اخبار

سامانه نوبت دهی اینترنتی شعب شوراهای حل اختلاف اصفهان چیست؟

وکلاپرس- سامانه جامع نوبت دهی اینترنتی شعب شوراهای حل اختلاف اصفهان روزانه به ۵۲۰ نفر برای گرفتن نوبت از ۸ شعبه به صورت مجازی خدمات ارائه می دهد.

سامانه های نوبت ‌دهی هوشمند خدمات ویژه ای هستند که به منظور تسهیل و تسریع در انجام امور مردم در مراکز قضایی راه‌اندازی شده اند. اهمیت ایجاد و راه اندازی این سامانه ها به ویژه در دوران شیوع کرونا نتایج مطلوب تری به دنبال دارد. چرا که مردم می‌ توانند بدون نیاز به مراجعه به مراکز قضایی، نوبت پیگیری امور قضایی مرتبط با خود را اخذ کنند و صرفا در وقت مقرر از پیش تعیین شده در محل حاضر شوند.

یکی از سامانه های پرطرفدار در این حوزه، سامانه جامع نوبت دهی اینترنتی شعب شوراهای حل اختلاف اصفهان است که به گفته سید محمد موسویان، رییس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان، روزانه ۵۲۰ نفر برای ۸ شعبه اجرای احکام شورای حل اختلاف به صورت مجازی از سامانه نوبت‌دهی اینترنتی اجرای احکام نوبت می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

سامانه جامع نوبت دهی اینترنتی شعب شوراهای حل اختلاف اصفهان قادر به ارائه نوبت اینترنتی برای ۱۲ شهرستان است. در این سامانه دو شرط اولیه برای مراجعه کنندگان لحاظ شده است؛ نخست آن که اخذ نوبت بایستی توسط اصحاب دعوا صورت گیرد و دوم اینکه شماره پرونده درج شده در سامانه نوبت دهی، با شماره پرونده در اجرای احکام جهت درخواست رسیدگی، یکی باشد. در غیر این صورت به شخص پاسخ داده نخواهد شد.

برای ورود به سامانه جامع نوبت دهی اینترنتی شعب شوراهای حل اختلاف اصفهان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

سامانه جامع نوبت دهی اینترنتی شعب شوراهای حل اختلاف اصفهان

مراجعین باید ابتدا در بخش قسمت ها و دوایر، قسمت مورد نظر خود که قصد مراجعه به آن را دارند انتخاب و سپس شعبه مورد نظر خود را معین کنند. درنهایت با تعیین بازه زمانی، نوبت های خالی به آنان نمایش داده خواهد شد. مراجعین می توانند با انتخاب زمان دلخواه خود را تعیین کنند. سپس نوبت به وارد کردن و تکمیل اطلاعات شخص می شود. اگر نوبتی به مراجعه کننده اختصاص داده شده باشد، برگه نوبت به او نشان داده می شود و قابل پرینت است. برگه نوبت شامل کد رهگیری است که مراجعه کننده بایستی کد رهگیری، تاریخ، ساعت و نام شعبه/مسئول را تا زمان مراجعه به قسمت ها و دوایر به یاد داشته باشد.

در سامانه جامع نوبت دهی اینترنتی شعب شوراهای حل اختلاف اصفهان بخش هایی برای اطلاع رسانی درصورت عدم حضور، پیگیری نوبت، چاپ مجدد برگه نوبت و برنامه زمانی فعالیت قسمت ها در نظر گرفته شه است. بر این اساس مراجعه کننده باید در صورت انصراف از نوبت با کلیک روی دکمه اطلاع رسانی عدم حضور و وارد کردن کد ملی و کد رهگیری عدم حضور خود را اطلاع دهد.

همچنین لازم به ذکر است از تاریخ ۲۰ خرداد ۹۹ نوبت دهی برای کلیه شعب اجرای احکام مدنی شهرستان اصفهان به صورت آزمایشی از طریق سایت خدمات الکترونیک قضایی صورت می گیرد. علاوه بر این موارد مربوط به شعبه ۶ اجرای احکام مدنی در شهر اصفهان کماکان بدون نوبت دهی اینترنتی و به صورت مراجعه حضوری انجام می شود .

مراجعه کنندگان برای بخش های زیر نیازی به تعیین وقت قبلی ندارند:

  • ثبت قرار تامین خواسته و اجرائیه در سیستم و در شعب اجرای احکام
  • اعلام رضایت خواهان
  • ثبت و اولین اقدامات در خصوص نیابت ها
  • سپردن تامین جهت اجرای آراء غیابی
  • سپردن تامین جهت آزادی زندانیان
  • ثبت واخواهی و آزاد نمودن زندانی در راستای آن
  • اخذ رونوشت از اوراق پرونده
  • دستور توقف اجرای دستور تخلیه
  • تنظیم جوابیه نامه های ستاد دیه

یک دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب
    متاسفانه چنین طرحی برای همه مراجعین بویژه سالمندان و از کار افتادگان جز دردسر چیز دیگری نداشته و ندارد از اهداف خدمات الکترونیک حذف کاغذ بازی و سرعت گیری روند یک برنامه بوده است در حالیکه فقط برای یک نوبت دهی فرد مراجع باید در دفاتر خدمات الکترونیک سرگردان شود.
    به نظر بنده بهتر است نوبت دهی در محل برای اینگونه اقشار در نظر گرفته شود
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا