گفت و گوویژه

تصمیم دادگاه عالی انتظامی موجب تغییر ۴۰ درصدی نتیجه انتخابات می‌شود

گزارشی دیگر از جلسه منتخبین کانون مرکز با قضات شعبه یک دادگاه انتظامی قضات در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۱

وکلاپرس- جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده اسکودا در ۲۸ مهرماه امسال برگزار می شود تا درمورد آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰ تصمیم بگیرد.

به گزارش وکلاپرس، اعضای منتخب سی و دومین هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در تاریخ ۹ مهرماه ۱۴۰۱ جلسه ای با اعضای دادگاه عالی انتظامی قضات داشتند.

غیبت سه منتخب هیات مدیره کانون وکلای مرکز

به نقل از یک منبع آگاه، اعضای منتخب سی و دومین هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز براساس دادنامه صادره شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات به این جلسه دعوت شده بودند و ۵ عضو تعلیق شده در جلسه حضور نداشتند. لازم به ذکر است وکیل اکبر سردارزاده، وکیل علی صدری خانلو و وکیل مهران عبدی در این جلسه حضور نداشتند.

در این جلسه که ۴ ساعت به طول انجامید، قضات دادگاه عالی انتظامی نقطه نظرات خود را درخصوص روابط و تصمیمات کانون‌ها عنوان کردند. منتخبین نیز به موضوع استقلال نهاد وکالت و ضرورت تنظیم آیین‌نامه توسط کانون‌ها اشاره کردند و بخشی از مفاد آن را مغایر با قانون دانستند.

بیشتر بخوانید:

تصمیم دادگاه عالی انتظامی موجب تغییر ۴۰ درصدی نتیجه انتخابات شده است

به نقل از این منبع آگاه، در بخش دیگری از جلسه منتخبین حسین طالع، سهیل نظری، عارف عبداللهی، محمد شاه محمدی، غلامرضا امینی و بهنام حبیب زاده درمورد دادنامه این دادگاه پیرامون نتایج انتخابات هیات مدیره صحبت کردند و به بیان نظرات و انتقادات پرداختند.

به عقیده برخی از منتخبین، خروج ۵ نفر از اعضای اصلی انتخابی هیات عمومی وکلا تاثیرگذاری معناداری را در ترکیب هیات مدیره رقم زده است و با این تصمیم ۴۰ درصد نتیجه انتخابات تغییر کرده است.

 در این جلسه عنوان شده است که اگر اعمال آیین نامه اخیر اجرایی شده باشد، براساس این مصوبه نظر اعضای اصلی در تصمیمات هیات مدیره موثر است و لذا اعمال مجازات انتظامی حداقل برای وکلا التفات سنایی، کاظم حسینی و سهیل طاهری به عنوان اعضای علی البدل در تضاد با اصل مسئولیت فردی و حتی آیین نامه استنادی است.

بیشتر بخوانید:

طرح تقاضای برخورد و تعلیق وکلا از سوی یکی از اعضای علی البدل!

این منبع آگاه به وکلاپرس گفت: صحبت ها و اظهار نظرات نفر شانزدهم در این جلسه به دور از اخلاق حرفه‌ای و توهین به جامعه وکالت بود. این شخص با تلقی خود به عنوان اکثریت منتخبین ضمن پذیرش اجرای آیین نامه از قضات دادگاه انتظامی تقاضای برخورد و تعلیق همکاران دیگر را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا