اخبار کانون ها

استعفای شش عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز

وکلاپرس- پنج عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز در نامه ای سرگشاده به اعضای هیات مدیره این کانون، و یک عضو دیگر این کمیسیون با انتشار یک استوری در حساب اینستاگرامش استعفای خود را از عضویت در این کمیسیون اعلام کردند.

به گزارش وکلاپرس حسن آقاخانی، مینا جعفری، مازیار طاطائی، ابوالفضل غلامی، ابوذر نصراللهی، صدیقه حجت پناه شش نفر از وکلایی هستند که استعفای خود را از این کمیسیون اعلام کرده اند.

اگرچه دلیل واضحی برای علت استعفا در این نامه اعلام نشده است، اما نویسندگان نامه در بخشی از این متن به رخداد های حادث شده در انتخابات گذشته هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، که با تعلیق ۵ نفر از منتخبین همراه بود، اشاره کرده اند.

بر اساس تصویری که یکی از وکلا در توئیتر منتشر کرده است، «حسن آقاخانی، مینا جعفری، مازیار طاطائی، ابوالفضل غلامی، ابوذر نصراللهی» در نامه ای به اعضای هیات مدیره کانون وکلای مرکز استعفای خود را از کمیسیون حقوق بشر اعلام کرده اند.

در پی انتشار این نامه در فضای مجازی وکیل صدیقه حجت پناه دیگر عضو این کمیسیون هم با انتشار یادداشت زیر در اینستاگرامش، استعفایش را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

متن نامه استعفای پنج عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز به شرح زیر است:

با سلام و احترام

رئیس و اعضای محترم هیات مدیره کانون و دادگستری مرکز

همانگونه که اعضای محترم هیات مدیره آگاه و واقف هستند کمیسیون حقوق بشر در کانونهای وکلا به دلیل پیوندی ناگسستنی که با حقوق ملت دارد. از جمله مهمترین رکنهای کانون است که ذاتا حلقه ی واسط بین کانون های وکلا و جامعه هستند و از این جهت کارکرد و کیفیت آن همواره از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در سنجش عملکرد کانون وکلا از طرف جامعه و آحاد ملت از حیث ایفای مسئولیت اجتماعی کانونهای وکلای دادگستری بطور عام و وکیل دادگستری بطور خاص واجد اثراتی غیر قابل انکار است.

این مسئولیت به نحو مناسب اجرا نمیشود مگر با تکیه بر حمایت و همراهی هیئت مدیره کانونهای وکلا از طریق ترویج مفاهیم حقوق بشری، برگزاری نشستها و دوره های مقتضی و به ویژه رصد مستمر موارد نقض حقوق شهروندان و اعلام مواضع صریح قانونی و اصولی در چارچوب موازین حقوق بشری و حمایت حقوقی از افرادی که در معرض نقض حقوق بنیادین خویش قرار گرفته اند.

متاسفانه وقایع حادث شده در انتخابات گذشته هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، آزاد و منصفانه بودن این انتخابات را به شدت تحت تاثیر قرار داده و همین روند تاثیر غیر دموکراتیکی بر انتخاب اعضای ارکان کانون و کمیسیونها و به ویژه کمیسیون حقوق بشر داشته است. بدون تردید این نوع از انتخاب در آینده نیز تاثیر و کارکرد مناسب و موثر کمیسیون حقوق بشر را با اختلال جدی مواجه خواهد کرد و این نگرانی جدی را موجب خواهد شد که نقش بنیادی و موثر کمیسیون حقوق بشر در محاق این شیوه از انتخابها قرار گیرد.

لذا اینجانیان امضا کنندگان این نامه که حسب مفاد احکام امضا شده توسط رئیس محترم هیئت مدیره در جلسه ۲۲ امرداد ۱۴۰۲ هیئت مدیره به عنوان عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز تعیین شده ایم ضمن قدردانی از حسن نظر آن دسته از اعضای هیئت مدیره که اینجانبان را مناسب چنین جایگاه خطیری دانسته اند با عنایت به مراتبی که مورد اشاره قرار گرفت و همچنین با توجه به جمیع شرایط به لحاظ اینکه چشم انداز روشنی برای ایفای نقش متناسب با ماهیت و ذات این کمیسیون به گونه ای که بایسته و شایسته نهادی که مرتبط با حقوق ملت است متصور نیستیم بدین وسیله مراتب استعفای خویش از عضویت در کمیسیون مزبور را اعلام میداریم.

  • حسن آقاخانی
  • مینا جعفری
  • مازیار طاطائی
  • ابوالفضل غلامی
  • ابوذر نصراللهی

‫۳۰ دیدگاه ها

  1. آقایون .خانمهای محترم .وکلای عزیز از چه چیزی ترسیده آید که اینقدر هیاهو و ..راه انداخته آید .کاسه داغ تر از آش شده آید .آیا مدیران .و صاحبان شرکتها و کارخانجات خصوصی بفکر منافع خود نیستن .نگوید که دلسوز و نگران. مردم و ..هستید منافع شما .منافع بناحق شما البته قسمتی از آن با تصویب قانون جدید در مجلس بخاطر افتاده است .شما اگر بفکر مردم بودید و دلسوز آنان حق المشاوره های نیم میلیونی و بالاتر نمی‌گرفتند و برای یه لایحه دفاعی معمولی که کمتر از ده دقیقه برای آن وقت گذاشته آید ده میلیون تومان اون هم نقد نمی‌گرفتند .اکثر وکلا که باید سرلوحه قانون مندی و..باسن برای اینکه مالیات درامدهای گزاف خود را ندهند دستگاه پوز استفاده نمیکنن .و……..

    1. آقای وکیل دادگستری اگه حتی یک سر سوزن دنیای پیرامون خودت رو نگاه میکردی در تمام کشورهای توسعه یافته وکالت شغل و بصورت تخصصی است یعنی اینطور نیست شما وکیل بشی همه نوع پرونده رو بتونی وکالت کنی . میراث قدیمی چند نسل قبل نیاز جامعه مدرن امروزی نیست وکیلی که تخصصی کار نکند سوادش به مثال اقیانوس به عمق یک وجب است که با اولین تابش خورشید بخار میشود

  2. مجلس بهترین کارو کرد باید انحصار شکسته شه.اگثرا دفاتر داوری زدن و زد و بندهای دارن که …..به چه حق و قانونی وکلا از موکلین درصد میگیرن برای حق الوکاله .آیا پزشکان و جراحان هم از بیماران خود درصدی از ثروت و دارایشون را بعنوان ویزیت و حق جراحی و ..برمیدارن؟وکلا متاسفانه فقط پرونده های رو قبول میکنن که توش پول خوبی باشه و موکل هم مجبوره قبول کنه.راستی چند درصد وکلا خود به قانون پایبند هستن.؟چرا از دستگاه پوز داخل دفتر استفاده نمیکنن؟چرا طلب پول نقد دارن و چرا شماره حساب منشی و ..رو میدن برا واریز پول؟چرا از فرداد بین خود و موکل یه نسخه به موکل نمیدهند ‍‍وچرا پول دادخواست رو میگیرن ولی لااقل ۵۰روز یا بیشتر دادخواست رو ثبت میکنن و حقوق موکل رو نادیده میگیرن ….حالا فریادشان به آسمان رفته که حق مردم از بین میره و …نخیر باید دیگر فارغ التحصیلان حقوق هم وارد کار وکالت شوند باید اینقدر وکیل زیاد باشه همه قشری دسترسی به وکیل داشته باشن

    1. سلام . یادداشت های شما رو خواندم. چقدر علط های املایی دارید. اگر شما جامانده از آزمون های وکالت یا فارغ التحصیل حقوق هستید، در اینصورت وای به حال موکل شما. اولین گام در وکالت، درست نویسی است‌

      1. خانم فرشته غلط نه علط قبل اینکه از دیگران غلط املایی میگیرید روی نگارش فارسی خودتان کارکنید بهتر است.

    2. شما صبر کن ببین بفد از این چقدر وحشتناک بشه.
      وقتی وکلا همین کارهارو انجام بدن و پرونده ات شکست بخوره چون وکیل بی سواده

  3. انشالله در گامهای بعدی باید مجلس و ..ورود داشته باشن و حق الوکاله ها قانونمند بشه و وکلا باید در قبال قبول وکالت و گرفتن حق الوکاله هم تا حدودی ضامن باشن و جوابگوی موکلین باسن نه اینکه در روز اول و برای گرفتن وکالت همه جور قول و ..میدن و در آخر که بازنده باشه فقط میگن که طرف پارتی داشت قاضی فلان بود بازپرس اینکاره بود و ….باید انحصار بشکنه و رقابتی بشه باید فارغ التحصیلان حقوق وارد بازار وکالت بشن.

      1. همینطور که نمیشه استعفا بدین دست جمعی، یه تمبری چیزی باطل کنید به یاد موکلان که ازشون پول کلان میگیرید واسه پرونده هاتون، تازه باید قاضی استعفاتون رو قبول کنه، بعد بره تجدید نظر و…باید اقلا یکی دوسال دنبال استعفاتون بدوید تا یاد و خاطره اون بندگان خدایی که پرونده هاشون دستتون براتون تداعی شه، خداییش پولای توپولی میگیرید و کار هم انجام نمیشه، بعد میندازید گردن قاضی و دادگاه، راستی چرا اینطوریه؟!

    1. در کشوری که وکیل زندانی می‌شود محکوم می‌شود به توجه به اینکه داشتن وکیل در قانون الزامی است و اگر کسی توان گرفتن وکیل نداشته باشد با ید برای او وکیل تسخیری بگذارند بعضی از افراد را جهت محاکمه از داشتن وکیل محروم میکنند باسد بدانیم کسانی که از داشتن وکیل محرومند همه بیگناه هستند و اگر آنها وکیل داشته باشند ابروی داد گاه میرود به کدام سمت حرکت می‌کنیم آیا داریم کره شمالی میشویم

  4. از افراد بدون تخصص توقعی بیش از این نیست . تصویب قانون تسهیل !!!!! کجای شغلی که با ابرو و حیثیت و جان و مال مردم سر کار داره کسب و کاره ؟؟مگه وکالت بقالیه ؟! که اب نبات و پفک بفروشه!!
    با تصویب این قانون از این به بعد هر کس حقوق خواند باید بشه وکیل!!!! پس ابرو و جان و مال مردم چی میشه؟ نباید به رقابتی ، ازمونی جهت انتخاب افراد شایسته این کار باشه؟!!

  5. خداروشکر که اون کانون فساد داره جمع اوری میشه . از وکیل کلاهبردار مازندران شکایت کردیم در کانون وکلا جردن . هیچ رسیدگی نشد . و اون وکیل همچنان دارد کلاهبرداری انجام میدهد . و هنوز پروانه وکالتش اعتبار دارد.

  6. آفرین به مجلس لطفا افراد جدید معرفی بشه به جای اینها در ضمن پروانه وکالت هم اینها تودیع کنند

  7. کمیسیونهای حقوق بشر نقش مهمی ایفا می کنند اگر اعضایش به واقع دغدغه مند باشند و هیات مدیره ها اهمیت کمیسیون را بدانند، ولی به نظرم تابحال آنگونه که باید باشد، نبوده است و فعالیت کمرنگی داشته اند در عمل در همه کانونها، زمانی که خود من در کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا بودم فقط به برگزاری همایش و دوره، خلاصه شده بود، در حالی که ارتباط با مردم، مسئولین زندان، آگاهی دهی، ارتباط با قضات و برگزاری همایش برای ایشان و خیلی کارهای دیگر باید انجام شود… شخصا یک قاضی فقط سراغ دارم که آگاه و بسیار باسواد نسبت به حقوق بشر هستند و در آراء صادره به آن استناد می کنند که جای تقدیر دارد و ایشان آقای دکتر اعظمی رییس شعبه ۱۱۷ کیفری دو اصفهان اند

    1. درود بزرگوار از مطلب شما استفاده بردم اما آخر کلامتون منتظر بودم تا اسم قاضی حشمت رستنی درونکلاه رو ببرید بی انصافیه از ایشون و آراء حقوق بشری ک صادر می‌کنند و پیشکسوتی ک در این زمینه دارند یاد نشه.

  8. من فکر کردم اینآ واسه بازداشت همکاراآشون تو این یک سال گذشته که با اتهام‌های چرند و بی سر و ته در زندان هستند، استعفا دادن.چه قدر من انتظار رفتارهای انسانی از خیلیآ دارم😥. کمینه‌ی انتظار ازینآ این بود که در پاسخ به بگیر و ببند همکارآشون، ی حرف‌ای اعتراضی نق‌ای نوق‌ای و … میداشتند.

  9. اگر مبنای استعفا از کمسیون حقوق بشر وقایع انتخابات کانون و تعلیق ۵ عضو منتخب است، چرا بعد از حدود یک سال و اینقدر دیر واکنش نشان دادند؟

  10. وقتی گند تخلفات وکلای منتخب وزارت اقتصاد در مراجع قضایی درآمد و نتیجه فقدان وصف امانت این کسبه معلوم شد. توی سر بزنید و قانون را از آن طرف بام بازنویسی کنید.

  11. همه دغدغه های شغلی در اتر انحصار کسب و کار بوجود میاید اگر اصلاح نظام کسب و کار پیشتر او در دولتهای ناتوان گذشته بمرور حاصل میگردی این وکلا امر بر آنها مشتبه نمیشد تا بدانند در هر شغلی افرادی آمدند و رفتند و هیچگونه انحصار در هیچ شغلی نباید افراد را خودسر و یکه تاز بار بیاور. همانند شغل پزشکی که متاسفانه گروهی نمایند مجلس فزیب هوچیگری بعصی از پزشکان را خوردند و ورودیدانشجوی رشته پزشکی را به بهانه های واهی کمبود مکان آموزش متوقف کردند و به افزایش آن رای ندادند و وزیر مربوطه نیز عمل نادرست را تایید نمود در صورتیکه می‌بایست بازدید میدانی و بررسی بعمل می اوردن بعد تصمیم اشتباه می گرفتند، در این نکته باید سراغ نمایندگان مجلس رفت و با ۵ نفر مشاور نا متخصص چطور تصمیم میگیرند جند روز پیش به مطب دکتری متخصص اطفال رفتم و آن مطب انقدر شلوغ و پر ازدهام بود که جای سوزن انداختن نبود و یادم آمدم که رانت و ثروت اندوزی بعصی پزشکان و وزیر محترم بفکر کودکان نیستند می باید به انحصار بپردازیم سری به کشور کوبا بزنید ببینید وکلا و پزشکان به تروت اندوزی مشغولند لااقل از آنها اعمال انسان دوستی را یاد بگیریم و وزرا قاطع اما سازنده تصمیم بگیرند کشور هم با کمبود وکیل و پزشک روبروست خواهشا مردم نمایندگان مطلع به مسائل انسانها انتخاب کنند و دولت هم با جدیت فریب رانتها را نخورد. در غرب به پزشک نیاز ندارند چون به حد کافی مهاجر و بومی دارند فقط نیروی کارپرستار نیاز است . کشور باید از پزشک و وکیل اشباع شود تا نرخهای کاذب جراحی و وکالت کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا