اخبار

رهبر انقلاب با تداوم دادگاه‌های ویژه اقتصادی تا زمان تصویب قانون مربوطه موافقت کرد

متن نامه استجازه رییس قوه قضاییه درباره دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی و نامه رییس دفتر اژه‌ای به رییس دادگستری استان تهران

وکلاپرس ـ رهبر انقلاب در پاسخ به استجازه رییس قوه قضاییه در خصوص تداوم دادگاه‌های ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی با ادامه کار این نهاد تا زمانی که قانون مربوطه تصویب شود، موافقت کرده است.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس نامه‌هایی که پایگاه خبری اختبار منتشر کرده است، رهبر معظم انقلاب این بار در پاسخ به استجازه رییس قوه قضاییه با تداوم و ادامه کار دادگاه های ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: تمدید استجازه رهبری برای ادامه کار دادگاه های ویژه جرایم اقتصادی

متن نامه‌ استجازه رییس قوه قضاییه رهبری درباره دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی و نامه رییس دفتر اژه‌ای به رییس دادگستری استان تهران را در ادامه می‌خوانید:

محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «دامت برکاته»
رهبر معظم انقلاب اسلامی

با اهدای سلام وتحیات

احتراما، پیری نامه شماره ۹۰۰۰/۸۷۱۹۳/۱۰۰ – ۹۹/۵/١۴ مبنی بر اذن حضرتعالی نسبت به رسیدگی پرونده های موضوع قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی در دادگـاه هـای ویـژه مطابق با ترتیبات خاص، به استحضار عالی می رساند:

از همان زمان، اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی در دستورکار مشترک قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و طرح اصلاح قانون مذکور به طور مشترک تدوین و پس از طی فرایند تقنینی به تصویب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی رسید و زمینه طرح آن در صحن علنی مجلس فراهم شد و امیدوار بودیم در اوایـل سـال جـاری در صحن مجلس مطرح و رای گیری شود .

لکن با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و فرایند رسیدگی به صلاحیت وزرا و نیز تعطیلات مجلس، موجب طولانی شدن روند اصلاح قانون مذکور شد و از سوی دیگر مهلت استجازه فعلی در پایان شهریور ماه ١۴٠٠ به پایان می رسـد.

خواهشمند اسـت بـه منظـور جلوگیری از خلاء قانونی در روند رسیدگی مراجـع قضـایی، اجازه فرمائید تا زمان تصویب و لازم الاجرا شدن قانون جدید، مطابق ادن قبلی اقدام گردد.

و الامر الیکم والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

غلامحسین محسنی اژه‌ای

 

جناب آقای حشمتی مهذب
رئیس کل محترم دادگستری استان تهران

سلام علیکم
احتراما، با عنایت به نامه شماره ۹۰۰۰/۴۵۰۴۹/۱۰۰ -۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ریاست محترم قوه قضائیه درخصوص تداوم اذن مقام معظم رهبری «مدظله العالی» نسبت به رسیدگی به پرونده های موضوع قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی در دادگاه های ویژه مطابق با ترتیبات خاص اعلام می دارد مقام معظم رهبری «مدظله العالی» با درخواست مذکور تا زمان تصویب قانون مربوط در مجلس شورای اسلامی موافقت فرمودند . مراتب به همراه تصویر نامه فوق جهت اقدام لازم به حضور سال می گردد.

محمد رضا صارمی
رییس حوزه ریات قوه قضاییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا