اخبار صنفیویژه

 قرار بازداشت وکیل آرش کیخسروی به قرار وثیقه تبدیل شد

وکلاپرس- با اعلام تبدیل قرار بازداشت وکیل آرش کیخسروی و مهدی محمودیان به قرار تودیع وثیقه زمینه آزادی «آرش کیخسروی» فراهم شد.

به گزارش وکلاپرس، مرکز رسانه قوه قضاییه از تبدیل قرار وکیل آرش کیخسروی و مهدی محمودیان از متهمان پرونده «اخلال در نظم و برخی جرایم علیه امنیت» از بازداشت به وثیقه خبر داد.

بیشتر بخوانید: وکیل مصطفی نیلی با تودیع وثیقه آزاد شد

وکیل مهدی محمودیان هنوز در زندان است

بر اساس این گزارش مقدمات  آزادی «آرش کیخسروی» فراهم شده است اما وکیل مهدی محمودیان به‌لحاظ محکومیت به حبس در پرونده دیگر، در زندان خواهد ماند.

آزادی وکیل مصطفی نیلی با وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی

وکیل مصطفی نیلی – که یکی دیگر از متهمان پرونده ” اعتراض به مدیریت بحران کرونا” بود – روز یکشنبه هفته جاری و پس از بازداشت ۱۲۴ روزه با تودیع وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

گفتنی است ۲۳ مرداد تعدادی از وکلای دادگستری و فعالان مدنی (۷ نفر) توسط پلیس امنیت دستگیر شدند. این جمع هفت نفره تصمیم داشتند در جلسه خود پیرامون شکایت از مسئولینی که در بحران مدیریت کرونا نقش داشتند، با یکدیگر به مشورت بپردازند.

  وکیل محمدهادی عرفانیان، یکی از وکلای بازداشت شده که ۷ شهریور ماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود در تشریح جزئیات این پرونده گفته بود:

ما وقتی دیدیم که چنین وضعیتی حادث شده و مردم، فوج فوج جان خود را به تلخی از دست می‌دهند به این فکر افتادیم که چه باید بکنیم تا اندکی از این آلام کاسته شود. بر همین مبنا به همراه جمعی از همکاران وکلا و دوستان فعال مدنی با سابقه گرد هم آمدیم تا دغدغه‌های موجود در این خصوص را مطرح کنیم.

در گام نخست، کمیته حقوقی تشکیل داده و بنا را بر این گذاشتیم تا جلساتی را به صورت حضوری و آنلاین برگزار کرده و پیرامون موضوع به صورت مستدل و دقیق مباحثه کنیم. در همین جلسات بود که پرسش‌های موجود بر اساس موضوع را در میان گذاشتیم تا برای رسیدن پاسخ روشن به آن اقدام کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا