ویژهیادداشت

سید حجت الله علم الهدی کیست ؟

رییس جوان پژوهشگاه قوه قضاییه

وکلاپرس- سید حجت الله علم الهدی ، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه است. او از نسل مدیران جوان قوه قضاییه است که با اظهار نظر اخیر خود در رابطه با نقش وکلا در اطاله دادرسی توجه ها را به خود جلب کرده است.

سید حجت الله علم الهدی

سید حجت الله علم الهدی
سید حجت الله علم الهدی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ طی حکمی دکتر سید حجت الله علم الهدی را به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضائیه منصوب کرد.

سید حجت الله علم الهدی، متولد ۱۳۶۲ در شهر اهواز و دانش آموخته دکتری حقوق عمومی است، او برادرزاده شهید والامقام سیدحسین علم‌الهدی است و با آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد هیچ نسبتی ندارد.

او تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه امام صادق(ع) تحصیل کرده و مدرک دکتری خود در رشته حقوق عمومی را از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرده است.

وی تاکنون مدیر گروه حقوق عمومی دفتر حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس، عضو شورای آموزشی و پژوهشی دیوان عدالت اداری، کارشناس حقوقی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مشاور حقوقی پروژه فاز‌های ۱۵و۱۶ توسعه میادین گازی پارس جنوبی و از سال ۹۱ تا ۹۸ قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان بوده است.

محمد بهادری جهرمی
محمد بهادری جهرمی

از محمد بهادری جهرمی برادر بزرگتر علی بهادری جهرمی به عنوان قائم مقام سید حجت الله علم الهدی در پژوهشگاه قوه قضاییه نام برده می شود.

بیشتر بخوانید:

حضور رسانه ای

علم الهدی از نسل جوان مدیران دستگاه قضایی است، او نشان داده است که مشابه مدیران جوان دیگر علاقه زیادی به دیده شدن دارد و در این مسیر علاوه بر وبسایت و شبکه های اجتماعی مختص پژوهشگاه در رسانه ها نیز حضور مستمری دارد.

پس از ریاست او بر پژوهشگاه، قهر پژوهشگاه با تلگرام شکست و فعالیت کانال تلگرامی با قدرت از سر گرفته شد.

او در طول هفته قوه قضاییه ۱۳۹۹ از روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری فارس و روزنامه حمایت بازدید کرد و در هر دیدار در نشست خبری ترتیب داده شده به بیان دستاوردهای پژوهشگاه پرداخت.

اظهار نظر در مورد نقش وکلا در اطاله دادرسی

حضور حجت الله علم الهدی در خبرگزاری فارس
حضور سید حجت الله علم الهدی در خبرگزاری فارس – تیر ۱۳۹۹

خبرگزاری فارس که به طور فعال اخبار مربوط به فعالیت های پژوهشگاه قوه قضاییه و رییس آن را پوشش می دهد، در تاریخ ۱۴/۴/۱۳۹۹ مطلبی با تیتر «وکلا یکی از عوامل اطاله دادرسی در دستگاه قضا» را با ذکر نقل قول کوتاهی از علم الهدی منتشر کرد که در آن وی وکلا را عامل «کش پیدا کردن» پرونده ها دانسته بود.

خبرگزاری فارس پیرامون این نقل قول کوتاه، گزارش مفصلی علیه کانون های وکلا تنظیم و منتشر کرد.

با این حال در متن منتشر شده در وبسایت پژوهشگاه از حضور و گفته های اخیر رییس پژوهشگاه قوه قضاییه در خبرگزاری فارس، مطالبی که از سوی فارس به نقل از حجت الله علم الهدی نقل شده است دیده نمی شود.

پژوهشگاه قوه قضاییه چیست ؟

پژوهشگاه قوه قضاییه در سال ۱۳۹۱ به عنوان بازوی پژوهشی و مطالعاتی این قوه تشکیل شده است. اهداف تشکیل این پژوهشگاه آن طور که اعلام شده است شامل این موارد است:

الف-پاسخگویی به نیازهای پژوهشی قوه قضاییه در موضوعات حقوقی و قضاییه

ب-عنایت به تاکیدات ارزنده مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت امر پژوهش

ج-اهمیت به نقش زیربنایی پژوهش در رشد و بالندگی فردی و ارتقای عملکرد سازمانی

د-توجه به ضرورت تقویت پشتوانه علمی تدابیر، تصمیمات و لوایح قضایی

ه-سازماندهی و نظام مندسازی فعالیت های پژوهشی در دستگاه قضا

و-بستر سازی مناسب برای توسعه پژوهش در حوزه های مرتبط با قضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا