گفت و گو

صدور قرار نظارت قضایی منع فعالیت در توییتر و اینستاگرام برای وکیل علی شریف زاده به علت توییت درباره شکنجه محمد حسینی

وکلاپرس– وکیل علی شریف زاده اردکانی با اشاره به جزییات صدور قرار نظارت قضایی گفت: قاضی .قرار نظارت قضایی منع فعالیت در توییتر و اینستاگرام به مدت یک سال را صادر کرد.

به گزارش وکلاپرس، چندی پیش وکیل علی شریف زاده اردکانی (وکیل مرحوم محمد حسینی یکی از متهمان پرونده شهادت شهید عجمیان) با انتشار توییتی ادعا کرد که موکل او در زندان شکنجه شده و اقاریر وی تحت شکنجه بوده و وجاهت قانونی ندارد.

بیشتر بخوانید:

وعده رسیدگی به ادعای شکنجه محمد حسینی و سخنان وکیلش

بعد از این توییت رئیس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد به این ادعا رسیدگی خواهد شد و گفت:‌ «با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه اگر متهمی ادعایی مطرح کرد باید به آن رسیدگی شود، پس از ادعاهای وکیل این متهم با ارجاع موضوع به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، پرونده‌ای در این خصوص در یکی از شعب بازپرسی دادسرای کرج تشکیل گردیده و متهم محمد حسینی اگر ادعایی دارد می‌تواند با سند و مدرک آن را مطرح کند و حتما به تمام موارد رسیدگی خواهد شد. در ضمن از این وکیل نیز دعوت می‌شود تا مدارک و توضیحات خود را در مورد ادعاهایی که مطرح کرده است، ارائه دهد.»

وکیل علی شریف زاده، در این زمینه به خبرنگار وکلاپرس گفت: بعد از توییتی که منتشر و اعلام کردم موکلم شکنجه شده است، بازپرس شعبه ۷ کرج مرا خواست.

اتهام تبلیغ علیه نظام به من تفهیم شد

شریف زاده ادامه داد: بعد از صحبت‌ها و تحقیقات صورت گرفته اعلام کرد که ما بررسی کردیم و موکل شما شکنجه نشده است. لذا اتهام تبلیغ علیه نظام به من ابلاغ شد و در ابلاغ خواسته شده بود که خودم را معرفی کنم.

وی افزود: اگرچه ایراد عدم صلاحیت دادسرای کرج را محرز می دانستم، اما به دادسرا رفتم. دفاعیاتم را عنوان کردم و اتهام تبلیغ علیه نظام به من تفهیم شد. قرار وثیقه صد میلیون تومانی را یکی از همکارانم در کرج تودیع کرد و آزاد شدم.

صدور قرار نظارت قضایی منع فعالیت در توییتر و اینستاگرام به مدت یک سال

این وکیل دادگستری با اشاره به جزییات صدور قرار نظارت قضایی صادره گفت: از آنجا که قاضی می‌تواند همراه با صدور قرار تامین کیفری، قرار نظارت قضایی صادر کند، قاضی قرار نظارت قضایی منع فعالیت در توییتر و اینستاگرام به مدت یک سال را صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا