اخبار کانون هاویژه

قریب به ۱۰۰۰ وکالت معاضدتی و تسخیری توسط وکلای استان گلستان در ۱۶ ماه گذشته

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان دریک نشست خبری به بیان جزئیاتی درباره رسیدگی به پرونده‌های تخلف وکلای دادگستری و وکالت معاضدتی در این استان پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، غلامرضا اتحادیه در این نشست خبری از تشکیل ۲۱۸ فقره پرونده شکایت از وکلا طی یک سال و نیم سال گذشته خبر داد و همچنین در بیان آمار وکلای تسخیری و معاضدتی این کانون اعلام کرد: سال گذشته ۸۹۳ نفر وکیل تسخیری و ۲۴ وکیل معاضدتی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید:

تشکیل ۲۱۸ فقره پرونده شکایت از وکلادر دادسرای انتظامی کانون

ربیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: از ابتدای سال گذشته تا پایان تیر ماه امسال (۱۶ ماه) ۲۱۸ فقره پرونده شکایت از وکلادر دادسرای انتظامی کانون تشکیل شده است که از این تعداد ۱۵۸ فقره برای سال گذشته و ۶۰ فقره دیگر برای چهار ماه نخست امسال بود.

وی افزود: از پرونده‌های سال گذشته ۷۵ فقره منجر به صدور قرار شده و ۸۳ پرونده در حال رسیدگی است و از پرونده‌های تشکیل شده امسال چهار پرونده منجر به صدور قرار شده و ۵۶ فقره در حال رسیدگی است.

رییس هیات مدیره کانون وکلا دادگستری گلستان گفت: البته ۱۰ پرونده از سال ۱۳۹۹ و سه پرونده از سال ۱۳۹۸ همچنان در دست بررسی و رسیدگی در دادسرا است.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه ادامه داد: از قرارهای صادره سال قبل ۹۳ قرار منع تعقیب، ۱۶ قرار احراز تخلف، سه قرار موقوفی تعقیب و دو قرار عدم صلاحیت به رسیدگی بود و از قرارهای صادر شده امسال، سه قرار منع تعقیب و یک قرار عدم صلاحیت به رسیدگی بود.

وی تصریح کرد: در ۱۶ ماه گذشته ۳۹ رای در دادگاه انتظامی صادر شد که ۹ رای از محکومیت درجه دو (توبیخ با درج در پرونده)، ۱۰ رای از محکومیت درجه سه ( توبیخ و درج در پرونده و روزنامه رسمی)، یک رای از محکومیت درجه چهار  (تنزل درجه)، سه رای از محکومیت درجه پنج (انفصال سه ماه تا سه سال)، دو رای از محکومیت درجه ۶ (محرومیت دائم از شغل وکالت) و ۱۴ رای تایید قرار منع تعقیب، تایید قرار موقوفی تعقیب و برائت بود.

نشست خبری کانون وکلای گلستان
نشست خبری کانون وکلای گلستان

کانون وکلا دادگستری گلستان ۶۸۰ وکیل پایه یک، یک وکیل پایه دو، یک وکیل تعلیق شده، ۶۹ کارآموز، هفت کارآموز میهمان و ۱۰ وکیل بازنشسته دارد که یک نفر از آنان فوت کرده است.

معرفی ۹۹۶ وکیل تسخیری و معاضدتی

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: در چهار ماه نخست امسال ۷۹ وکیل تسخیری و معاضدتی برای پرونده‌های کیفری و حقوقی معرفی شدند که ۷۶ وکیل تسخیری و سه وکیل معاضدتی بودند و سال گذشته ۸۹۳ نفر وکیل تسخیری و ۲۴ وکیل معاضدتی نیز معرفی شدند.

وی یکی از اقدامات کانون وکلای دادگستری گلستان را ارائه مشاوره حقوقی رایگان به مردم اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا تلاش کردیم از ظرفیت مشاوره تلفنی نیز استفاده کنیم و در سال گذشته ۴۰۱ مراجعه‌کننده به صورت حضوری و تلفنی از مشاوره حقوقی رایگان برخوردار شدند و در ۴ ماهه امسال این آمار ۱۷۵ نفر بوده است.

اتحادیه گفت: در سال گذشته وکلای استان گلستان در ۹۱۷ پرونده به عنوان وکیل تسخیری و معاضدتی بدون دریافت حق‌الوکاله و به صورت کاملا رایگان از مردم در پرونده های حقوقی دفاع کردند و تا پایان تیرماه امسال نیز تعداد پرونده‌هایی که وکیل معاضدتی و تسخیری داشت ۷۹ فقره بوده است.

منبع: ایرنا و تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا