اخبار کانون هاویژه

عنابستانی: ایجاد ماده ۱۸۷ و ورود عده‌ای وکیل در نهادی غیر از کانون وکلا یک کار غلط و به ضرر نظام بود

پیش‌نویس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توسط بنده و آقایان خاندوزی و زنگنه نوشته شد

وکلاپرس- عنابستانی نماینده مجلس در دیداری با هیأت رئیسه کانون وکلای مرکز ضمن اعلام اینکه از طراحان اولیه قانون تسهیل بوده است، بر اشتباه بودن جذب وکیل از غیر طریق کانون وکلا اذعان کرد.

به گزارش  وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات کانون‌های وکلا با حضور علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس و دکتر بهنام حبیب‌زاده مومن رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، دکتر علی صدری خانلو و دکتر وحید قاسمی عهد نواب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، مهران عبدی سخنگو و حمیدرضا محمدی رئیس اداره روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

ماده ۱۷۸ کاری غلط و به ضرر نظام بود

در ابتدای نشست دکتر عنابستانی با بیان اینکه درآمدهای زیاد در حوزه وکالت مختص به تعداد محدودی از وکلا است، گفت: ایجاد ماده ۱۸۷ و ورود عده‌ای وکیل در نهادی به غیر از کانون وکلا یک کار غلط و به ضرر نظام بود. اما اگر در آن مقطع که برنامه سوم توسعه در حال تصویب بود کانون‌های وکلا همراهی میکردند و در پذیرش وکیل سختگیری‌های غیر ضروری را نداشتند، قطعاً ماده ۱۸۷برنامه هفتم توسعه متولد نمی شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنظرم کانون‌های وکلا حتی بعد از ماده ۱۸۷ مسیر خود را طی کردند تا جایی که قانون تسهیل متولد شد در صورتی که بهتر بود نهاد وکالت در تعامل با نهاد‌ها و ساختارهای تصمیم‌گیری در نظام مشکلات این حوزه را مرتفع می کردند، اما از این مهم غفلت کردند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: مدیران فعلی کانون‌های وکلا غالباً انقلابی و رزمندگان دفاع مقدس هستند، من با بسیاری از مدیران نهاد وکالت دوستی دیرینه دارم و آنها را دوستدار نظام می بینیم، شرایط کانون‌های وکلا در حال حاضر با شرایطی که در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد داشتند، بسیار متفاوت است.

 پیش‌نویس قانون تسهیل توسط بنده و آقایان خاندوزی و زنگنه نوشته شد

عنابستانی با بیان اینکه پیش‌نویس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توسط بنده و آقایان خاندوزی و زنگنه نوشته شد، گفت: دغدغه اصلی ما شکستن انحصار از مشاغلی همچونی پزشکی، وکالت، سردفتری و …. بود، البته ممکن است در پی تصویب و اجرایی شدن طرح تسهیل افراد کم سواد و بیسواد هم وارد حرفه وکالت شده باشند. بسیاری به ما انتقاد میکنند که میانگین درصدهای کسب شده بسیار کاهش پیدا کرده است که ما قطعاً این موضوع را اصلاح میکنیم.

به سمت اجباری کردن حضور وکیل گام برمیداریم

وی در پایان اظهارات خود تصریح کرد: اگر کانون‌های وکلا در اجرای قانون تسهیل مشکلاتی دارند. این مشکلات را به مجلس اعلام کنند تا ضمن رفع این مشکلات و با کمک کانون‌های وکلا بتوانیم انشالله به سمت اجباری کردن حضور وکیل در همه محاکم و اصلاح این قانون گام برداریم. به اعتقاد بنده قانون تسهیل در کنار وکالت تخصصی و اجباری ثمرات بسیار خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

 حبیب زاده: وکلا همگی شرمنده خانواده‌های خود هستند

در ادامه دکتر حبیب‌زاده مومن(رئیس کانون وکلای مرکز) گفت: وضعیت شغلی وکلا بسیار ناگوار است و شرایط حرفه وکالت با کارمندی در دولت و کسب و کارهای رایج متفاوت است، یک کارمند دولت ممکن است در یک ماه ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت کند و از بسیاری از مزایای رفاهی و درمانی و سنوات پایان خدمت بهره ببرد و حتی از خانه‌های سازمانی نیز استفاده کند. اما یک وکیل دادگستری هیچ یک از این شرایط را ندارد و مخارج بسیار سنگینی از حیث دفتر، منشی، مالیات و تمدید پروانه وکالت را عهده‌دار است.

دکتر حبیب‌زاده مومن خاطرنشان کرد: بنده به عنوان رئیس کانون وکلای مرکز چهار کارآموز دارم که هر کدام در طول یک سال گذشته فقط یک یا دو پرونده اعلام وکالت داشته و وکالت آن را بر عهده بگیرند و همگی شرمنده خانواده‌های خود هستند. اما بعضاً رسانه‌ها به گونه‌ای وکلا را به تصویر می کشند که همه وکلا زندگی و خودرو‌های لوکس گران قیمت دارند، در حالی که چنین تصور به هیچ وجه با واقعیت منطبق نیست.

دیدار هیأت رئیسه کانون وکلای مرکز با علی اصغر عنابستانی
دیدار هیأت رئیسه کانون وکلای مرکز با علی اصغر عنابستانی

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: بسیاری از وکلا حتی به اندازه یک کارمند دولت درآمد ماهیانه ندارند و با وجود چنین شرایطی قطعاً هیچ گاه نمی توانند دفتر کاری برای خود خریداری کنند. برخی از وکلا حتی نمی توانند در طول یک سال دو پرونده داشته باشند و این موضوع بسیار فاجعه بار است.

کانون وکلای مرکز آماده معرفی ۲۰ هزار وکیل به شرکت‌ها و فعالان اقتصادی است

مدیر نهاد وکالت با رد این ادعا که در حوزه وکالت انحصار وجود دارد، گفت: ما حاضریم بیش از ۲۰ هزار وکیل به دوستان در وزارت اقتصاد و امور دارایی معرفی کنیم تا با کم‌ترین حق‌الزحمه امورات حقوقی فعالان اقتصادی کشور را بر عهده گیرند، این وکلا به قدری در وضعیت مالی اسفباری قرار دارند که حاضر هستند حتی با حقوق ۱۰ میلیونی هم برای شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی کار کنند. ما هر زمانی حاضریم که این تفاهم‌نامه را با وزارت اقتصاد منعقد کنیم.

بیشتر بخوانید:

 ادعای غیر استاندارد و سخت بودن آزمون وکالت غلط است

دکتر حبیب‌زاده مومن در پاسخ به این شبهه که آزمون وکالت سخت و غیر استاندارد برگزار می شود، گفت: آزمون را سازمان سنجش برگزار می کند و در صورتی که سوالات آزمون غیر استاندارد باشند، قطعاً آن سوالات را حذف خواهد کرد، ضمن اینکه سازمان سنجش برخی سوالات را به صورت رندمی از سوالاتی که در سنوات گذشته توسط اساتید دیگر طراحی شده است انتخاب می کند، بنابراین این ادعا که آزمون غیر استاندارد و سخت برگزار شده، غلط است و امیدوارم به واقعیت های نهاد وکالت در مجلس محترم توجه شود.

قاسمی عهد: معدل پذیرفته شدگان وکالت در آمریکا ۱۴ از ۲۰ است، در ایرن ۵ از ۲۰

در ادامه نیز دکتر وحید قاسمی عهد نائب رئیس کانون وکلای مرکز اظهار داشت: با مطالعاتی که بر روند و میزان جذب وکیل در ۵ کشور پیشرفته دنیا داشتیم، مشخص شد هیچ کدام از این کشورها به این شدتی که در حال حاضر در ایران وکیل جذب می‌شود، وکیل جذب نکرده‌اند. قانونی مثل قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ترجمه قوانین کشورهای اروپایی و آمریکاست با این تفاوت که در این کشورها معدل قبولی در پذیرش وکیل ۱۴ از ۲۰ است، اما در ایران ۵ از ۲۰ است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: قطعاً ملاک علمی مشخص شده در قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نیاز به اصلاح دارد و ما به عنوان مدیران نهاد وکالت از شما می‌خواهیم که ۷۰ درصد میانگین یک درصد برتر در قانون تسهیل به ۸۰ درصد میانگین یک درصد برتر تبدیل شود تا فاجعه کاهش شدید سطح علمی پذیرفته شدگان تا حدودی کنترل شود.

 صدری‌خانلو: چرا تاوان پذیرش بی حساب و کتاب دانشجوی حقوق را کانون‌های وکلا باید بدهند؟

در پایان نشست نیز آقای دکتر علی صدری‌خانلو خاطر نشان کرد: اعضای هیأت مدیره کانون‌های وکلا عموماً از رزمندگان دفاع مقدس و دوستداران انقلاب هستند، اما متأسفانه شاهدیم که برخی مسئولان که ذهنیت‌هایی در گذشته نسبت به کانون‌های وکلا داشته‌اند را ملاک تصمیم‌گیری برای این کهن نهاد مدنی قرار می‌دهند. ما انتظار داریم که مسئولان پای درد و دل‌های جامعه وکالت کشور بنشینند و بعد در خصوص این حوزه تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: اینکه برخی از نمایندگان مجلس بر موضوع لزوم سطح علمی حداقلی برای پذیرفته شدگان وکالت تأکید دارند، بسیار موجب خرسندی و مسرت است، شغل وکالت به هیچ عنوان با مشاغل و کسب و کارهای رایج قابل قیاس نیست، متأسفانه در دهه هفتاد و هشتاد شاهد گسترش بی حساب و کتاب دانشکده‌های حقوق بودیم که بدون هیچ استاندارد علمی اقدام به اعطای مدرک کارشناسی حقوق می‌کردند و امروز ما با خیل عظیمی از فارغ‌التحصیلان مواجه هستیم، چرا تاوان این اقدامات غیر علمی را کانون وکلا باید بدهد؟

‫۸۸ دیدگاه ها

  1. نفس اقای صدر خانلو حق.
    فردی که دوره راهنمایی رفوزه شده یافردی که معنی کلمه( is) نمیدونه چطور وارد دانشگاه شده وتوقع داره پروانه وکالت بگیره.
    بدبخت برخی سردفتران که باید مکان وملزومات تهیه کنند و هزینه کارمند بدهند. اندازه یک کارمند دون‌پایه اداره ثبت درامد ندارند.

    1. باسلام .وقتی قضات.و..که حقوق بگیرند بدون آزمون واروکالت می شوند.نظامیان که ۵سال متوالی قضایی خدمت می کنند بدون آزمون می توانند پاردوکالت شوند.امای دانشجو که نون شب هم نداره بخوره .دستش ازهمه جاکوتاهه اون هم باامتحان نمی تواند بره وکالت.اگروکیلی کارخودشو بلد باشه هرجاباشد پیداش می کنند.اگرهم خوب نباشه باید تلاش کنه هرچند جامعه ما هرچه که قاضی بگه.

    2. به والله به والله قسم، وکلایی را می شناسم که در ماه حتی یک هزار تومان وکالت نمی کنند، مگر چند پرونده نیاز به وکیل دارد؟ ثمره قانون غیر کارشناسی تسهیل مجوز کسب وکار،
      فعلا انبوهی از وکلای بیکار وبی درآمد است ولی چند سال دیگه مشاهده خواهید کرد که چه معضلات ومشکلات عظیمی برای قوه قضاییه ومردم درست خواهد شد

  2. قسم به خدایی که جانم در دستان اوست
    همه تون دارید دروغ میگید فقط میخواید داوطلب رو دلسرد کنید تا وارد این حرفه نشه

    وکیل اگه نتونه اندازه یک کارمند درامد داشته باشه که باید فاتحه این شغل و بخونیم

    1. پسر نسبتا خوب چه قبول کنی چه نکنی این واقعیت موجود امروز جامعه وکالت هستش.
      عده‌ای از وکلا پروانشونو تودیع کردند و یا تمدید نکردند.
      واقعا اوضاع وکالت برای عده کثیری از وکلا خراب است.

      1. شیطان باید بیاد چند واحد پیش هیئت مدیره کانون وکلا پاس کنه ،
        آخر کار خودشونو میکنن
        خب به شما چه ربطی داره اشباع شده
        اصلا بزار بشه
        ملاک سواد هست عزیزان
        شما بیا من ببینیم خیلی اینایی که با تسهیل قبول شدن باسواد تر هستن یا شما ؟؟؟
        اصلا درست نیست درشت تیتر بزنید “ورود بیسواد ها با قانون تسهیل ”
        هر چه ظالم و جنایتکار هست نشسته در منصب هیئت مدیره کانون

      2. آقایان محترم به داد قبولی های ۱۴۰۰ کانون مرکز برسید…ازشون آزمون ورودی گرفتند ….قبول هم شدند…دوباره دارند ازشون امتحان ورودی می‌گیرند…به خدا مرد و زن به خاطر این بی مدیریتی کانون وکلای مرکز دارن گریه می‌کنند…۶

        1. اولین مشکل پذیرش بدون کنکور رشته حقوق در اکثر دانشگاه هاست . دومین مشکل پروانه هایی که به کارمندان حقوقی بعد از مدتی اهطا میشه و سومین مشکل ادغام نشدن این دونهاد باهم زیر نظر کانون وکلا .
          که به هیچ کدوم هم به نظر میرسد ترتیب اثر نمیدهند

    2. فاتحه ش خونده شده،تودلسرد نشو قبول شدی توهم بیااینجا بگو وکیل نشید.منم میگم به ولله دروغ میگی تاداوطلبهادلسردبشن

      1. با سلام
        هر چه وکیل بیشتر باشه از انحصار عده ای خارج می شه و جوان ها هم وارد بازار کار می شه و پیر ها هم باید بازنشسته بشه و دست از طمع بکشن تا شغل وکالت جوان و به روز بشه ، با انحصا رطلبان طماع و پیر و فرتوت وبسیار حسو د که دست از انحصار نمی کشن مخالفم خدا خودش ما را انحصار اینها نجاتمون بده

    3. به والله باید فاتحه این شغل را خواند.
      من خودم رتبه دو رقمی سال ۹۶ کانون مرکز هستم اکثر پرونده هام هم رای گرفتم ولی با همکاری سه نفر از همکاران یک اتاق اجاره کردیم بصورت ساعتی استفاده میکنیم.شاید باور نکنید بعضی ماهها چهار نفری نمی‌تونیم اجاره پرداخت کنیم.
      این در حالیه که هنوز وکلای تسهیلی وارد بازار نشدن که اگر وارد شوند چنان هرج و مرجی راه بیفته که …

    4. سلام.درست می‌فرمایید. ولی در پاسخ شما باید عرض کنم که فاتحه این شغل چند سال هست که خونده شده . الان برخی از همکاران جوان ما حتی اندازه کارمند هم درآمد ندارند

    5. میدونم خیلی سخته عزیز که رویاهات بریزه رو سرت، ولی اندازه من ورودی ۹۷ درد نداره برات که همه زندگیمو گذاشتم روی اینکار
      اگه هنوز وقت داری به فکر کار دیگه باش
      ضمنا یک حساب سر انگشتی هم کفایت میکنه که بفهمی هفتاد درصد وکلا نهایتا اندازه همون کارمند در میاورند
      هر کی از قدیم دفترشو خرید و موکلاشو جمع کرده و روابطشو …
      بله خوب داره در میاره
      من که هرچی دارم در میارم اجاره دفتر میشه و خرج زندگی…
      خب چه فرقی با کارمندی داره؟!

    6. آزمون امسال کانون وکلای دادگستری به گواهی تمام اعضای هیات علمی دانشکده های حقوق به شدت غیر علمی، غیرحرفه‌ای و غیر استاندارد و در سطح آزمون دکترای تخصصی بوده و تعداد ۳۰ پرسش آن دارای پاسخ نادرست و یا گزینه های اختلافی بوده است!
      اگر همین مدیران نهاد وکالت در یک چنین آزمونی شرکت کنند از ۵ هم نمیارن!
      پیشنهاد میکنم یه آزمون اینچنینی بگیرید تا خجالت بکشند و دروغ نگن.

    7. نگران نباشید. به زودی صدای فاتحه وکالت به گوش ناشنوایان هم میرسه. خواهیم دید!

    8. پسر نسبتا خوب ، واقعا برازنده شماست ، چون کیلویی قسم میخوری ، برادر من واقعا ۷ خان رستم رو رد کردم تا وکیل بشم ، چون ۶ سال پیا پی رد شدم ، اونم با جند صدم ، و در نهایت سال هفتم قبول شدم ، وکالت بزرگترین آرزوی من حتی بیشتر از هر آرزوی بزرگی که دیگران دارند، لیکن بعد از این که به مقام وکالت نائل گردیدم و شروع به کار کردم ، خیلی پشیمان شدم که سال های نازنین عمرم رو دنبال این حرفه بودم ، من اگه دنبال دندانپزشکی ، دام پزشکی که چند سالی است در کشور ما واقعا جایگاه خاصی پیدا کرده و کشاورزی که واقعا عشق من هست ، خیلی موفق تر بودم، همه چیز رو از درگاه مالیش نگاه نکنید، در وکالت، همکارت ،موکل ، طرف مقابل ، و ….. همه و همه با این دید به شما مینگرند که انگار شما جای آنها را تنگ کرده اید ، این حداقل دید اوناست ، به هر حال پسر نسبتا خوب ، اگه وکیل شدی که هیچ، اما اگه نشدی ! دوستانه و برادرانه حرف منو گوش کن تا بعدا مثل خیلی از ماها پشیمان نشید، اون سری از وکلا ی قدیمی و جا افتاده هم مشکلات خاص خودشون رو دارند. درد دل زیاده، ببخش

    9. من از کوچکی یعنی از همون ۶یا۷ سالگی به دلیل خانواده پر جمعیت و درآمد کم ، خیلی کارها را تجربه کردم و سر آخذر شدم ، وکیل ، اما بخدا هیچ شغل و حرفه ایی رو مثل وکالت ندیدم ، همکار نسبت به تو نبین ، موکل اولین دشمن ، طرف مقابل میخواد قلبت رو از سینه ات بکشه بیرون ، مراجع قضایی اصلا در حد یک وکیل برات احترام قائل نیستند ، مراجع لنتظامی که هر کلانتریش خودش یک حکومت مستقله ، و حتی برای سرباز در دادگاه هم باید سر خم کنی و…..۹۰ در صد موکلین هم که با مشکل مالی مواجه هستند، در آخر کار ، اگه رای دلخواه موکل رو نگیری، که هیچ ، یک چیز هم باید دستی بدهی ، اگه پیروز بشی هم باید صبر گنی مال رو بفروشه ، یا….،
      در یک کلمه ، وقتی این همه تجربه گرده بهت میگند نکن ، خوب پسر نسبتا خوب ، نکن دیگه بابام.

  3. نماینده مجلسی که طرح تسهیل نوشته و از مرکز دقاع می‌کرد امروز حرف دیگه ای میزنه! انتخابات نزدیکه باید رای جمع کرد از هر دو طرف کانون و مرکز!

    1. نه مجلس شد محل بازی کسانی که قانون تصویب میکنن تو گوش سرباز که مجری قانونه میزنن.قانون را نوشته تصویب کرده الان هم اومده پیش رییس کانون وکلا واسه حساب کتاب جهت تعویض قانون.خدایا این مملکت کجا میره

    2. واقعا شک نداریم حرفتان کاملا درسته! همین آقا در مجلس برای تصویب قانون تسهیل که وکلا و سردفتران وکارشناسان رو به خاک سیاه نشانده، الان برای گرفتن رای کاملا از اشتباه خودش احساس شرمنگی میکنه، ولی هرگز بشما رای نمیدیم

  4. متاسفانه شغل وکالت اونقدر خراب شده که من و ۵ تا از هم دفترهام ماهی یک پرونده هم نداریم و هر چی هم در میاریم صرف اجاره دفتر و رفت آمد میشه. واقعا باید به فکر یه شغل دیگه بود.

    1. اغلب وکلا شغل دوم اختیار کردند..مردم پول گوشت ندارند بدهند چه برسه پول وکیل..تازه بدیش اینجاست که چون وکیل هستی وتصویر جامعه ازت خیلی بالاست ..نمیتونی خیلی کارها را انجام بدی وهمش هم پشت سرت حرف وحدیث هست.باید وکیل بشید تا بفهمید. وکلای قبلی خوب کار کردند وبارشون را بستند اما وکلای جدید وای به حالشون هست .وقتی میری وارد یه دفتر میشی ۲۰ تا وکیل تابلو زدند توی یه دفتر.اگر کار بود چطور میشد ۲۰ نفر توی یه دفتر باشند.حالا بیا بگو این ها را میگید دلسرد بشیم.نه برای ما چه فایده داره شما دلسرد بشید دیگه اوضاع خراب خرابه.فایده ای هم نداره..مجلس با کانون لجبازی کرد وطرح تسهیل را داد یعنی برای نفع مردم نکرد فقط برای به کرسی نشاندن حرفهاشون.اینقدر میان دفتر میبینی وای وکیل بی سواد چه گندی زده تو پرونده مردم ..دیگه هم نمیشه جمعش کرد طرف خونه اش را زمینش را به باد میده سر بی سوادی وکیل.مردم بدونید بیشترین ضررش به شما میرسه وکیل که وقتی ببینه کار نیست میره سر یه کار دیگه اما بی سوادی وکیل اول به شما ضرر میزنه

    2. واقعاً همینطوره، متاسفانه داوطلبان فکر میکنند ما به دروغ میگیم اوضاع خرابه،و هیچ وقت قبول نمیکنن تا خودشون بهش برسن،البته عده ای در جواب کمبود پرونده میگن اگر وکیل باسواد باشه حتما پرونده گیرش میاد.

  5. در راسته پارچه فروشی دو هزار واحد پارچه فروشی هست هیچ کس نمی‌گوید چون فروشنده زیاده بازارمون خرابه مشتری میگرده اونی که منصف تره جنس خوب داره سراغش بره
    پدرانحصار بسوزه

    1. ایشا ا … بیای تو این راسته پارچه فروشی
      تا بفهمی با همه جا فرق داره داستانش
      موکل ده جا زنگ میزنه هرکی ۵۰۰۰۰ هزار پایینتر بگه میره اونجا
      ولو کارآموز باشه! بعد که کارش نابود شد توهین به کانون وکلا میکنه
      مشکل همینه که ارزش کار وکیل قابل لمس نیست مثل پارچه…
      وقتی یکم قابل لمس میشه که کار از کار گذشته

    2. چرا تو چیزی که به‌ شما ارتباط نداره دخالت می کنید؟؟؟؟!!! اقای محترم پارچه فروشی می خواهید چرا می آیید شعل های ما ویران می کنید چرا می خواهید وکیل بشید؟؟؟؟!!!برید بغل هم پارچه فروشی بزنید‌… شعل های ما تخصصی و نیازمند شایستگی و لیاقت… وکالت و سردفتری سلامت حقوقی جامعه را تامین می کنه…پارچه فروشی نیست… امروز یه نفر وکالت تام می خواست ننوشتم با این که به پولش نیاز داشتم … دیروز هم با یه خانم که اصرار داشت ابرا مهریه را بدون حصور پدرش بنویسم درگیر شدم…. خلاف قانون نمی خواستند ولی من فکر کردم به صلاحشون نیست که بنویسم… برادر محترم طبق طرح تسهیل من باید برای هر دوی این دونفر سند می نوشتم و به منم هیچ ربطی نداشت که فردا روز چه بلایی سرشون می اومد….فردا روزی که طرح تسهیل ها وارد بازار کار بشوند ببین چه حق ها ناحق خواهد شد..‌

  6. وکالت یه بیزینس شخصیه و به ارتباطات و تیپ شخصیتی فرد بستگی داره . وکلا بچه های خودشونو به سمت حرفه وکالت سوق می‌دهند و تشویق می‌کنند. چرا ؟ کدوم آدم عاقلی بد بچه شو میخواد ؟ وکالت در همه دنیا یک حرفه پردرآمده و خیلی از وکلا هم بعد ده سال کار به چنان تمکن مالی می‌رسند که سراغ بساز و فروش می‌روند و دیگر وکالت نمی‌کنند. یک پرونده طلاق الان کمتر از ۶۰ میلیون دستمزد نداره یعنی حقوق سه ماهه یک کارمند متوسط .
    آگاهی جامعه بالاتر از حرفهای این آقایونه و ملاک استناد و اعتماد هم حرفهای ایشون نیست .

    1. برعکس همه به بچه هاشون میگن نیان توی وکالت..اون موقع گه میگفتن را خدا بیامرزدش.حالا را برو ببین که وکیل نمیتونه یه سفر بره..کارمند هرجا باشی یه امکاناتی بهت میدن وکیل بدبخت نداره..یارانه اش هم قطعه چون وکیل.شما ها ولی کلی اضافه کار و عائله مندی وسختی کار وحق مسکن..اما وکیل چی

    2. حمید خان پرونده طلاق بالای ۳تمن نمیدن …تو کجا خوردی خوابیذی

    3. سلام پس چرا ما این قیمت‌ها رو نمی‌بینیم، کارآموز حاضره با ۱۰ تومن هم بگیره اما همونم نیست

    4. ببخشید وکالت طلاق ۶۰ میلیون ؟؟؟!!!!! ببخشید تو کدام شهر ۶۰ میلیون؟؟؟!! طلاق توافقی ۶۰ میلیون یا طلاق به درخواست یکی از طرفین؟؟؟؟؟ ببخشید من حاضرم براتون تعداد زیادی وکیل معرفی کنم با ده میلیون پرونده طلاق قبول کنند… حتی با پنج میلیون وکالت قبول می کنند…. ما تو شهرمون وکلامون ۳۰ سال وکیل هستند و همچنان هم وکالت می کنند… بله وکلا تو کشورهای دیگه اوصاعشون خیلی خوبه همون طور که اوضاع مهندس ها و معلم هاشون خوبه… ولی تو کشور ما مهندسمون راننده اسنپ هستند معلممان بعد از ظهرها راننده اسنپ هستند…. وکلامون هم به لطف مجلس یازدهم قراره راننده اسنپ بشن…
      ببخشید شما مال کدام شهر هستید اوصاعتون این قدر خوبه ؟؟؟؟ من به خواهرم بگم ازمون وکالت بیاد تو شهر شما شرکت کنه؟؟؟؟

  7. واقعا وضع وکالت خیلی خرابتر از آنچه هست مردم فکر می کنند طرف در سال یک پرونده نداره

    1. از ایجاد کنندگان ماده ۱۸۷ کمال تشکر و قدردانی رو داریم در هر شغل و صنفی از پزشکی بگیر تا سیگار فروش و وکیل اشخاص باعرضه و بی‌عرضه وجود دارد ،و ربطی به قبولی در آزمون وکلای مرکز یا وکلای کانون وکلا وجود ندارد موفقیت شغلی ربطی به فارغ التحصیل شدن از دانشگاه تهران یا دانشگاه آزاد دورترین شهرستان‌های کشور ندارد متاسفانه مسئولین کانون وکلا به دلیل اشراف به قوانین و فن سخنوری وسفسطه توانسته بودند حرفه و شغل وکالت را به صورت انحصاری در اختیار تعداد معدودی نگاه دارند و برای خود ثروت انحصار نمایند و اقشار ضعیف جامعه را از داشتن وکیل ولو وکیل جوان و کم تجربه محروم نمایند لذا از ایجاد کنندگان ماده ۱۸۷ سپاسگزاریم

  8. سلام
    جناب عنابستانی و متصدیان کانون وکلا معلوم الحال هستند هم شما تنها به دنبال منافع خودتان هستید مرگ بر انحصار طلب

    1. وکیل یا کارشناس. کانون وکلا و کانون کارشناسان یا ماده ۱۸۷ همگی نشان توسعه یافتگی است و مهم تسلط به کار و داشتن دانش موضوعه است. حرف و حدیث ها، مدرک سازی‌ها و عناوین تو خالی فایده ای برای جامعه و مردم ندارد.
      مراکز فرهنگی، اجتماعی، تجاری، آموزشی و غیره هرچه بیشتر رقابت بهتر و خروجی مثمر ثمرتر است.
      هرچند دانسته یا ندانسته سنگ اندازیها کم نیست!

  9. تو هر شهری کم درآمدترین وکیل هم حداقل دوبرابر یه کارمند دولت درامد داره و البته محدودیت های کارمند رو هم نداره اینو شک نکنید هدفشون صرفا دلسرد کردن داوطلبان هست یه عزیزی این بالا گفت سردفتر اندازه کارمند دون پایه ثبت هم پول درنمیاره من بهش میگم کارمند ثبت هستم زیاد هم دون پایه نیستم حاضر حقوقم رو با درآمد کم درآمدترین وکیل یا سردفتری که شما معرفی میکنید عوض کنم اون هرچی درآوردن مال من منم هرچی حقوق و مزایای ادعایی گرفتم مال اونا

    1. بیا عوض کن من یک کارآموز دارم توی یک سال یک پرونده گرفته ۱۵ تومان که براش باید ۲ سال بدوه واسترس بکشه …حاضری عوض کنی باهاش؟بنده خدا پنهونی توی اسنپ هم ‌کار میکنه ..حالا چطوری ؟میای عوض کنی..شما کارمندای ثبت که کلی هم …. هستید

    2. آقای کارمند ثبت من سردفتر هستم ازمون دستگاههای اجرایی یازدهم برای کارشناسی ثبت را شرکت کرده بودم که برم کارمند ثبت بشم متاسفانه به خاطر غیر بومی بودن قبول نشدم… در ضمن لازم به تعویض حقوق ها نیست… ازمون سردفتری ۱۴۰۱ با تراز ۶۰۰۰ قبول بودید نیاز به مطالعه آنچنانی نداشت چرا شرکت نکردید؟؟؟؟؟!!!! ازمون وکالت مرکز هم الان ثبت نامش هست با تراز ۶۰۰۰ قبول هستید برید شرکت کنید.‌‌.

      1. جناب سردفتر اتفاقا با ترازی که شما تو خواب هم نمیبینی قبول شدم نزدیک ۹۰۰۰ ولی ثبت اجازه استعفا نمیده

        1. آقای علم حرفی نزن که به قول ما ترک ها مرغ پخته خنده ش بگیره…. استعفا بده برو…. به ثبت هم هیچ ارتباطی نداره … این همه کارمند ثبت که امسال سردفتری قبول شدند و همشون می خواهند استعفا بدهند یکیش هم شما….

      2. آقای علم، هم من و هم تمام کسانیکه اینجا کامنت می گذارند حقوق خوانده ایم پس لطفا حرفی نزنید که به هیچ وجه با واقعیت تطبیق نداشته باشد و توهین به طرف مقابل باشد، اولا ثبت جز اداراتی که راحت با استعفای کارمتداش موافقت می کنه…. ثانیا این مملکت قانون و مراجع قضایی داره اگر واقعا ازمون سردفتری قبول شدید و تمایل به رفتن دارید از طریق مراجع قضایی اقدام کنید اصل بر آزادی انتخاب شغله… هیچ کس نمی تونه شما را به زور تو اداره ثبت نگه داره….

        1. آقای سردفتر اگه واقعا سردفتری یه سر به ادره ثبت متبوعت بزن ازشون بپرس همین یکی دو ماه پیش تو نشست تعالی سازمان خود آقای بابایی گفتن با استعفای قبولی های سردفتری به هیچ وجه موافقت نمیشه
          بعد هم با اداره دعوا که ندارم کارمون به شکایت بکشه نمیدارن برم خب نمیرم من مثل شما زیاده خواه نیستم همین حقوق بخور و نمیر اگه حلال باشه میشه باهاش زندگی کرد

          1. من به این‌ نشست کاری ندارم ولی تو استان ما یک نفر قبول شده می خواد استعفا بده یا شاید هم تا حالا استعفا داده…. هر چند خود کارمندان ادارات هم می دونند با شرایط موجود دیگه کارمندی بهتر از وکالت و سردفتری….با شرایط موجود که آینده ی وکالت و سردفتری نامعلومه ریسک نمی کنند استعفا بدهند… اگر مطمئن بودید حقوقتون ماهیانه ۵ میلیون بالاتر از خالص درآمد سردفتر خواهد شد به هر دری می زدید برید دفتر خونه افتتاح کنید و حتما راه خروج از سازمان هم پیدا می کردید…. حرفهای شما کلا متناقض از یک طرف نوشتید حاضرم حقوقم با کم درآمدترین سردفترها را عوص کنم از یک طرف می گی با تراز ۹۰۰۰ قبول شدم ولی نمی خواهم برم پی گیر بشم!!!!!!! لطفا تکلیفت با خودت مشخص کن…. در ضمن تو استان ما یه بخش خیلی کوچک و دورافتاده وجود داره که حق تحریر دفترخونه ش ماهی دو میلیون هم حق تحریر نداره….

  10. به نظر میرسه باید شرایط تسهیل همه مشاغل برای همه فراهم بشه تاکاربلد از نابلد شناخته شه وکاربرد به مرور زمان نتیجه زحماتشو میبنه وبا انحصاری گرایی مشاغل چرخ جامعه نمی‌چرخه

    1. شرم اوره!!
      نماینده ای که فقط برای به دست اوردن رای همه کس و همه چیز رو تخریب میکنه. یه نهاد رو با قانونی که اونم فقط برای به دست اوردن رای در دوره بعدپیش نویس و تصویب تخریب و ویران میکنه.

  11. سلام اتفاقا مردمی تر و مهربان تر شد فقط مسئله همیشگی شفافیت آماری در کانون بالا تر از مرکز است این مهم ذیل مسئله عقب بودن قوه قضاییه به نسبت در شفافیت ها است

  12. سوال استاندارد اینه!؟ تا قبل از ساعت ۱۴۰۰ چه تاریخی از این دست سوالات طرح شد!؟
    آقای حبیب زاده مومن؟؟!!!
    با موضوع نجابت و وقاحت آشنایی دارید؟!
    طرف این سوال بلد باشه ۲۰۰ سوال اینطوری وقت میارع؟!

    شیرین علیه فرهاد، دعوایی به خواسته استرداد شناسنامه و یک میلیارد ریال خسارت وارده اقامه دعوی می نماید. دادگاه برای تشخیص وجود شناسنامه نزد خوانده، قرار تحقیق محلی صادر و پس از اجرای آن قرار کارشناسی برای تعیین خسارت وارده صادر می نماید. چنانچه خواهان استرداد دعوی نماید، کدام مورد صحیح است؟

    اگر استرداد در جریان اجرای قرار تحقیق محلی باشد، پذیرفته می‌شود و قرار رد دعوی صادر می‌شود که قطعی است و اگر پس از صدور قرار کارشناسی باشد، فقط در صورتی پذیرفته می‌شود که خواهان از دعوی خود به کلی صرف نظر نماید که در این صورت، قرار سقوط دعوی صادر می‌شود که قابل تجدیدنظر است.
    اگر استرداد در جریان اجرای قرار تحقیق محلی باشد، پذیرفته شده و قرار رد دعوی صادر می‌شود و اگر استرداد پس از صدور قرار کارشناسی باشد، به شرط رضایت خوانده، پذیرفته می‌شود و قرار رد دعوی صادر می‌شود و قرار قابل تجدید نظر است.
    خواه استرداد در جریان اجرای قرار تحقیق محلی باشد یا پس از صدور قرار کارشناسی، فقط به شرط رضایت خوانده پذیرفته شده و قرار رد دعوی صادر می‌شود که قابل تجدید نظر است.
    خواه استرداد در جریان اجرای قرار تحقیق محلی باشد یا پس از صدور قرار کارشناسی، پذیرفته می‌شود و قرار رد دعوی صادر می‌شود که قابل تجدید نظر است.

  13. خیلی جالبه تا دیروز میگفتن آزمون اسفند باید برگزار بشه حق الناس است حالا میگن چرا اینقدر وکیل میگیرید اونی که هدف داره میره دنبال هدفش و به این مطالب که مشخصه به نفع چه کسانی زده شده توجه نمیکند و خداوند هر کس رو بخواد به عرش یا فرش می‌رساند. هو القاضی

  14. با سلام
    خدمت علمای مجلس و دانشمندان کانون…
    که خودشونو تافته جدا بافته می‌دونن…
    چرا هیچ صحبتی راجع به ورود افراد خاصی که بدون آزمون هرساله به کانون‌های وکلا وارد میشوند و پروانه میگیرند نمیکنید ؟
    چرا کانون وکلا درباره آمار پروانه های وکالت بدون آزمون که صادر می‌کنه شفاف سازی نمیکنه ؟
    چرا قضات بازنشسته و کارمندان بازنشسته و نماینده های مجلس و قضات انصراف داده و…. باید بدون آزمون پروانه بگیرند
    اگر توانش دارید قانون جذب اینها را لغو کنید
    تا وکلای بیکارتون بتونن کار کنند…

  15. اولا اگر ماده۱۸۷ایجاد نتیجه رفتارهای مافیایی- کانون وکلا در تخصیص سهمیه وکالت به افرادی خاص هست اگر عده ای که شما را ناراضی کردن وارد نهاد وکالت شدن از اون طرفم شما به افرادی مثل- قضات بازنشسته ومدیران حقوقی نهادها وسازمانهای دولتی بدون اختبار پروانه میدید گرچه این تحویزات قانونی هست ولی قانون واقعا مزخرف وتبعیض آمیز چون وقتی فردی از نهاد وسازمانی منفک میشه ودوباره پاش به همون نهاد وسازمان باز حالا تحت هر عنوانی واسمی-که باشه یک دلال بیشتر نیست شما هم بد کردید اخوی

  16. چه آنها که بر طبل رفع انحصار می زدند و چه آنان که در آرزوی ورود به نهاد وکالت هستند همگی در آینده نه چندان دور متوجه خواهند شد که همچون قانون دادگاه‌های عام جز خسارت و ضرر و زیان غیر قابل جبران بر کشور و جوانان حاصلی از ببار نخواهد آورد.شما در هر امری ورود کردید و شعار دادید به نام تسهیل دسترسی به خدمات قضائی دادگاه‌ها و امروز تحت عنوان ارائه خدمات وکالت به مردم ،جز ویرانی حاصلی نخواهد داشت .چون منشا تصمیم سازی و تصمیم گیری آمار و تخصص و تحقیق نیست بلکه لجبازی و عوام فریبی اساس چنین مصوباتی است .مگر وکالت رشته پزشکی یا مهندسی است .شما نمایندگان به جای اینکه در فکر علت طرح این همه دعاوی در دادگاه‌های باشید .افتخارتان‌ در گشودن در بر روی همه برای وکالت و دفاع از دعوای مطروحه در مراجع قضایی است .؟
    خوشحال هستید که با انبوه طرح دعاوی حقوقی و کیفری و تصویب قانون تسهیل ،برای جوانان در کسوت وکالت و طرح دعاوی اشتغال ایجاد کرده‌اید.؟
    آن آمال و آرزوها و آرمان انقلاب مصرح در قانون اساسی کجا رفت که امروز خوشحال هستید که با افزایش دعاوی و اختلاف و نزاع در میان مردم و جذب جوانان برای دخالت در این دعاوی برایشان شغل و کسب درآمد و معاش فراهم آورده‌اید. ؟
    این راه که می روید به ترکستان است .

  17. والا کار برای وکلا هست ولی متاسفانه مردم و موکل ها پولی در دست ندارند ، مثلاً برای یک پرونده ای که حق الوکالش لبش از ۱۰۰ میلیون هست موکل می گوید فعلا ۵ میلیون بیشتر ندارم و مابقی بعداز صدور حکم و اخذ مکحوم به و… از یک طرف هم اگر بتوانند بیمه وکالت را فعال کنند و وکالت را اجباری کنند برای مردم برای هر دو طرف خوب هست .

  18. مسولین این مملکت صلاحیت تصمیم گیری ندارند ، اصلا معلوم نیست مصلحت چه کسی رو در نظر می گیرند . هر دم یک قانون بیخود تولید می کنند ، و قوانین اصلا مصالح مردم رو در بر نمیگیره . بیشتر بنظر می رسد فقط ایجاد بحث می کنند برای سرگرمی ملت .

  19. این جلسات که کانون میگذاره داره برای جیب خودشون تلاش میکنند چرا هیچ وقت کنار دانشجوهای بدبختی نبودین که با کارگری پول کتابها و کلاسهای میلیونی شما رو داشت تامین میکرد الان برا من وکیل شدین مگر خودتون با چه نمره‌ای رفتین پروانه گرفتین بچه‌ای الان هیچی ندونن از شما بیشتر می‌دونن بچهای با استعداد رشته حقوق رو که میتونستن جامعه رو تو کار خودشون حداقل نجات بدن دلسرد کردید با سوالات سخت غلط فریب کاری
    چرا به چه علتی هرساله سوالات رو عوض میکنید قوانین مجلس که تازه تصویب شده برای شما نان شده نان چون اونا هر روز یه قانون جدید و شما هم یه کتاب جدید با رنگهای مختلف همتون دغل بازی کردید و میکنید من از طرف همه بچهای که حقوق خوندن سالهای قبل دلسرد شدن و الان با حسرت دارن به ارزوشون نگاه میکنن دست مسئولینی که این قانون تسهیل رو ایجاد کردن رو می بوسم و لعنت و نفرینم به همه اون هیت مدیره های کانون وکلای هست که حتی اجازه تغییر حوزه امتحانی بعد از انتخاب محل فعالیت رو نمیدادن و برای آزمون که همیشه تو فصل سرد و یخ بندان سال برگزار میشد درست باید ۵ساعت تو راه می‌بودیم گشنه و تشنه و خواب آلود تا برسیم مرکز استان خودمون امتحان بدیم در حالیه فاصله من با مرکز استان همسایه نیم ساعت بود .
    لعنت خدا بر شما لعنت برشما حرف زیاده حاضریم مناظره کنیم فقط سراین حواشی خون پدران و مادران ما و بچها ی مظلوم رو شما توشیشه کردین .

  20. سلام .یه جوری راجع به نظام حرف میزنی که انگار صاحبان کشور که مردم هستند باید بابت الطاف نظام باج سبیل و باج بپردازند ! خخ

  21. اوضاع وکالت هر چقدر هم که خراب باشه باز سگش می ارزه به سردفتری . وکلا حداقل در پذیرش پرونده آزاوند ولی سردفتر بدبخت باید هر جور سندی رو قبول کنه با یه تعرفه بخور ونمیر وهزار مسئولیت و هزار محدودیت وهزارویک بدبختی !

  22. سلام به نظر من برداشتن ظرفیت کار حساب شده ای نبود چون دریکسال با برگزاری ۲ آزمون مرکز ویک آزمون کانون حداقل چیزی حدود ۳۰ هزار نفر از داوطلبان که سال گذشته ۸۵ هزار امسال با اشتیاق فارغ‌التحصیلان سنوات گذشته قانون تسهیل به ۱۱۰ نفر رسیدند قبولی حدود ۳۰ درصد داوطلبان از این تعداد درسال خواهد بود وخود بخود ظرف دوسال آینده عملا داوطلب حداقل ووکیل بیکار حداکثر خواهد بود درکشور ما متاسفانه اول از همه هر طرحی اجرا وسپس اشکالات بروز ودنبال راه کار می‌گردند آقای عنابستانی شما چرا با این آقایان متولی اینطرح که الان می‌فرمایید وکیل کم سواد وبیسواد وارد عرصه وکالت شده اند را پیشنهاد دادید وحالا این عناوین دور از شأن را به وکلا نسبت می‌دهید اذهان عمومی را آشفته میکنید. راه حل مشکل ورود به رشته حقوق همچون رشته های پزشکی پیراپزشکی با آزمون وکاهش تعداد دانشکده های حقوق در هرکوره آبادی است ودوم همان اعلام ظرفیت پذیرش همچون قبل برای کانون‌ها و دیگر الزام به گرفتن وکیل در پرونده های حقوقی جهت ایجاد اشتغال این تعداد وکیل بیکار میباشد. لطفا علاج هرواقعه قبل از وقوع صورت گیرد نه طرحی که بجای فارغ‌التحصیل بیکار به وکیل بیکار منجرشود.

  23. سلام بر دلاور مرد آقای عنابستانی. رزم آور .تکاور. برادر
    نهاد موازی کانون وکلا دادگستری نه تنها مشکل رو حل نکرده بلکه مشکلاتی عدیده برای نهاد وکالت ایجاد کرده.اگر قائل به صدور پروانه بی حدوحصر برای لیسانسیه ها حقوق بودید در قالب کانون وکلا هم این موضوع قابل اجرا بودواجباری شدن وکالت به نظر بعید وقابل اجرا نیست وبسترمناسبی برای اجباری شدن وکالت ایجاد نشده

  24. مملکت این همه مشکل و کمبود داره شما هر روز گیر میدید به موضوع صدور پروانه وکالت . خواهشا اینقدر زرت و پرت نکنید .

  25. انحصارطلبی کانون سالیان متمادی ظلم وستم درحق فارغ التحصیلان حقوق بود ،امروزهم ظلم بزرگترطرح تسهیل ،حتی پذیرفته شدگان طرح تسهیل مشاهده میشه بعدازپذیرش درآزمون وکالت وقتی میبینند کلاه سرشون رفته حرفه وکالت درحال نابودی هست مخالف طرح تسهیل میشوند

  26. گذشته از انگیزه های باطنی ایشون که طبیعتا اخذ رای برای انتخابات پیش روست، یاداوری شود ایشون همان کسی هست که به گوش سرباز وظیفه سیلی زد و بعداً با لابی گری در دادگاه و برخلاف قانون، یک جرم غیر قابل گذشت رو بعنوان قابل گذشت تلقی کردند با اعلام رضایت اجباری از سوی سرباز! سر و ته قضیه هم آورده شد.

  27. والله در تهران که هر وکیلی دیدم یا داشتم ،فقط حق مشاورشون ساعتی حداقل ۵۰۰هزار تومن بوده،برای مطالعه پرونده هم حداقل ۱۰میلیون میگیرن،حق الوکاله هم که دیگه بماند،تازه خیلی ها هم درصدی کار میکنن که رقم قابل توجهی میشه،با اینکه درصدی کار کردن ممنوعه
    سردفترها هم که همیشه سرشون شلوغه و توی دفترخانه ها جای سوزن انداختن نیست
    نمی‌فهمم چطوری یکسری از درآمد وکالت مینالن
    فکر میکنم وکیلی که درآمد قابل قبولی نداره ،حتما خودش تلاش کافی نمی کنه

  28. اگر وکلا کم کار و کم درامد هستند مقصر اصلی اش خودشان هستند چون برای مبالغ بیست میلیون و سی میلیون اصلا پرونده برنمیدارند انتظار حق الوکاله های کلان دارن !!!! به خداوندی خدا برای دعوای مالی که ٢٠٠ میلیون ارزش مورد دعوا بود و پیچیدگی خاصی هم نداشت فقط نیاز به پیگیری قانونی داشت به ده تا وکیل رو زدم هیچ کدوم قبول نکردن بیان چراا چون پول کلانی وسط نبود… اگر توقعات و انتظاراتشونو تعدیل کنن کار هست پرونده هم هست…

  29. خیلی خوب شده قدرت انتخواب زیادشده راند فخرفروشیشون کم شده امید به جوانا برگشته که حکومت به فکرشونه تبعیض نیست باید باشه حقه همه هست نماینده ها کی به فکر جوانا بودن هیمین دروازه امیدم میخوان ببندن اینا باعث ناامیدی جوانا از جمهوری اسلامی شدن

  30. شما کهداین همه متفکر تشریف دارین بچه مردم میره درس میخونه شما خودتون رو زمانی حس کنید که پشت اون میزا ننشسته بودین که خیلی راحتم وکیل شدین این یک ودرضمن هرکسی که توهررشته تحصیل میکنه باید آینده شغلیش تضمین بشه فقط بلدین تودانشگاهها پول بگیرین اگه خیلی به فکر آینده نظام هستین میتونستید این همه شرکت که هیچی ازقانون نمیدونن وتوشون هیچ خبری ازقانون نیست اجبار کنید یه تحصیل کرده حقوق باشه مردم ما … دکتر رو شغل میدونن درصورتی که دیگر کشورا خیلی راحت وکیل میشن یادکتر وهرنفر یه وکیل داره بعد کشور ما انتشار رشته حقوق میکنه بعد محصل حقوقو به چهار میخ میکشه

  31. سالی ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام می کنند زیر ده هزار نفر قبولی با کلی بدبختی قبول میشن اینا همش بهانه است چهار تا کارنامه سهمیه ای میارن نشون میدن که ببین چقدر بی سواد وارد شدن ولی ما که شاهد هستیم پدر یه عده در اومده تا تونستن به حد نصاب برسند این قانون فعلا باید باشه تا بازار اشباع بشه بعدش بره برای اصلاح تا جبران سال های انحصارگری بشه

  32. آیا نواختن سیلی در گوش مامور قانون از طرف تو( به اصطلاح قانونگذار) کار درستی بود؟ هرکس که یک جو غیرت در وجودش باشد از شرم خود کشی می کند ولی تو … .

  33. اگه خاطر مبارکتون باشه چند سال پیش همین درگیری رو در مورد داروخانه ها داشتیم اون داروخانه هایی که مملکت رو از لحاظ دارو داشتن دلبخواهی مدیریت می کردن ادعا می کردند که داروخانه جز کسب و کار قابل واگذاری نیست و یک موضوع حاکمیتی هست من خودم یادمه که حتی ویتامینهایی که دولت با سوبسید برای استفاده عموم مردم به داروخانه ها می داد چطوری توسط این داروخانه های انحصار طلب در بازار آزاد به قیمت های گزاف فروخته می شد بعد که آزاد شد چقدر بهتر شد دسترسی مردم به دارو ؟
    حالا هم وکالت رو می فرمایند حاکمیتیه ! چه حاکمیتی برادر من تو کشورهای دیگه وکیل خانواده دارن همه یه کم به شعور ملت ارزش قایل بشین لطفا .نگران درامدتون هم نباشین روزی رسان خداست با آینده این جوان های بیچاره بازی نکنین لطفا

    1. آقا ناصر قیاس مع الفارق نکن …. داروخانه هیچ ربطی به وکالت و حقوق نداره…. اتفاقا وکالت با پزشکی باید مقایسه بشه…. همون طور که نمی تونیم به بهانه ایجاد اشتغال افراد زیادی را بدون قانون وارد حرفه پزشکی کنیم که با جان افراد بازی بشه نمی تونیم با بهانه ایجاد اشتعال عده ای زیادی را وارد حرفه وکالت کنیم که جان و مال و آبروی مردم بازی بشه…‌ هر چند بحث کردن با شماها بی فایده است ولی یک مثال می زنم… یک وکیل پس از مدت کوتاهی کار کردن در محیط وکالت متوجه می شه برا کدوم پرونده ها می شه نتیجه گرفت و کدوم بی نتیجه است و بهتر ه اصلا این پرونده ها را قبول نکنه و مراجعه کننده را از طرح دعوی واهی و بی نتیجه منصرف کنه… ولی وکیل بی پول طبق طرح تسهیل باید از هر چیز کوچکی ولو بی نتیجه طرح دعوی کنه و نتیجه هم که از اول مشخصه… و در نهایت دوست عزیز متضرر واقعی مردم خواهند شد که هم پولشان رفته هم اعصابشان خورد شده و هم به نظام قضایی و حکومت بدبین شده اند…

  34. دست بردارید از این روش‌ها…
    اگر سطح نمرات پذیرفته شدگان آزمون پایین است به خاطر سوالات غلط و مبهم و مردد و غیر استاندارد شماست…. که من اصلاً دوست ندارم به این فکر کنم که پاسخ این سوالات را چه کسانی درست خواهند زد…. و وارد این موضوع نمی‌خواهم بشوم… اما نکته اینجاست که وقتی میانگین درصد یک درصد اول آزمون می‌شود ۴۰ درصد یا ۵۰ درصد یا ۶۰ درصد شما باید اشکال را در خودتان و در طراحی سوالات خودتان و در تنگ نظر بودن خودتان و در انحصار طلبی خودتان جستجو کنید و نه در سطح سواد داوطلبان…

  35. اکثر وکلا برای حق و حقیقت قدم برنمیدارند بهتره کلا بساط وکیل در دارسیها حذف بشه و دولت افرادی رو استخدام کنه تا پرونده ها با دقت بیشتری بررسب بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا