اخبار کانون ها

انتخابات هیأت رییسه کانون وکلای مرکز از نگاه یک عضو هیأت مدیره

وکلاپرس ـ انتخابات هیأت رییسه کانون وکلای مرکز در روز یکشنبه (۲۹ تیر) با حواشی روبرو بود. از جمله نفر اول این انتخابات نتوانست در جمع هیأت رییسه حضور پیدا کند.

به گزارش وکلاپرس، پس از اتمام انتخابات انتقاد بر انگیز کانون وکلای مرکز، دیروز اعضای هیأت مدیره این کانون برای انتخاب رییس، نواب رییس، بازرس و منشی این نهاد برای دوزه مدیریتی سی و یکم این نهاد گرد هم جمع شدند. نتیجه رأی گیری صورت گرفته بین اعضای اصلی هیأت مدیره انتخاب وکیل جلیل مالکی به سمت ریاست این نهاد مدنی بود.

بیشتر بخوانید: حاشیه های انتخابات هیأت رییسه کانون وکلای مرکز

وکیل سهیل طاهری از اعضای علی البدل هیأت مدیره در پیامی اینستاگرامی نظر خود را درباره انتخابات هیأت رییسه کانون وکلای مرکز ابراز کرد که در ادامه بخشی از آن خواهد آمد:

اکثریت این دوره، مثل هیات مدیره دوره قبل، با طیف موسوم به «تشکل علمی»است که خاستگاه آن دانشگاه آزاد تهران مرکز و متشکل از ۷ عضو اصلی در این دوره، اقایان مالکی، زاهدپاشا، حسن زاده، روحانی، دیوسالار، سمامی و خانم حامدتوسلی است.

اقلیت هیات مدیره از مستقلین و سایر طیفها،متشکل از ۵ عضو اصلی آقایان آذربایجانی، حجتی، غفاری فردویٔی، حبیبی و خانم ضرابی است.

بیشتر بخوانید:حواشی انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه دارد

در انتخاب هیات ریٔیسه، با تحمیل مهندسی انتخاباتی اکثریت بر اقلیت، همه کرسی ها را طیف اکثریت گرفت و عملا طیف اقلیت که بعضا از معمرین بوده و بالاترین تعداد آراء وکلا را کسب نموده اند،از مشارکت در مدیریت کانون وکلای مرکز حذف شدند.

حذف مدیران اقلیت می تواند به منزله حذف بخش عظیمی از پتانسیل نهاد وکالت و همکاران همسو با آنها از اداره کانون وکلا و مقابله با هجمه های بیرونی باشد.اتفاق نامبارکی که متاسفانه در دوره قبل نیز شاهد آن بودیم و تبعات مخرب آن نیز دامنگیر نهاد وکالت شد.

طیف اکثریت می توانست با اعطای صرفا یک کرسی نایب ریبسی به طیف اقلیت که تاثیر چندانی نیز در تقسیم غنایٔم و تسویه بدهی های انتخاباتی آنها نداشت، هر ۱۸ عضو هیات مدیره یعنی کل پتانسیل کانون مرکز را متحد و متفق کند. اما تقدم منافع شخصی و تشکلی، بر مصالح نهاد وکالت، مانع از این مهم شد.

انتخاب این رویکرد حذفی توسط طیف اکثریت، بدین معناست که در ارکان کانون، کمیسیونها، دادگاه و دادسرا نیز بخش عظیمی از پتانسیل همکاران کانون مرکز و نخبگان و شایستگان حذف خواهند شد.

بیشتر بخوانید: تایید صحت انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

اتفاق نا مبارکی که امروز در کانون وکلای مرکز افتاد، نتیجه انتخاب ماست. اگر ۷۰ درصد همکاران واجد شرایط رای دادن، که در انتخابات شرکت نکردند، شرکت می کردند، اگر بر مبنای شایسته سالاری رای میدادیم، اگر رفاقت، معامله، نفع شخصی و تشکلی و باند و فرقه را در انتخابمان دخیل نمی کردیم، امروز هیات ریٔیسه نیز با معیار شایسته سالاری انتخاب می شد و شایسته ترین های ما برای ما تصمیم می گرفتند.

اگرچه امروز حدودا نصف پتانسیل کانون مرکز از اداره این کانون حذف شد، اما قطعا این اتفاق تاثیری بر عزم حذف شدگان، جهت خدمت به همکاران و تلاش در راستای اعتلای نهاد وکالت و همکاری با طیف اکثریت نخواهدداشت.

منبع: اینستاگرام وکل سهیل طاهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا