکام مدنی دادگستری البرز

موافقت با اختصاص جایگاه ویژه به وکلا در مجتمع های قضایی استان البرز

رئیس کل دادگستری استان در خصوص پیشنهاد تعدادی از وکلا برای اختصاص جایگاه ویژه به آن‌ها در مجتمع‌های قضایی بیان کرد: دادگستری استان این آمادگی را دارد در ساختمان‌های در حال احداث این جایگاه را اختصاص دهد و در ساختمان‌های موجود نیز در صورت مهیا بودن شرایط، این پیشنهاد می‌تواند عملیاتی شود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا