اخبار اسکوداویژه

نامزدهای ریاست اسکودا باید پیش از «انقضای مهلت» ثبت نام کنند

وکلاپرس- طبق جدیدترین اصلاحات آیین کار اسکودا ، نامزدهای ریاست اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران باید پیش از انقضای مهلت اعلامی ثبت نام کنند.

بر اساس صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران و تغییر آیین کار اسکودا در این جلسه از این به بعد نامزدهای ریاست اسکودا میبایست پیش از انقضای مهلت اعلامی تصمیم قطعی خود را گرفته و برای ثبت نام اقدام کنند.

بر اساس آنچه در بند ۵ صورتجلسه اخیر شورای اجرایی اسکودا آمده است، تبصره ماده ۲۶ آیین کار اسکودا حذف شده است.

متن کامل صورت جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری را در اینجا بخوانید.

بنابراین زین پس با انقضای مهلت ثبت نام کاندیداتوری انتخابات هیأت رییسه اسکودا، دیگر نامزد جدیدی ثبت نام نخواهد شد.

 در بند ۵ صورتجلسه مذکور آمده است: «در خصوص ماده ۲۶ آیین کار مقرر شد تبصره ماده حذف شود و عبارت “… پس از انقضای مهلت ثبت نام و درخواست پذیرفته نمی شود …” به ماده ۲۶ آیین کار اضافه شود…»

 گفتنی است پیشتر در برخی دوره های قبلی انتخابات این نهاد، گاهی برخی از نامزد های ریاست اسکودا لحظاتی پیش از شروع رأی گیری اعلام کاندیداتوری می کردند.

ماده ۲۶ آیین کار اسکودا

ماده ۲۶ – شورای اجرایی حداکثر تا دو ماه قبل از پایان دوره از طریق نشر آگهی در جراید کثیرالانتشار و اعلام به کانون ‌ها به اطلاع وکلای دادگستری خواهد رساند که در صورت دارا بودن شرایط، داوطلبی خود را جهت عضویت در هیأت ‌رئیسه و بازرسی اسکودا، ظرف یک ماه از تاریخ انتشار آگهی کتباً همراه با مدارک به اتحادیه اعلام کنند. پس از انقضای مهلت ثبت نام و درخواست پذیرفته نمی شود. شورای اجرایی پس از احراز صلاحیت داوطلبان، طبق ماده ۱۲ اساسنامه اسکودا ، اسامی نامزدها را به کلیه کانون ‌ها اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا