گفت و گوویژه

معرفی ۳۵۰ وکیل متخلف به دادسرای انتظامی کانون وکلای فارس

وکلاپرس- در چند روز گذشته اخباری مبنی بر ضرورت و لزوم کسب اجازه کتبی نایب رییس کانون وکلای فارس برای ابطال تمبر وکلای غیر این کانون منتشر شد.

محمدجعفر مقتدری، نایب رییس کانون وکلای فارس ، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس ضمن تایید صحت این خبر، درخصوص چرایی اقدام این کانون اظهار کرد: هدف از این کار جلوگیری از تمرکز وکلای غیر کانون فارس در این حوزه بوده است. برای مثال کارآموز کانون دیگری را داشته ایم که ۴۰۰ پرونده در یک سال داشته است. وکلا باید در محل اشتغال خود فعالیت کنند.

نایب رییس کانون وکلای فارس با اشاره به معرفی وکلا ی متخلف به دادسرای انتظامی کانون افزود: در حال حاضر حدود ۳۵۰ نفر را برای رسیدگی به تخلفشان به دادسرا معرفی کرده ایم؛ زیرا براساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، وکلا و کارآموزان نمی توانند سالانه در هر حوزه وکالت [به غیر حوزه وکالتی خود] بیشتر از ۷ یا ۸ پرونده را برعهده بگیرند و بیشتر از این میزان، براساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت تخلف محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: تخلفات انتظامی وکلای دادگستری و مجازات‌های قانونی آن‌ها

براساس ماده ۶ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، وکلا نمی توانند در غیر از محلی که برای آنجا پروانه وکالت دریافت کرده اند، دفتر وکالت تأسیس نمایند و همچنین نمی توانند عملا فعالیت وکالتی خود را در محل دیگری متمرکز نمایند.

تخلف از این حکم مستوجب مجازات انتظامی درجه ۳ (توبیخ با درج در مجله رسمی) در نوبت اول و درجه ۴ (ممنوعیت موقت از ۳ ماه الی یک دو سال) در نوبت دوم و درجه ۵ (تنزل درجه) در نوبت سوم خواهد بود.

به این تخلف در دادسرا و دادگاه انتظامی کانون رسیدگی خواهد شد که تخلف در حوزه آن انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا