اخبار کانون هاویژه

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی خطاب به کارآموزان وکالت: از تعهدات اجتماعی غافل نشوید

وکلاپرس- مراسم معارفه و آغاز کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۱ (نوبت پذیرش ۱۴۰۰) کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی پنج شنبه گذشته مورخ ۷ اردیبهشت ماه با حضور مسئولین قضایی استان برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در این جلسه در سخنرانی برای کارآموزان و مدعوین با تاکید بر رعایت شان وکالت، نکاتی را برای نو ورودان به این حرفه متذکر شد.

وی عنوان کرد: وکالت، شغل و جایگاه ارزشمندی است که هر کسی در آن ورود می‌کند باید شان و منزلت و جایگاه آن را به شایستگی حفظ کرده و پاس دارد.

وکلا مکمل مقام قضایی در احقاق حق و اجرای عدالت هستند

وی ادامه داد: مسیر و راهی که کارآموزان وکالت انتخاب کرده‌اند مسیر عدالت و احقاق حق و دارای اهمیت و ارزش بالایی است زیرا در جریان احقاق حق علاوه بر مجموعه قضایی، وکلا هم نقش موثر و حایز اهمیتی دارند و در واقع مکمل مقام قضایی در احقاق حق و اجرای عدالت هستند.

عتباتی یادآور شد: باید چارچوب فکری و عمل خود را برای تنظیم مناسبات، نظم و انضباط اجتماعی آماده کرد و در این راه قدم برداشت.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی قانون‌مداری و قانون محوری را یکی از ویژگی‌های مهم یک وکیل دانست و گفت: شخص حقوقدان باید در تمامی شئون زندگی اعم از کاری و اجتماعی مقید به رعایت قوانین و سرلوحه دیگران باشد.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: وکیل باید علم حقوق را با اخلاق و علم و فن نوین یکجا بکار بندد و اولویتش این باشد که فرهنگ قانونمندی را با رفتار و تعاملات در جامعه تعمیق بخشد و بسط دهد.

عتباتی تاکید کرد: هر چقدر حرکت وکیل در امور کاری و پرونده‌هایش بر مبنا و محور قانون باشد، به همان اندازه موفق خواهد بود.

وکالت کار پیچیده فنی و علمی است

وی افزود: کار وکالت کار پیچیده فنی و علمی است که حساسیت‌های ویژه خود را دارد و چنانچه کوچکترین غفلتی در آن صورت گیرد جبران ناپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های وکالت گفت: یک وکیل در پرونده‌های مختلف با جان، مال، آبرو، حیثیت و امنیت مردم و جامعه سر و کار دارد لذا باید در کار خود بسیار دقیق و قانون‌مدار باشد.

بیشتر بخوانید:

مقام ارشد قضایی آذربایجان غربی به امر آموزش وکلا هم تاکید و از کارآموزان خواست همیشه خود را از نظر علمی آماده نگه دارند.

عتباتی تاکید کرد: اصلی ترین رسالت وکیل، دفاع از موکل است ولی باید این دفاع از حق و حقیقت باشد و اولویت برای وکیل، دفاع از موکل در چارچوب حق باشد و نباید وکالت را با دیدگاه مادی نگاه کرد.

تلاش وکلا برای صلح و سازش بسیار ارزشمند است

رییس شورای قضایی استان خطاب به کارآموزان جدید وکالت گفت: از تعهدات اجتماعی غافل نشوید و خود را در قبال جامعه متعهد بدانید و تکالیف خود را به شایستگی انجام دهید.

وی با بیان اینکه بطور مثال تلاش برای صلح و سازش توسط وکلا بسیار ارزشمند است، ادامه داد: وکلای صلح یار، می‌توانند در اختلافات و دعاوی مردم نقش مهمی را ایفا و دعاوی آنها را به سمت و سوی سازش سوق دهند.

پس از پایان این مراسم پروانه آغاز کارآموزی وکلای جدید به ایشان تقدیم شد تا کار خود را بصورت رسمی آغاز کنند.

منبع: ایرنا 

یک دیدگاه

  1. رئیس محترم دادگستری آذربایجان غربی ضمن عرض سلام خدمت جنابعالی خواهشمند است در امور وکالت و قانونگداری که مربوط به مجلس است دخالت نفرمائید و با کوبیند طبل انحصار کانونها در ایجاد اغتشاش و هرج و مرج در جامعه جدا بر حذر باشید. پر واضح است که این اقدام ناخوشایند جنابعالی خالی از لطف و منافعی جز پروانه وکالت انتظار نمی رود. بهتر است بجای مناقشه و جوسازی و حمایت در پشت پرده، فسادهای سازمان یافته را مرتفع بفرمائید. یاعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا