اخبارویژه

شورای نگهبان این هفته درباره طرح تسهیل مجوزهای کسب‌وکار اعلام نظر خواهد کرد

وکلاپرس ـ هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، درباره سرنوشت طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت شورای نگهبان اوایل هفته جاری درباره این طرح اعلام نظر خواهد کرد.

به گزارش وکلاپرس، سخنگوی شورای نگهبان به پایگاه خبری اقتصاد آنلاین خبر داده است که نتیجه بررسی طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار در هفته پیش رو اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

به نقل از رسانه مذکور پس از تصویب طرح تسهیل در بهمن‌ماه سال گذشته این مصوبه برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد و با اینکه شورا ایرادی به آن وارد نکرد، هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ماده ۱ آن و این موضوع که در آن قید نشده که مجوز بانک‌ها نیز باید تایید محور باشد و توسط بانک‌مرکزی بررسی شود ایراد گرفت.

پس از آن، مجلس ایراد مدنظر هیات عالی نظارت را اصلاح کرد و در آن زمان وزیر اقتصاد نیز در نامه‌ای به این هیات اطمینان داد که مجوز بانک‌ها تایید محور خواهد بود.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و شروع تعطیلات سال جدید، بررسی دوباره اصلاحات انجام شده توسط مجلس در شورای نگهبان و هیات عالی نظارت متوقف شد و در روزهای ابتدایی فروردین‌ماه سال جاری ایروانی یکی از اعضای هیات عالی نظارت مجمع به اقتصادآنلاین گفت که اصلاحات مجلس هنوز به دست این هیات نرسیده و ابتدا باید در شورای نگهبان بررسی شده و پس از آن به این هیات فرستاده شود.

بیشتر بخوانید:

اما پس از گذشته حدود دو هفته همچنان خبری از بررسی این اصلاحات در شورای نگهبان نبود و قالیباف نیز اواسط فروردین‌ماه نسبت به این موضوع در صحن علنی انتقاد کرد و گفت طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از بهمن‌ماه سال گذشته در دست هیات عالی نظارت مجمع باقی مانده است.

روز گذشته، این پایگاه خبری آخرین وضعیت بررسی این اصلاحات را از سخنگوی شورای نگهبان پیگیری کرد. طحان نظیف در این رابطه گفت تا پایان مهلت قانونی بررسی این طرح که اوایل هفته آینده است، نظر خود را در رابطه با آن اعلام خواهد کرد.

طحان نظیف تاکید کرد که در دوره قبل، شورای نگهبان به این مصوبه ایرادی را وارد ندانست و اصلاحات مجلس در راستای ایرادات هیات عالی نظارت بود. اما حال چون متن مصوبه تغییر کرده شورای نگهبان وظیفه دارد تا آن را دوباره بررسی کند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که رییس کمیسیون اصل نود مجلس، در نامه‌ای به رییس مجلس خواستار ابلاغ هرچه سریع‌تر این قانون توسط مجلس شده زیرا مهلت قانونی شورای نگهبان برای بررسی آن به اتمام رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا